Geld & Recht alle pijlers

zwanger en failliet

24-06-2013 07:08 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
bedankt en iedereen een mooie toekomst toegewenst.
Niks van dommiedom.

Je bent moegestreden. De margelijn waarin alles net goed gaat of alles net verkeerd gaat is uiterst smal. Je zit nu even aan de verkeerde kant van de streep.

Maar ga jezelf nu NIET al te veel verwijten maken.
Je hebt nog nooit eerder opgegeven dus ook dit ga je redden!

Ook al ziet het er nu uitzichtloos uit, het gaat je lukken.

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap! Heb je een relatie met de vader?

Kun je je verhaal delen met familie/vrienden?
Een faillissement zie je wel eerder aankomen dan dat je zwanger bent. Dat je failliet gaat is geen schande, wel dat je dan bewust zwanger word! Enig besef van realiteit, enig verantwoordelijkheidsgevoel naar je ingeboren kind toe, dat mag men van een (as) moeder wel verwachten?

Dan ben je inderdaad een dommiedom (whatever that may be!).
Vraag hulp, laat de mensen om je heen weten hoe het zit. Je kunt het nu niet alleen. De komende jaren wordt het bikkelen, maar ook voor jou zijn er vast mensen die dat met je aan willen gaan. Heb je bij de gemeente geïnformeerd wat er mogelijk is aan bijstand?
Hallo?!
Waar is je partner in dut verhaal? Je klinkt alsof je altijd veel vrienden om je heen hebt gehad en een warme band hebt met je familie. Die zullen je nu vast ook wel helpen toch? Ik kan me hè onzekerheid goed voorstellen. Gelukkig ben je zelf het beste voorbeeld dat materiële welstand niet nodig zijn voor een gelukkige jeugd.

PS negeer Naara maar, die doet altijd zo
Ga in therapie!
Had je een kledingwinkel?

Als de bank het vertrouwen heeft opgezet, hoeft nog niet direkt het faillissement te betekenen. Want waarschijnlijk heeft de bank onderpand inventaris en goederen als zekerheid, en dan gaat de bank niet zelf het faillissement aanvragen.
Ik hoop toch niet dat je een ZZP bent terwijl je personeel in dienst hebt.Zodra je personeel nodig hebt is een oprichting van een BV wel het veiligst wat je kunt doen zodat je niet hoofdelijk aansprakelijk bent.Maar aangezien ik lees over garantstellingen denk ik niet dat je jezelf veilig gestelt hebt.
Probeer te redden wat er te redden valt.

Is je personeel genegen een vaststellingscontract te ondertekenen als ze financieel een tegemoetkoming krijgen?

Gooi je winkelspullen in de uitverkoop en zoek iemand die je huurcontract misschien over wil nemen.Spreek met verhuurder af dat je dit jaar nog de huur betaalt en dat verhuurder aan iemand anders kan verhuren gedurend deze tijd,verhuurder zal liever nog een half jaar huur ontvangen dan niets ivm faillisement.
Het is dus geen particuliere verhuurder maar een vastgoedcooperatie en die zijn niet zo welwillend dus aan dat huurcontract zit je vast,tot hoelang loopt dat contract nog?

Als in dat complex al 8 panden leeg staan zal het wel een wijkwinkelcentrum zijn en geen stadscentrum? Dan krijg je er ook geen overname van je winkel.

Wat moet je minimaal bij de bank aflossen?
quote:dubiootje schreef op 24 juni 2013 @ 07:27:

Waar is je partner in dut verhaal? Je klinkt alsof je altijd veel vrienden om je heen hebt gehad en een warme band hebt met je familie. Die zullen je nu vast ook wel helpen toch? Ik kan me hè onzekerheid goed voorstellen. Gelukkig ben je zelf het beste voorbeeld dat materiële welstand niet nodig zijn voor een gelukkige jeugd.

PS negeer Naara maar, die doet altijd zo Jammer dat je adviseert om Naara te negeren, die heeft wel een enorme hoeveelheid aan common sense. Kan je van oa deze te ook weer niet zeggen he....
quote:dommiedom schreef op 24 juni 2013 @ 07:32:

Ik heb het niet zien aankomen, tenminste niet in de zin van een faillissement. Het gaat al jaren niet denderend en ik heb iedere keer een stapje terug gedaan. De speling was er al even uit, maar het lukte iedere keer weer om het tot een goed einde te breien.

De bank heeft nu ongeveer het vertrouwen opgezegd en daardoor is het nu 'plotseling' heel anders dan een paar weken geleden.

Ik heb een relatie met de vader gelukkig, dat gaat ook goed. Ik ga er nu van uit dat het schuldbedrag te overzien is en dat ik dat (mits ik een nieuwe baan vind) op een redelijke termijn terug kan betalen.Dat snap ik dus echt niet. Je bedrijf gaat niet goed, en misschien is een faillissement niet het eerste waar je aan denkt... Maar dan jezelf zwanger laten schoppen, echt dat snap ik niet hoor. Denk je dan echt niet na voordat je je een buik vol benen laat doen???
1. Begin nu al in contact te treden met je toekomstige schuldeisers. Als je nu al geen rekeningen meer kunt betalen, geef aan wanneer je dit wel kunt doen.

2. Meld je bij de gemeente voor een BBZ (bijzondere bijstand zelfstandigen) en kijk of je ergens voor in aanmerking komt.

3. Kun je de schulden die gaan ontstaan niet binnen 36 maanden volledig terugbetalen, is er sprake van een problematische schuld. Als je niet wilt dat je ook prive aansprakelijk bent en daardoor alles kwijt raakt, samen met je partner, meld je dan bij een schuldhulpverleningsbureau voor zelfstandigen. Zeer bonafide en professioneel is Zuidweg en partners, maar er zijn er meer in Nederland.

Steek je kop niet in het zand, maar werk actief aan het zo klein mogelijk houden van schulden en doe, zolang je nog kunt met je zwangerschap, er alles aan om te redden wat er te redden valt!
quote:Naara schreef op 24 juni 2013 @ 09:21:

[...]

Dat snap ik dus echt niet. Je bedrijf gaat niet goed, en misschien is een faillissement niet het eerste waar je aan denkt... Maar dan jezelf zwanger laten schoppen, echt dat snap ik niet hoor. Denk je dan echt niet na voordat je je een buik vol benen laat doen???Ik heb je gestaft. TO vraagt om hulp hoe ze de financiele ellende nog kan beperken, en niet om met het vingertje te wijzen naar haar.
Even meedenken:

- Is herfinanciering misschien een optie?

- Als jouw prive-investeerder bereid zijn hun verlies te pakken, zouden ze dat wellicht ook bereid zijn om jou te financieren?

- Heb je hulp gehad bij het vinden van een partij voor overname? Zo niet, misschien verstandig daar hulp bij in te schakelen?

- Heb je hulp gehad bij het opnieuw rendabel maken van jouw bedrijf? Soms kan een frisse blik van buitenaf net dat ene idee opleveren dat het gat in de markt vertegenwoordigt.
Ga nooit met die dure bureau's in zee die overnamekandidaten zoeken.

http://www.bedrijfspanden.nl/

Gratis je winkelpand op die site zetten en je krijgt ook nog gratis een te huur poster van hen om op je winkelruit te hangen.
Je zit toch niet in D. ?

Daar loopt het momenteel zeer slecht met kledingzaken,dan kun je beter het winkelpand zien te verhuren zodat je van het huurcontract af bent,overname van je inventaris kun je vergeten,zet dat op Marktplaats voor de helft van de winkelprijs.Gooi je winterkleding gelijk in de opruiming dan verkoop je het allemaal wel in het begin van het winterseizoen,beter dat je er iets nog aan verdient dan niets meer.

Kan een verhuurder je uberhaupt verplichten om 6/7 dagen per week open te gaan en elke koopavond?Ik heb daar nog nooit van gehoord.
In hoeverre zit je vriend in je bedrijf? Heeft hij straks nog een (goed) inkomen en hoe zijn de verhoudingen tussen jullie contractueel afgesproken (getrouwd igvg, samenlevingscontract)?
Staat in je huurcontract alleen de dagen of ook de tijden dat je open moet zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven