Gezondheid alle pijlers

'Lieve' deodorant?

08-09-2009 23:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft een oplossing?

Ik gebruikte al jaren een deoroller van het Etos huismerk, en vlak na het scheren een deoblokje van Lush. Die laatste ging irritatie-bultjes tegen, werkte als een tierelier.

Sinds de zomer (drukke werktijd voor mij) is het misgegaan.

Ik had al een poosje een spuitbusje deo van Etos in mijn tas, voor gedurende de dag. Hier ook een grote spuitbus van gekocht. Halverwege de spuitbus kreeg ik enorme irritatie in mijn oksel: dik, rood en jeuken. Ik weet het aan de warmte en kreeg van een vriendin cardiflor van VSM. Smeerde dat trouw, maar hielp voor geen meter. Spoot of rolde allang geen deo meer, had geen tijd om naar de dokter te gaan, en vond het eigenlijk ook niet belangrijk genoeg. Was ook te druk met werken.

Na deze drukke periode trok het weg, ben toen trouwens ook gaan smeren met Calendulan gel van VSM.

Na een week toch weer deo proberen te spuiten, binnen een dag weer enorme uitslag/irritatie.

Mijn moeder zag het de volgende dag en zag direct dat ik een schimmel had. Ze is zelf verpleegster en had een zalfje daarvoor in huis: Daktarin.

Dat hielp als een tierelier, irritatie trok weg en ik kon m'n oksels weer scheren.

Dit is alweer bijna 2 maanden geleden. Alleen... nu verdraag ik geen deo meer! Krijg direct weer jeuk, gelukkig geen rode dikke oksels.

Baal er van, want heb een deo bij de bodyshop gekocht maar die is dus toch niet zo 'lief' voor mijn oksels. Ook mijn oude vertrouwde Etos-roller zorgt voor jeuk.

Welke zou ik nu moeten proberen? Het liefst wel een dierproefvrije...

Nu spijt ik mezelf maar onder met 'body mist' of smeer ik mezelf in met bodylotion in de hoop de lichtelijke zweetlucht tegen te gaan. Maar wil graag weer een deo gaan gebruiken!

Alvast bedankt!!

Heb -op goed geluk- dit topic maar op 'gezondheid' geplaatst, maar als het hier niet thuishoort dan hoor ik het graag
Al zo'n zoutkristaldeo geprobeerd?
Nee? Nog nooit van gehoord... Wat is dat en waar haal ik dat?

(en off-topic: al iets verder gekomen met de bruidsjurkzoekaktie?)
De bruid is naar bed en gaat morgen verder zoeken, lief dat je het vraagt

Bij de Tuinen, de natuurwinkel en mss ook the bodyshop.

Je hebt een stick, die moet je even nat maken voor gebruik, of kristallen in een flesje wat je met water vult.

Kost iets van 10 euro, maar doe je wel onwijs lang mee!

Volledig natuurlijk en geen geurstoffen ed.
Ja was ook mijn eerste gedachte.

En anders tijdelijk talkpoeder.
Cum non tum age
Ah ja, talkpoeder heb ik wel in huis! Ook van de Lush met een lekker geurtje, die maar even proberen. (stom dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb )
Heb je Nivea Dry Comfort Deo Compact wel eens gebruikt? Daarmee kan ik zelfs direct na het scheren spuiten op een halve centimeter afstand. Zo ziet hij eruit.
Spannend trouwens IvyRosa, gaat vast wel lukken! Zal het topic in de gaten houden

En de natuurwinkel als in www.denatuurwinkel.com? Ah, daar fiets ik morgen toch langs dus dan ga ik daar wel even naar toe om te kijken...
Nee WishfulThinking, Nivea niet geprobeerd. Maar dat zou ook het laatste redmiddel zijn want Nivea is op dieren getest en dat gebruik ik liever niet...
quote:AgentL schreef op 09 september 2009 @ 00:08:

Spannend trouwens IvyRosa, gaat vast wel lukken! Zal het topic in de gaten houden

En de natuurwinkel als in www.denatuurwinkel.com? Ah, daar fiets ik morgen toch langs dus dan ga ik daar wel even naar toe om te kijken...Jij zit in Adam toch? De Zaailing heeft ze op zeker!
Yep, A'dam hier... Dank je! Die zit bij de Hobbemakade toch? Ga daar even kijken

En dank je Noa! Over DO2 vind ik: "DO2 heeft een lage zuurgraad (pH 3.2) en is daarom effectief tegen schimmelinfecties. " en het is ook nog eens dierproefvrij!
En ik zie dat DO2 ook bij Kruidvat, Trekpleister én Etos te koop is. Het moet niet gekker worden! Waarom kende ik dat nog niet?
Omdat het geitenwollensokkenspul is
Tuinen eigen merk is trouwens stuk goedkoper.
Maar ik ben stiekem ook wel een geitenwollensokkenmeisje
Maar dan wel een híp geitenwollensokkenmeisje
Haak je ook toevallig?
Als ik nu ga slapen dan kan ik morgen vóór m'n werk nog even langs de drogist...

Welterusten en ontzettend bedankt!!

(en als het niet werkt dan meld ik me wel weer... of zal ik dan maar direct naar de dokter? )
Nee, dat dan weer niet... Oh, dan had ik natuurlijk nog gauw een bruidsjurk kunnen haken!
Dan hadden we samen kunnen haken

Ja, laat ff weten of het bevalt, ik hoop het wel iig voor jou!
Ik hoop ook dat het bevalt! Heb nu hoge verwachtingen natuurlijk

Haha, een Amsterdams haakclubje

Borduren vind ik wél leuk trouwens!
Ik woon niet in Adam hoor
Niet?! Oh... Dat dacht ik...
ff ontopic.. Heb je neutral al eens geprobeerd? Of het getest is op dieren weet ik zo niet. Heb er in ieder geval goede ervaringen mee.
Agentl ik heb precies hetzelfde probleem (dus ook de schimmel :(). Ik verdraag nu helemaal geen deo meer op één oksel. Ik gebruikte Deoleen - zonder alcohol en zonder parfum. Want ook tegen dat laatste kan ik niet meer. Alleen dat is volgens mij niet dierproefvrij. Ben benieuwd of je wel tegen dat Lush poeder kan.

Enne ben erg benieuwd wat je dokter te zeggen heeft. Heb zelf nog geen tijd/zin gehad om die te bezoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven