Geld & Recht alle pijlers

Zijn we erin getuind?

06-02-2018 15:38 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze binnendeur van woonkamer naar gang ging gisteravond opeens niet meer open. Vriend zat in de woonkamer met dreumes en ik kwam net thuis met baby en kon niet naar binnen. Via de achtertuin omgelopen konden we wel bij elkaar komen maar dan moesten we een eind omlopen in het donker en kou. De kinderen hadden honger en zouden daarna naar bed moeten, daarnaast allebei ziek dus die deur moest open. Vriend kreeg hem niet open dus gegoogled op slotenmaker en de eerste gebeld. Vriendelijke man, klus geklaard maar we moesten bijna 300 euro aftikken. Hij heeft alleen de deur opengeslepen. Een nieuw slot kostte nog eens 80 euro, dat doen we zelf wel. We schrokken van de prijs, maar ja dan is het al gedaan en wat moet je dan?
De voorrijkosten zijn al 80 euro terwijl hij in de woonplaats werkt. Het was na 6, dus betaalden we noodtarief. Ik kan me voorstellen dat dat dan wat hoger ligt, maar zoveel?

Iemand ervaring mee? Is het gebruikelijk? Iemand attendeerde me vandaag op malafiede slotenmakers die tot wel 6x de prijs vragen. Zij steken veel geld in advertentie en staan zodoende bovenaan bij google.

We kunnen er overigens niks meer mee, we hebben betaald dus zijn akkoord gegaan. Daarnaast hadden we ook zelf vantevoren kunnen vragen naar de kosten of meerdere aanbieders kunnen bellen. Maarja ik dacht alleen maar met twee huilende kinderen maak die deur open!
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
06-02-2018 16:08
Als je met factuur telt moet je rekenen dat die man de helft kwijt is aan de belastingdienst. Ik weet dus niet hoelang hij bezig is geweest, maar hij moest dus buiten normale uren naar jou toe rijden en zijn materiaal gebruiken. Daar had ik ook geen zin in voor 30 euro schoon.
Nee dat is waar... als je het zo stelt.
Alle reacties Link kopieren
Het is veel geld, dan had je vooraf om een specificatie moeten vragen.
Opgelicht gaat misschien te ver, maar hij maakt handig van de situatie gebruik.
Hartjespyama schreef:
06-02-2018 16:12
Nee dat is waar... als je het zo stelt.
Maar voor een half uur wel aan de prijs idd. Als hij investeert in adwords (om bovenin google te komen) heeft hij ook nog marketingkosten. Dat zal ook wel in de prijs zitten. Hij zal echt niet de goedkoopste zijn, maar zijn marketing werkt dus kennelijk wel ;)
Wat is dat dan voor kerkerdeur dat je man hem niet los krijgt?
An sich, met alle stukken en brokken erbij (voorrij-kosten, avondtarief, ...) is het geen gek bedrag.

Het blijft natuurlijk wel duur, maar ik gok erop dat je niet bent opgelicht.
En dat het gewoon die man zijn standaard tarieven zijn.

Hier ook wel es overdag over de 200 euro kwijt geweest voor 't vervangen van een veiligheidsslot.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dus hetzelfde gehad. Onze binnendeur ging niet meer open, ook in het weekend. Slotenmaker gebeld en gevraagd wat het zou kosten. Hij gaf x bedrag op en wij zijn telefonisch akkoord gegaan. Toen hij er eenmaal was is hij wel 1,5 uur bezig geweest. De deur kon niet open omdat het pinnetje (deurbeslag) vast zat. Hij heeft het kozijn moeten verbuigen om het pinnetje eruit te krijgen en de deur te openen.

Kosten waren ineens veel hoger. We moesten 400 euro aftikken. Het zou volgens de beste man nog wel via de verzekering kunnen omdat het om een fabrieksfout van het deurbeslag ging. Helaas voor ons gaf de verzekering aan dat we het zelf moesten betalen.

Zelfde ook met de voordeur. Die zat ook vast en ging niet meer open. Uiteraard ook in het in weekend en we kregen een kostenpost van 500 euro. Was ook niet vooraf gecommuniceerd. Kwamen allerlei kosten bij die hij telefonische was vergeten te melden. Nu mijn lesje wel geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Tijdje terug was er een aflevering van Rambam over dot onderwerp. Het is dus pure zwendel.
https://www.npo.nl/rambam/16-03-2016/VARA_101378107
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
06-02-2018 16:17
Wat is dat dan voor kerkerdeur dat je man hem niet los krijgt?
Hahaha! Er was iets afgebroken en tussenin gevallen, dat kon je dus alleen slijpen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn de prijzen voor een spoedklus. Zelf een keer een spoedklus voor een dievenklauw in het weekend. De slotenmaker was er snel en de klus was ook snel geklaard. Kosten 400 euro. Daarvoor was de slotenmaker wel in het weekend direct beschikbaar. Je betaald niet alleen voor het werk maar ook voor de beschikbaarheid buiten kantooruren. Dat laatste was bij jullie ook het geval maak ik uit je topic op. Ik vind 300 euro voor een spoedklus niet te veel.
Alle reacties Link kopieren
Na een inbraak moest ons slot op stel en sprong vervangen worden. De rekening was net zoiets als bij jou, TO, en voor de verzekering die het moest vergoeden was dat volkomen normaal.
Hartjespyama schreef:
06-02-2018 16:42
Hahaha! Er was iets afgebroken en tussenin gevallen, dat kon je dus alleen slijpen.
Nah, meteen ff naar de bouwmarkt voor een slijptolletje!
Alle reacties Link kopieren
jaja
hvm schreef:
06-02-2018 16:28
Tijdje terug was er een aflevering van Rambam over dot onderwerp. Het is dus pure zwendel.
https://www.npo.nl/rambam/16-03-2016/VARA_101378107
Welnee.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een vrij normaal bedrag. Na 18:00 betaal je een veel hoger uurloon en als hij ook nog eens op stel en sprong moet komen opdraven dan betaal je fikse voorrijkosten.
Misschien had die man ook wel zijn kinderen op bed willen leggen, met zijn liefje luxe willen dineren of in zijn pyjama willen netflixen. Dat ging allemaal niet gebeuren want hij had oproepdienst en net op dat ene moment dat hij iets anders had willen doen moest hij op stel en sprong jouw deur fixen. Als je gewoon een afspraak had ingepland voor de volgende dag of later in de week dan was je misschien 1/3 kwijt geweest.
Geen oplichting. Dit zijn normale prijzen buiten kantoortijden. Het zal misschien een paar euro schelen per aanbieder maar wel normaal. Reken zelf maar uit: materiaalkosten, auto, uurloon, facturatie etc. Het zijn vakmensen en daar betaal je voor.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me gewoon avond/spoed tarief. Dit doet mij denken aan die keer dat wij een electricien nodig hadden op 1e kerstdag. Is ook niet aan te raden.... Maar ja het was de prijs wel waard voor licht en (vloer)verwarming tijdens het familiediner.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eerst die Rambam-documentaire (https://www.npo.nl/rambam/16-03-2016/VARA_101378107) en beslis daarna: handel of zwendel.

Vriend kreeg hem niet open dus gegoogled op slotenmaker en de eerste gebeld.

Ik geloof dat de slotenmaker wel eens 160 Euro bij Google aftikt om op die eerste advertentieplek te staan. Ter info: Die eerste plek bij Google is gewoon een veiling; welke adverteerder betaalt het meest daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Hmm dan is het dus toch een normaal tarief gezien spoed/buiten kantoorrijden.
Zuur geld maar dat is helaas aan onszelf te danken, goede les voor volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Vind het toch een fors bedrag.

Hier met avondtarief een bedrag van €125 en dat vond ik al om te huilen, beste man woonde een 20 minuten verderop en was zelf een klein half uur bezig.
Zonder vervangen slot (was niet nodig)
Btw is 21%
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-02-2018 16:00
Ik heb soortgelijk iets met mn badkamerdeur gehad. Heb de buurman erbij gehaald en die heeft m opengebroken/wrikt en daarna ben ik bij karwei een nieuw slot van amper 2 tientjes gaan halen. Ik denk dus dat je bent opgelicht.
Omdat jij het zelf hebt gedaan met hulp van de buurman is TO opgelicht? Rare conclusie.
Buiten kantoortijden vind ik het niet zo'n gekke prijs. Pokkeduur, dat wel. Maar ik liet eens m'n voordeursleutel binnen in het slot zitten en moest ook bellen. De slotenmaker haalde een kaartje door de sponning om de deur open te wippen en het was klaar. Duurde 0,5 minuten, kostte 140 euro. En dat was gewoon een keurig bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Het was een binnendeur en die was niet op slot, maar er was iets mis met het palletje ofzo. Dan is het heel simpel: je tikt de scharnieren los en dan kun je de deur gewoon verwijderen, dan gaat hij a.h.w. aan de andere kant open en trek je hem zo uit het slot.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
RoseMexicali schreef:
06-02-2018 18:58
Vind het toch een fors bedrag.

Hier met avondtarief een bedrag van €125 en dat vond ik al om te huilen, beste man woonde een 20 minuten verderop en was zelf een klein half uur bezig.
Zonder vervangen slot (was niet nodig)
Btw is 21%
Tuurlijk is het een hoop geld maar toch had je een koopje.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ik me om ga scholen tot slotenmaakster.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
06-02-2018 21:21
Tuurlijk is het een hoop geld maar toch had je een koopje.
Dat zie ik nu wel in. Een vriendin die vlakbij woont had zichzelf buitengesloten, dat kostte haar (overdag) €80,-
Ik vind voor hetzelfde werk 2,3 of 4 keer zoveel vragen toch wel verwarrend. Wat is nu redelijk
Alle reacties Link kopieren
ok niet slim om hem te laten komen zonder al te weten wat het ongeveer gaat kosten.. bel desnoods meerdere slotenmakers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven