Geld & Recht alle pijlers

Zorgverzekering 2018

01-12-2017 16:57 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is zich hier al aan het oriënteren op de zorgverzekering voor volgend jaar?

Ik denk dat het voor mij Besured gaat worden. Ik ga standaard vier keer per jaar naar de tandarts vanwege tandsteen. En volgend jaar moet er ook een verstandskies getrokken worden. In totaal ben ik volgend jaar iets minder dan €350,- kwijt. De meeste zorgverzekeraars vergoede óf tot €250,- óf tot €500,- (of hoger). Besured vergoed 100% tot €350,-. Ik zou ook een verzekering kunnen kiezen die tot €250,- vergoed en waarbij ik een lagere premie betaal maar omgerekend ben ik dan niet veel goedkoper uit. En ik vind het wel fijn dat alles nu dan gedekt is. Zat dit jaar bij Anderzorg. Zij vergoeden €500,-, en van tandsteenbehandelingen wordt maar 80% vergoed. Gevolg was dat ik steeds rekeningen thuis gestuurd kreeg, terwijl de tandartskosten dit jaar in totaal iets meer dan €250,- waren. Ik zat dus ruim onder het maximumbedrag dat vergoed werd, en kreeg toch steeds rekeningen thuisgestuurd die ik zelf moest betalen. Niet goed over nagedacht vorig jaar.

Daarnaast moet ik volgend jaar opnieuw een spiraaltje laten plaatsen, en de kosten daarvan worden door Besured ook 100% vergoed als ik een aanvullend pakket neem. In totaal ben ik dan €129,- kwijt, en dan heb ik ook nog eens recht op 8 behandelingen bij de fysiotherapeut en verhaalservice in geval van letselschade. Nu niet nodig, maar wie weet komt het nog van pas. Ik vind het ook fijn dat Besured geen budgetpolis is, zoals bijvoorbeeld Zekur.

Ik heb dinsdag weer een afspraak bij de tandarts, en tenzij opeens blijkt dat ik nog meer kosten moet gaan maken aankomend jaar, word het wel Besured voor mij.
Goh, ik zit bij Anderzorg en hoefde dit jaar helemaal niets bij te betalen, ook niet voor het verwijderen van tandsteen.
Weet je zeker dat je geen spammert bent?
Je lijkt het prima uitgezocht te hebben. Waarom open je nu dit topic dan?
Scratte schreef:
01-12-2017 17:18
Je lijkt het prima uitgezocht te hebben. Waarom open je nu dit topic dan?
Om reclamw te maken voor besured.
Zou me niks verbazen als er straks een linkje volgt.
Het ligt er nogal dik bovenop.
Klinkt een beetje als wij van wc-eend adviseren wc-eend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven