zijn er nog positieve verhalen over solliciteren??
donderdag 5 juli 2012 om 10:39
quote:koekie1980 schreef op 05 juli 2012 @ 10:31:
[...]
jij ging toch meestal naar de VS en canada, dat is toch ook stukken duurder? Wil wel redelijk lowbudget reizen ja. Dorms, ook vanwege de groter kans op mensen ontmoeten. Maar zeker niet elke avond dos-minutos-noodles haha (verhoogt budget meteen naar 1200 dan hihi )
De laatste 3 jaar toevallig idd dure westerse bestemmingen gehad. Maar moet zeggen dat met 'n comfortabele huurauto kunnen rondreizen me goed is bevallen! En heb ook regelmatig zelf iets te eten gemaakt (grilltoaster gekocht zodat ik panini's voor het ontbijt kon maken o.a.)
Ik hou niet van dorms omdat ik echt mijn rust/privacy nodig heb. Toch ontmoet ik ook altijd veel leuke mensen tijdens 't reizen. Iedereen: backpacker en luxe reiziger, gaat tenslotte de highlights af.
Bij B&Bs ontmoet je je medereizigers doorgaans ook aan 't ontbijt. Altijd wel gezellig om tips uit te wisselen.
[...]
jij ging toch meestal naar de VS en canada, dat is toch ook stukken duurder? Wil wel redelijk lowbudget reizen ja. Dorms, ook vanwege de groter kans op mensen ontmoeten. Maar zeker niet elke avond dos-minutos-noodles haha (verhoogt budget meteen naar 1200 dan hihi )
De laatste 3 jaar toevallig idd dure westerse bestemmingen gehad. Maar moet zeggen dat met 'n comfortabele huurauto kunnen rondreizen me goed is bevallen! En heb ook regelmatig zelf iets te eten gemaakt (grilltoaster gekocht zodat ik panini's voor het ontbijt kon maken o.a.)
Ik hou niet van dorms omdat ik echt mijn rust/privacy nodig heb. Toch ontmoet ik ook altijd veel leuke mensen tijdens 't reizen. Iedereen: backpacker en luxe reiziger, gaat tenslotte de highlights af.
Bij B&Bs ontmoet je je medereizigers doorgaans ook aan 't ontbijt. Altijd wel gezellig om tips uit te wisselen.
donderdag 5 juli 2012 om 12:21
quote:wdr schreef op 05 juli 2012 @ 10:38:
[...]
Ehm, bekijk eerst even een paar afleveringen van dat programma voor je je aan een exotische man waagt...Ja het begint allemaal heel romantisch maar uiteindelijk moet je toch aan de bak, aan het werk, je huis poetsen, belasting betalen etc.... het zal voor sommige stellen zeker werken! Maar ik denk dat mijn vakantieliefdes leuk zijn voor het moment daar (en mijn Espanol te oefenenen haha)
[...]
Ehm, bekijk eerst even een paar afleveringen van dat programma voor je je aan een exotische man waagt...Ja het begint allemaal heel romantisch maar uiteindelijk moet je toch aan de bak, aan het werk, je huis poetsen, belasting betalen etc.... het zal voor sommige stellen zeker werken! Maar ik denk dat mijn vakantieliefdes leuk zijn voor het moment daar (en mijn Espanol te oefenenen haha)
donderdag 5 juli 2012 om 16:17
DOEN! Boeie een vast contract, er is heus wel weer werk te vinden als je na je reis weer terug komt. Een budget van 1200 p/m zou ik voor zuid amerika wel aanhouden, zit je net iets ruimer dan superbudget, da's gewoon wat relaxter. Waarom zou je moeten doen wat 'iedereen' doet, 't is jouw leven dus geniet ervan!
donderdag 5 juli 2012 om 22:05
donderdag 5 juli 2012 om 22:45
Tja, hier een partner in de WW die het dus maar niet lukt om een baan te vinden. Terwijl hij in het verleden nooit zonder werk heeft gezeten, had altijd direct weer wat anders omdat hij idd gewoon alles aan wil pakken. De tijd is nu helaas anders.
Maar jou verhaal lezende zeg ik toch vooral: gaan!
Je hebt ruim voldoende financiele buffer (ook nog als je terugkomt begrijp ik) en daarbij kun je dan ook nog een tijdje bij je ouders terecht om te wonen (waardoor je ook weinig nodig hebt om rond te komen. En wie weet is de arbeidsmarkt wel al heel anders als je terugkomt? Daarnaast heb jij je leeftijd ook nog wel mee mbt solliciteren.
Maar jou verhaal lezende zeg ik toch vooral: gaan!
Je hebt ruim voldoende financiele buffer (ook nog als je terugkomt begrijp ik) en daarbij kun je dan ook nog een tijdje bij je ouders terecht om te wonen (waardoor je ook weinig nodig hebt om rond te komen. En wie weet is de arbeidsmarkt wel al heel anders als je terugkomt? Daarnaast heb jij je leeftijd ook nog wel mee mbt solliciteren.
zondag 8 juli 2012 om 19:44
owowow ik ben zo blij met alle DOEN-berichtjes hier.
Gisteren een verjaardag gehad en het verhaal aan moeten horen van iemand die al een half jaar geleden ontslagen is en nog niks nieuws gevonden heeft. Doet administratief werk (totaal niet mijn baa ofzo) maar som waren er well 150 sollicitanten op 1 vacature.... moed zakt dan weer even in mijn schoenen....
nog meer positieve verhalen dan maar ??
Gisteren een verjaardag gehad en het verhaal aan moeten horen van iemand die al een half jaar geleden ontslagen is en nog niks nieuws gevonden heeft. Doet administratief werk (totaal niet mijn baa ofzo) maar som waren er well 150 sollicitanten op 1 vacature.... moed zakt dan weer even in mijn schoenen....
nog meer positieve verhalen dan maar ??
woensdag 11 juli 2012 om 16:40
Oh als ik jouw verhaal lees zie ik weinig problemen eigenlijk. Je zit nu bij je ouders, dus ik neem aan als je terugkomt dat je daar zo weer naar toe komt. Weinig kosten, dus de druk om direct een baan te vinden is er niet zo. Tenminste je komt niet direct in geldnood als het wat langer duurt.
Bij de woningbouw kun je gewoon ingeschreven blijven staan, als je terugkomt heb je dan wat meer kans.
Ik kan me best voorstellen dat mensen zo reageren, want je komt wel meer in de tijd van kinderen enzo, maar goed, als je geen kinderen wilt, hoef je daar toch ook geen rekening mee te houden?
Het leven wordt dan ineens wel een stuk makkelijker hoor
Bij de woningbouw kun je gewoon ingeschreven blijven staan, als je terugkomt heb je dan wat meer kans.
Ik kan me best voorstellen dat mensen zo reageren, want je komt wel meer in de tijd van kinderen enzo, maar goed, als je geen kinderen wilt, hoef je daar toch ook geen rekening mee te houden?
Het leven wordt dan ineens wel een stuk makkelijker hoor
woensdag 11 juli 2012 om 16:42
woensdag 11 juli 2012 om 21:59
ik solliciteer sinds 2 weken en heb mijn eerste 2 gesprekken (verschillende bedrijven) er al op zitten. Morgen naar het 3e bedrijf. Daarnaast zijn er via mijn eigen netwerk al 3 banen aangeboden en viste ik ergens net naast het net (te laat) maar die directeur vond mn cv zo interessant dat hij aan het kijken is of ik daar parttime aan de gang kan (dan kan ik het combineren met iets uit mn netwerk). Ok ik heb op dit moment nog geen getekend contract,..maar ik ben pas 2 weken bezig!
vrijdag 13 juli 2012 om 11:03
woooowooooowoooo wat een stress om "niets"
Ik heb deze week mijn baas gevraagd om toch nog es na te denken over onbetaald verlof en.... ik krijg een heel jaar onbetaald verlof op de voorwaarde dat ik met hem een goeie vervanger zoek. En dat ik ruim op tijd laat weten wanneer ik weg ga en terug kom.
Ik ben in shock, heb net een potje gehuild van blijdschap. Nonde nonde... het kan nu echt doorgaan zonder stress dat ik werkeloos ben na dat jaar
en ik zag net ook nog dat het vandaag vrijdag de 13 is
Ik heb deze week mijn baas gevraagd om toch nog es na te denken over onbetaald verlof en.... ik krijg een heel jaar onbetaald verlof op de voorwaarde dat ik met hem een goeie vervanger zoek. En dat ik ruim op tijd laat weten wanneer ik weg ga en terug kom.
Ik ben in shock, heb net een potje gehuild van blijdschap. Nonde nonde... het kan nu echt doorgaan zonder stress dat ik werkeloos ben na dat jaar
en ik zag net ook nog dat het vandaag vrijdag de 13 is
vrijdag 13 juli 2012 om 13:49
quote:reisa1978 schreef op 13 juli 2012 @ 11:59:
Ik heb net het topic gelezen, wat een leuk uitkomst!
Nu staat je niets meer in de weg!
nee, alleen een tikje STRESS om een jaar rondreizen te regelen
En dat is de leukste stress die je kan hebben....
Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties!!!!!
ik ben zoooooooooo'n blije gup op dit moment
En voor diegene die nog twijfelen, laat dit een mooi voorbeeld zijn
dat er heel veel mogelijk is als je gewoon vraagt aan je baas...
nee heb je, ja kun je krijgen!
Ik heb net het topic gelezen, wat een leuk uitkomst!
Nu staat je niets meer in de weg!
nee, alleen een tikje STRESS om een jaar rondreizen te regelen
En dat is de leukste stress die je kan hebben....
Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties!!!!!
ik ben zoooooooooo'n blije gup op dit moment
En voor diegene die nog twijfelen, laat dit een mooi voorbeeld zijn
dat er heel veel mogelijk is als je gewoon vraagt aan je baas...
nee heb je, ja kun je krijgen!
vrijdag 13 juli 2012 om 15:51
Wat een ontzettend fijn nieuws koekie1980! Ik heb een jaar geleden ongeveer dezelfde beslissing genomen dan jij nu (zelfde regio ook) en ben nu sinds een aantal weken terug in Nederland. Helaas nog geen werk gevonden maar wel al een gesprek gehad.
Sorry voor mijn brutaliteit, maar in welk gebied ben jij werkzaam?
Sorry voor mijn brutaliteit, maar in welk gebied ben jij werkzaam?