Geld & Recht alle pijlers

zzper en uitkering

25-02-2012 13:10 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik werk sinds 3 jaar als zzper, en vanaf 1 januari heb ik minder werk, weet iemand hoe dat zit bij een uitkering ernaast totdat ik meer werk heb ? Ik zou ook graag wat anders willen opbouwen, krijg je dan ook bijstand ? hopelijk heeft iemand meer info, ik wil deze week naar het uwv gaan
Via inkomstenbelasting draagje daar wel degelijk aan bij. Evenals de Premie volksverzekeringen waar je als ondernemer, althans ik, toch echt een aparte (fikse) aanslag voor krijgt ...

Daar betaal je dus wel degelijk voor

http://nl.wikipedia.org/wiki/Premies_volksverzekeringen

Hij valt onder het mom 'verplichte solidariteit'
quote:lottekeNL schreef op 25 februari 2012 @ 14:59:

Zeggen dat een zzp-er toch wel een flinke buffer moet hebben opgebouwd komt ongeveer op hetzelfde neer als zeggen dat mensen in loondienst dat moeten hebben. Daar werkt dat toch ook (meestal) niet zo? Alsof iedereen zzp-er wordt om stinkend rijk te worden.Mensen in loondienst kunnen terugvallen op de WW na ontslag. Dus is die buffer niet stinkend noodzakelijk is. Niemand wordt zzp er om stinkend rijk te worden, maar ook niet om armlastig te zijn. Je moet dit in je taief verwerken anders ben je gewoon niet goed bezig.
Ik werk als zelfstandige in een branche waar niet veel werk is, en wel vrij veel aanbod. Als ik mijn prijs omhoog gooi krijg ik geen klussen meer. Dat is jammer, maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
In de bijstand kun je niet ook als ZZP-er werken. Als je bijstand aan gaat vragen zal je zeer waarschijnlijk je inschrijving bij de kamer van koophandel moeten opheffen.

Er zijn wel mogelijkheden, maar enkel voor marginaal, dwz dat je daarmee never nooit uit de bijstand kan komen.

Is het tijdelijk... dan ook ook tijdelijk je KvK afsluiten, hoe idioot dit je waarschijnlijk in de oren klinkt.