Geld & Recht alle pijlers

Zwembad weigert zwemluiers

15-09-2020 11:35 101 berichten
Mijn zoontje gaat naar SO.

Ik kreeg van school te horen dat hij niet mag mee doen met de zwemles omdat hij nog niet zindelijk is.
School vindt het zelf ook jammer maar geeft aan dat het bij het zwembad ligt.
Die wil niet dat er gezwommen wordt met zwemluiers.

Iemand hier ooit van gehoord en mogen ze dat verbieden?
whitewolves schreef:
17-09-2020 13:15
Waarop is dat gebaseerd?

Nergens op.
Positivevibes schreef:
16-09-2020 13:11
Vanaf het punt dat kinderen gewoon eten (dus niet alleen maar melk) hebben ze ook gewone ontlasting. En die is inderdaad net zo vies.

Mijn argument is dan ook niet dat het niet vies is. Ik zie het verschil alleen niet met mijn 2 jarige zoontje die met zwemluier in alle zwembaden mag zwemmen. En dat is helemaal niet doorgaans in het pierenbadje hoor. Babyzwemmen is juist vaak in een doodnormaal zwembad.

Zoals ik al zei had ik er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht. Mijn zoontje heeft ook nog nooit gepoept in het zwembad. Ik ging er vanuit dat die zwemluier dat dan zou opvangen, daar is die toch voor?
Bij kleine kinderen is het nog zo dat het lichaam reageert op het water. Net zoals ze automatisch de adem inhouden als ze heel klein zijn. Poepen doen ze dus niet vaak.
TO mijn kind zat ook op SO. Waarom zou hij in jouw kinds ontlasting moeten zwemmen. Sorry maar ik vind het smerig. En het kost nogal wat. Het hele zwembad zal toch gereinigd moeten worden, zeker in deze tijd.
Mijn kind heeft ook een tijdje niet mee mogen zwemmen om bepaalde reden. Snap ik prima.
Waarom moet de hele wereld zich richten naar jouw kind. Nu zwemt één kind niet. Als hij in het water poept zwemmen heel veel kinderen niet.
Misschien zijn er dagen, als het water toch verschoont moet worden oid, dat er speciaal zwemmen is? Of zijn er middelen die er echt voor zorgen dat het water niet vies wordt.
Misschien zijn op dat gebied al suggesties gedaan, heb niet alles gelezen.
Maar verbolgen zijn omdat anderen niet in de stront willen zwemmen slaat nergens op. Je zou er zelf ook niet in gaan zwemmen toch.
andrea45 schreef:
15-09-2020 13:08
Ergens snap ik je punt maar omdat mijn kind nog niet zindelijk is door de beperking die hij heeft zou hij dus niet kunnen zwemmen?

En dan gaat het nu specifiek over niet mee mogen doen terwijl het SO is.

Ik weet dat er zat dingen oneerlijk zijn in deze wereld maar het voelt gewoon niet fijn als je kind buiten gesloten wordt.
En ja er worden zat kinderen/mensen buiten gesloten maar Dit is nu mijn kind.
Ja soms kun je door een beperking iets niet. Weet je bij hoeveel andere mensen dat ook zo is?

En niet zwemmen omdat het water erg vies kan worden is niet oneerlijk. Ja ik neem het ook op voor mijn kind. Maar dit is belachelijk.
Misschien moet ik mijn zoon toch maar eens in een auto laten rijden, op de snelweg natuurlijk. Door zijn beperking kan hij niet rijden maar ja, anders is het zo oneerlijk :facepalm:
strings-attached schreef:
17-09-2020 13:59
Ja soms kun je door een beperking iets niet. Weet je bij hoeveel andere mensen dat ook zo is?

En niet zwemmen omdat het water erg vies kan worden is niet oneerlijk. Ja ik neem het ook op voor mijn kind. Maar dit is belachelijk.
Misschien moet ik mijn zoon toch maar eens in een auto laten rijden, op de snelweg natuurlijk. Door zijn beperking kan hij niet rijden maar ja, anders is het zo oneerlijk :facepalm:
Wat een achterlijke vergelijking.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
17-09-2020 13:51
Bij kleine kinderen is het nog zo dat het lichaam reageert op het water. Net zoals ze automatisch de adem inhouden als ze heel klein zijn. Poepen doen ze dus niet vaak.
Niet vaak is niet hetzelfde als nooit.

Eén 7 jarige die 1x per week een uurtje zwemt zal ook niet vaak poepen.

Ik zie nog steeds het verschil niet. In beide gevallen is er een kleine kans dat er in het zwembad gepoept wordt. Waarschijnlijk maak je het nooit mee maar er is een kans.
Alle reacties Link kopieren
andrea45 schreef:
17-09-2020 07:22
Ik heb antwoord gekregen van het zwembad.
Het is ivm de hygiëne regels.
En als ik voortaan vragen heb mbt het school zwemmen of ik de school dan wil aanspreken en niet het zwembad....
Fantastisch toch? Dan vraag je aan school of hij wat hen betreft mee mag zwemmen en dan zeggen ze 'ja wat ons betreft wel hoor' en dan laat je hem zwemmen en doe je alsof je neus bloedt en dan gaat het zwembad janken en dan zeg je dat je bij school moest vragen en dat het van hem mocht.
madamzonderm schreef:
17-09-2020 17:35
Fantastisch toch? Dan vraag je aan school of hij wat hen betreft mee mag zwemmen en dan zeggen ze 'ja wat ons betreft wel hoor' en dan laat je hem zwemmen en doe je alsof je neus bloedt en dan gaat het zwembad janken en dan zeg je dat je bij school moest vragen en dat het van hem mocht.

:worship:
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
17-09-2020 17:35
Fantastisch toch? Dan vraag je aan school of hij wat hen betreft mee mag zwemmen en dan zeggen ze 'ja wat ons betreft wel hoor' en dan laat je hem zwemmen en doe je alsof je neus bloedt en dan gaat het zwembad janken en dan zeg je dat je bij school moest vragen en dat het van hem mocht.
Dit slaat nergens op. De school heeft immers al aangegeven dat het niet mag en deze regels hebben ze van het zwembad doorgekregen. Dat is vervelend, maar vanuit het zwembad te begrijpen. Waarom zou school nu opeens zeggen ja hoor het mag wel van ons. Sowieso onzin om hygieneregels te gaan verbreken zodat je kind kan zwemmen vind ik. Ik snap TO ook dat je niet wilt dat je kind er weer buiten valt. Wellicht kan hij wel in een speciaal bad terecht?
strings-attached schreef:
17-09-2020 13:59
Ja soms kun je door een beperking iets niet. Weet je bij hoeveel andere mensen dat ook zo is?

En niet zwemmen omdat het water erg vies kan worden is niet oneerlijk. Ja ik neem het ook op voor mijn kind. Maar dit is belachelijk.
Misschien moet ik mijn zoon toch maar eens in een auto laten rijden, op de snelweg natuurlijk. Door zijn beperking kan hij niet rijden maar ja, anders is het zo oneerlijk :facepalm:
Deze opmerking vind ik belachelijk ....

Door dit topic ben ik het van een andere kant gaan bekijken en gevoel en verstand gaan nu eenmaal niet altijd gelijk op.

Zeker als je bekend bent met iemand met een beperking zou je je kunnen indenken dat je gevoel soms voorgaat terwijl dat niet redelijk is.
Ik ben ook maar eens mens en een moeder.
andrea45 schreef:
18-09-2020 00:27
Deze opmerking vind ik belachelijk ....

Door dit topic ben ik het van een andere kant gaan bekijken en gevoel en verstand gaan nu eenmaal niet altijd gelijk op.

Zeker als je bekend bent met iemand met een beperking zou je je kunnen indenken dat je gevoel soms voorgaat terwijl dat niet redelijk is.
Ik ben ook maar eens mens en een moeder.
Ik heb een kind met een beperking. En ja ik vind heel vaak iets enorm sneu. Maar dan maak ik het zelf met hem "goed" door ipv iets anders leuks te gaan doen. Maar geen haar op mijn hoofd die eist dat hij mee zou moeten zwemmen zoals in jouw geval.
Ondanks het speciale aan de school kon die van mij niet mee met schoolreis. Moet ik dan maar verwachten dat er een speciaal voor hem een 2 persoonskamer geregeld wordt en dat er iemand mee gaat speciaal en alleen voor hem? Nee dus. Heel sneu voor hem maar ik verwacht niet van de buitenwereld dat ze mijn gevoel voor laten gaan op de gezondheid, genot of plezier van de andere kinderen.
Dus ja, dat je het enorm jammer voor hem vindt en wel kan janken dat snap ik. Maar dat je vindt dat de school of het zwembad dat op moet lossen dat snap ik niet. Dat kun je niet verwachten.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
18-09-2020 00:35
Ik heb een kind met een beperking. En ja ik vind heel vaak iets enorm sneu. Maar dan maak ik het zelf met hem "goed" door ipv iets anders leuks te gaan doen. Maar geen haar op mijn hoofd die eist dat hij mee zou moeten zwemmen zoals in jouw geval.
Ondanks het speciale aan de school kon die van mij niet mee met schoolreis. Moet ik dan maar verwachten dat er een speciaal voor hem een 2 persoonskamer geregeld wordt en dat er iemand mee gaat speciaal en alleen voor hem? Nee dus. Heel sneu voor hem maar ik verwacht niet van de buitenwereld dat ze mijn gevoel voor laten gaan op de gezondheid, genot of plezier van de andere kinderen.
Dus ja, dat je het enorm jammer voor hem vindt en wel kan janken dat snap ik. Maar dat je vindt dat de school of het zwembad dat op moet lossen dat snap ik niet. Dat kun je niet verwachten.
Ze eist het inprincipe ook niet. Volgens mij had ze gewoon inzicht nodig in of haar gedachtegang hierover normaal was en of mensen hier ervaring mee hadden. Het voelde alsof haar kind benadeeld werd en ergens is dat ook zo, maar in deze situatie onvermijdelijk. Door ervaringen is volgens mij nu wel te begrijpen waarom die zwemluiers niet mogen en kan ze naar andere opties kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
17-09-2020 18:28
:worship:
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Zola123 schreef:
17-09-2020 22:23
Dit slaat nergens op. De school heeft immers al aangegeven dat het niet mag en deze regels hebben ze van het zwembad doorgekregen. Dat is vervelend, maar vanuit het zwembad te begrijpen. Waarom zou school nu opeens zeggen ja hoor het mag wel van ons. Sowieso onzin om hygieneregels te gaan verbreken zodat je kind kan zwemmen vind ik. Ik snap TO ook dat je niet wilt dat je kind er weer buiten valt. Wellicht kan hij wel in een speciaal bad terecht?
Lees de OP even.
andrea45 schreef:
15-09-2020 11:35
School vindt het zelf ook jammer maar geeft aan dat het bij het zwembad ligt.
Die wil niet dat er gezwommen wordt met zwemluiers.
School zei al ja. School zegt dat het van het zwembad niet mag want zwemluiers. Nu mag school als boodschapper van het slechte nieuws het bespreken van het nieuws van het zwembad met mams overnemen. Dat is imo shittier dan zoontje laten zwemmen. En dommig door een omleiding van de 'regels' te bieden.
madamzonderm schreef:
18-09-2020 01:12
Lees de OP even.

School zei al ja. School zegt dat het van het zwembad niet mag want zwemluiers. Nu mag school als boodschapper van het slechte nieuws het bespreken van het nieuws van het zwembad met mams overnemen. Dat is imo shittier dan zoontje laten zwemmen. En dommig door een omleiding van de 'regels' te bieden.
Er staat nergens dat school inspraak heeft of het mag of niet, maar wel dat het zwembad het niet wil en dat TO zich tot de school moet wenden voor verdere vragen.
Ik zou het zelf ook behoorlijk vies vinden. Zo ‘ n luier houdt niets tegen, behalve dat een drol niet kan wegdrijven. Ik kan de beslissing van het zwembad dus zeker begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
TO, wat vervelende voor je zoontje dat hij niet met het schoolzwemmen mee kan doen. Gelukkig heeft de school wel een alternatief voor hem wat hij ook leuk vindt.

Probeer het eens van de andere kant te bekijken. Stel je kind komt thuis na het school zwemmen en vertelt dat er poep in het zwemwater zat.
Je neemt hierover contact op met school en ze vertellen je dat een klasgenootje niet zindelijk is, maar hem toch mee laten zwemmen.
Zou je daar begrip voor hebben?

Ik snap dat het je als moeder pijn doet wanneer je kind iets niet mag of kan door een beperking, maar soms is het niet anders :cry:
Zola123 schreef:
18-09-2020 00:58
Ze eist het inprincipe ook niet. Volgens mij had ze gewoon inzicht nodig in of haar gedachtegang hierover normaal was en of mensen hier ervaring mee hadden. Het voelde alsof haar kind benadeeld werd en ergens is dat ook zo, maar in deze situatie onvermijdelijk. Door ervaringen is volgens mij nu wel te begrijpen waarom die zwemluiers niet mogen en kan ze naar andere opties kijken.
Precies dat. Dank je wel
Merel7 schreef:
18-09-2020 06:48
TO, wat vervelende voor je zoontje dat hij niet met het schoolzwemmen mee kan doen. Gelukkig heeft de school wel een alternatief voor hem wat hij ook leuk vindt.

Probeer het eens van de andere kant te bekijken. Stel je kind komt thuis na het school zwemmen en vertelt dat er poep in het zwemwater zat.
Je neemt hierover contact op met school en ze vertellen je dat een klasgenootje niet zindelijk is, maar hem toch mee laten zwemmen.
Zou je daar begrip voor hebben?

Ik snap dat het je als moeder pijn doet wanneer je kind iets niet mag of kan door een beperking, maar soms is het niet anders :cry:
Ik ben het nu ook anders gaan zien door dit topic.
Het is ook vies als er gepoept wordt.

Even een teleurstelling maar die ben ik al te boven.
En nu weer door!
Alle reacties Link kopieren
Respect voor je TO. Ik snap je teleurstelling heel goed. Ik vind ook dat je er knap mee omgaat door de dingen vanuit verschillend perspectief te bekijken. Veel succes met de zindelijkheidstraining!
derrygirl wijzigde dit bericht op 18-09-2020 09:23
Reden: Typen gaat weer klote vandaag
6.20% gewijzigd
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
DerryGirl schreef:
18-09-2020 09:22
Respect voor je TO. Ik snap je teleurstelling heel goed. Ik vind ook dat je er knap mee omgaat door de dingen vanuit verschillend perspectief te bekijken. Veel succes met de zindelijkheidstraining!
Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
18-09-2020 06:15
Er staat nergens (1)dat school inspraak heeft of het mag of niet, maar wel dat het zwembad het niet wil en (2)dat TO zich tot de school moet wenden voor verdere vragen.
Het tweede geeft het eerste.
Duchesnea schreef:
18-09-2020 06:15
Ik zou het zelf ook behoorlijk vies vinden. Zo ‘ n luier houdt niets tegen, behalve dat een drol niet kan wegdrijven. Ik kan de beslissing van het zwembad dus zeker begrijpen.
Eens. Ik vind het zwembad nogal dom hier.

Voor nu veel plezier voor je zoontje met gymen en alle andere dingen die hij doet andrea! En dat zwemmen komt vast wel eens.
madamzonderm schreef:
18-09-2020 09:59
Het tweede geeft het eerste.
Eens. Ik vind het zwembad nogal dom hier.

Voor nu veel plezier voor je zoontje met gymen en alle andere dingen die hij doet andrea! En dat zwemmen komt vast wel eens.
Nee hoor. Het tweede geeft helemaal niet het eerste. Het is overduidelijk dat het zwembad het niet wil vanwege hygiëne en dat TO voor vragen bij de school moet zijn. Dat houdt helemaal niet in dat school de eerste beslissing kan veranderen of dat er ruimte is voor discussie. Ik snap niet dat jij er iets anders uithaalt.
In elk geval, ik hoop dat het lukt met de zindelijkheidstraining en dat kind binnenkort wel gewoon mee kan zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
18-09-2020 10:22
Nee hoor. Het tweede geeft helemaal niet het eerste. Het is overduidelijk dat het zwembad het niet wil vanwege hygiëne en dat TO voor vragen bij de school moet zijn. Dat houdt helemaal niet in dat school de eerste beslissing kan veranderen of dat er ruimte is voor discussie. Ik snap niet dat jij er iets anders uithaalt.
Voor Andrea maakt niet niet meer uit.

Maar je kan niet zomaar iemand je woordvoerder of beslissingspartner maken van zonder instemming van diegene.
Als ze bij de school komt en je zegt: "het zwembad zegt dat we bij jullie moeten zijn voor vragen. Mag hij zwemmen van jullie?" Kan school best zeggen: "Ja hoor." Had het zwembad de school maar niet moeten bombarderen tot woordvoerder of beslissingspartner.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
18-09-2020 00:35
Ik heb een kind met een beperking. En ja ik vind heel vaak iets enorm sneu. Maar dan maak ik het zelf met hem "goed" door ipv iets anders leuks te gaan doen.

En toch is het goed dat er mensen zijn die niet direct accepteren dat het dan jammer maar helaas is. Als die mensen er niet waren geweest waren er nooit aanpassingen gekomen zoals dat het voor bedrijven en openbare gebouwen verplicht is om rolstoeltoegankelijk te zijn.

Niet alles hoeft gelijk te zijn maar ook niet alles moet maar meteen geaccepteerd worden.
S-Groot schreef:
18-09-2020 16:50
En toch is het goed dat er mensen zijn die niet direct accepteren dat het dan jammer maar helaas is. Als die mensen er niet waren geweest waren er nooit aanpassingen gekomen zoals dat het voor bedrijven en openbare gebouwen verplicht is om rolstoeltoegankelijk te zijn.

Niet alles hoeft gelijk te zijn maar ook niet alles moet maar meteen geaccepteerd worden.
Klopt. Vandaar dit topic en de vele vragen die ik de afgelopen jaren heb gesteld en gesprekken die ik heb gevoerd om te merken dat er soms wel iets kan of in een andere vorm.

Ik begrijp ook wel dat sommige dingen gewoon niet haalbaar zijn Maar als je niets vraagt weet je zeker dat het niet lukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven