Geld & Recht alle pijlers

Zijn we erin getuind?

06-02-2018 15:38 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze binnendeur van woonkamer naar gang ging gisteravond opeens niet meer open. Vriend zat in de woonkamer met dreumes en ik kwam net thuis met baby en kon niet naar binnen. Via de achtertuin omgelopen konden we wel bij elkaar komen maar dan moesten we een eind omlopen in het donker en kou. De kinderen hadden honger en zouden daarna naar bed moeten, daarnaast allebei ziek dus die deur moest open. Vriend kreeg hem niet open dus gegoogled op slotenmaker en de eerste gebeld. Vriendelijke man, klus geklaard maar we moesten bijna 300 euro aftikken. Hij heeft alleen de deur opengeslepen. Een nieuw slot kostte nog eens 80 euro, dat doen we zelf wel. We schrokken van de prijs, maar ja dan is het al gedaan en wat moet je dan?
De voorrijkosten zijn al 80 euro terwijl hij in de woonplaats werkt. Het was na 6, dus betaalden we noodtarief. Ik kan me voorstellen dat dat dan wat hoger ligt, maar zoveel?

Iemand ervaring mee? Is het gebruikelijk? Iemand attendeerde me vandaag op malafiede slotenmakers die tot wel 6x de prijs vragen. Zij steken veel geld in advertentie en staan zodoende bovenaan bij google.

We kunnen er overigens niks meer mee, we hebben betaald dus zijn akkoord gegaan. Daarnaast hadden we ook zelf vantevoren kunnen vragen naar de kosten of meerdere aanbieders kunnen bellen. Maarja ik dacht alleen maar met twee huilende kinderen maak die deur open!
Alle reacties Link kopieren
En ik dacht dat ik met mijn sloten vervangen voor zo'n 300 euro (2 deuren + wat extra 'slotjes') al duur uit was. Nu was dat wel gepland en dat maakt wel echt verschil heb ik me laten vertellen. Het blijft pittig, 300 euro voor openslijpen, maar ik denk dat het meer een beetje misbruik van de situatie is geweest dan echt malafide praktijken.

Dingen als toeslag buiten openingstijden + voorrijkosten horen hier nu eenmaal een beetje bij. Maar heb je de factuur gehad? Dan kun je natuurlijk wel altijd nog even checken of er bijvoorbeeld iets met die voorrijkosten te doen is. Als hij nu van Amsterdam Zuid naar Amsterdam Noord moet, is het misschien te rechtvaardigen, maar als iemand hier uit het dorp dat zou berekenen, dan zou ik ook wel even vreemd kijken (dit dorp rijd je binnen 3 minuten doorheen).
http://www.lekkerlevenmetminder.nl

Over sparen, besparen, consuminderen en financiële vrijheid
Alle reacties Link kopieren
Lowlife schreef:
06-02-2018 15:42
Dit is wel heel raar inderdaad.

Het kan wel zo zijn dat jullie erin geluisd zijn want het beschilderen van een hele huis koste bij ons 500 euro...😑
En een deur alleen opentrekken kost 300 euro..... you do the math.
500 € is exclusief materiaal (o.a verf), denk ik zo. De schilder moet ook ergens van leven.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
22-02-2018 15:35
500 € is exclusief materiaal (o.a verf), denk ik zo. De schilder moet ook ergens van leven.
Hoelang is die schilder er mee bezig geweest dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven