Geld & Recht alle pijlers

zijn er nog positieve verhalen over solliciteren??

05-07-2012 09:17 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ook positieve verhalen over solliciteren en hoppa, gewoon aangenomen worden??? lees af en toe topics dat forummers nog niet eens bij een inpak- of schoonmaak baantje aangenomen worden!
Nu kan het nog. Ik zou het doen. Een baan vind je echt wel weer. Kom op, waar wacht je nog op? Hop, pak dat vliegtuig!
Onbetaald verlof opnemen geen optie?
DOEN!!!

Je leeft maar een keer. Werken kan je je hele leven nog, en uiteindelijk vind je wel wat. Aan het eind van je leven zal je spijt krijgen dat je je droomreis niet hebt gemaakt, maar als je die reis hebt gemaakt zal je geen spijt krijgen dat je niet hebt gewerkt...
Doen!

Positief verhaal: ik heb de afgelopen periode op 3 banen gesolliciteerd en ben bij alledrie aangenomen. Het kan dus nog wel!
Ik heb wel een positief solliciteerverhaal.

Een aantal weken geleden heb ik mijn CV 12 uur lang (van 10 uur 's avonds tot 10 uur 's ochtends) online gezet, daar kreeg ik 5 reacties op, 3 gesprekken uit voortgekomen en 2 serieuze aanbiedingen. En in de tussentijd zijn er nog 3 gesprek-aanvragen binnengekomen, maar daar ben ik niet op in gegaan. Mijn huidige werkgever heeft ook een tegenbod gedaan maar ik heb gisteren de knoop doorgehakt dat ik daar ook niet op in ga.

Ik werk in een branche waarin de vraag-en-aanbod van personeel nog eigenlijk net zo is als voor de crisis (voor sommige banen zijn er zelfs nauwelijks mensen te vinden) en bovendien heb ik best een puik CV al zeg ik het zelf.
Doen.
Waarom neem je geen onbetaald verlof? Dan kun je ook maanden weg, maar kun je gewoon weer bij je ouwe baas terecht als je terug komt.
---
Ik ben plots aangenomen. gesprek 1 ging goed, de volgende week daarop op 1 dag 2 gesprekken achterelkaar en 2 uur later hoorde dat ik de baan had..... Met super arbeidsvoorwaarden.

En ik mag beginnen op de datum die ik mij voorgenomen had. (Wil nog even helemaal niets doen).

ik zou zeggen.... Gaan!
Je moeder heeft gelijk. Het leven is veel interessanter als je je hart volgt en dingen laat gebeuren, ipv altijd alles te plannen.

Als je de keuze eigenlijk al hebt gemaakt, zou ik zsm met je je werkgever bespreken wat de mogelijkheden zijn. Indien geen onbetaald verlof, kun je wellicht wel weer solliciteren op het moment dat je terug komt.

Wat al die topics betreft over mensen die geen werk kunnen vinden, ik vraag me soms ook echt af hoe hard ze zoeken en wat hun sollicitatiekwaliteiten zijn. Ik ken persoonlijk nl. niemand die maandenlang uitzichtloos thuiszit. Hooguit enkele weken.

En de wereld is groter dan NL - als je echt geen werk zou kunnen vinden, kun je altijd weer over de grens gaan zoeken.
Ik kom als begin 40-er trouwens al 'n jaar niet meer aan de bak. Mijn branche ligt op z'n gat en voor lager geschoold werk ben ik te duur, te oud, te hoog opgeleid of ik ben weg zodra ik iets fulltimes kan krijgen als ik solliciteer op 'n parttime functie bij gebrek aan beter...
Doen! Over een jaar is de arbeidsmarkt weer anders en ben jij een ervaring rijker. Desnoods ga je bij mensen thuis schoonmaken, volgens mij is daar altijd wel vraag naar. Moet heus lukken zeker met de instelling die jij hebt komt dat wel goed!

Boek dat ticket, ga en geniet!

En tja, paps, sorry voor hem, het is jou leven, moet ie nog even aan wennen. Fijn dat je moeder wel achter je staat en je steunt. Ik snap wel dat het spannend is als je dochter zoiets gaat doen, maar beetje jammer zo'n reactie omdat het niet binnen het plaatje past...
Bij onbetaald verlof kan hij toch iemand anders aannemen die jou werk doet? Of snap ik het niet?
quote:RioDeJaneiro schreef op 05 juli 2012 @ 09:38:

Bij onbetaald verlof kan hij toch iemand anders aannemen die jou werk doet? Of snap ik het niet?

Ja precies, gewoon iemand 'n jaarcontract geven en dat contract niet verlengen na dat jaar.

Als ze ontslag neemt moet ie dat immers ook doen.
Voor die tijd dat jij er niet bent kan hij toch gewoon een tijdelijke kracht aannemen? Hij hoeft jou niet te betalen, dus heeft geld voor de invaller.
quote:wdr schreef op 05 juli 2012 @ 09:27:

DOEN!!!

Je leeft maar een keer. Werken kan je je hele leven nog, en uiteindelijk vind je wel wat. Aan het eind van je leven zal je spijt krijgen dat je je droomreis niet hebt gemaakt, maar als je die reis hebt gemaakt zal je geen spijt krijgen dat je niet hebt gewerkt...wauw deze kan zo op een delfs-blauw tegeltje
quote:elninjoo schreef op 05 juli 2012 @ 09:39:

[...]

Ja precies, gewoon iemand 'n jaarcontract geven en dat contract niet verlengen na dat jaar.

Als ze ontslag neemt moet ie dat immers ook doen.Oke, dan snap ik het dus wel! Haha!
Ik zou eerder denken: een baan geeft de zekerheid dat je elk jaar een maand op verre reis kunt. Door er 'n jaar uit te gaan en daarna misschien in de bijstand te komen (geen recht op WW als je zelf ontslag neemt), kun je misschien jaren niet meer reizen.
quote:koekie1980 schreef op 05 juli 2012 @ 09:43:

[...]

wauw deze kan zo op een delfs-blauw tegeltje Bedankt. Ze hebben onderzoek gedaan naar de dingen waar mensen spijt van hebben als ze op hun sterfbed liggen. Bijna iedereen heeft er spijt van dat ze teveel tijd op kantoor hebben doorgebracht. Niemand heeft er, verrassend genoeg, spijt van dat ze te weinig tijd op kantoor hebben doorgebracht. Dus mensen, carpe diem...
quote:elninjoo schreef op 05 juli 2012 @ 09:39:

[...]

Als ze ontslag neemt moet ie dat immers ook doen.

Daar heb ik ook al aan gedacht: na een jaar op mijn oude baan solliciteren. Maar als hij al iemand anders heeft, kan hij die toch niet eruit gooien omdat ik weer terug kom, en misschien is die ander wel beter! Maar mijn baan = geen droombaan, ik zou hier niet tot mijn pensioen willen werken....

En ja, misschien ben ik na mijn reis 'n half jaar aan het klooien met schoonmaakwerk en inpakwerk voor honderden euro's minder per maand. Maar die reis neemt niemand me meer af.

Maar toch is het ENG zo'n beslissing!
Als ik vandaag miljoenen win, zou ik geen minuut meer werken! Het is simpelweg noodzaak om de leuke dingen in het leven van te kunnen betalen....zoals o.a. elk jaar kunnen reizen.
Doen Koekie, echt!
quote:elninjoo schreef op 05 juli 2012 @ 09:47:

Ik zou eerder denken: een baan geeft de zekerheid dat je elk jaar een maand op verre reis kunt. Door er 'n jaar uit te gaan en daarna misschien in de bijstand te komen (geen recht op WW als je zelf ontslag neemt), kun je misschien jaren niet meer reizen.ik vraag me af of je bijstand krijgt als je een redelijk goeie spaarrekening hebt.... Zoals ik nu verdien, heb ik 3 jaarsalarissen op mijn rekening staan. Heb je dan wel recht op een bijstand-uitkering?
quote:elninjoo schreef op 05 juli 2012 @ 09:49:

Als ik vandaag miljoenen win, zou ik geen minuut meer werken! Het is simpelweg noodzaak om de leuke dingen in het leven van te kunnen betalen....zoals o.a. elk jaar kunnen reizen.+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven