Gezondheid alle pijlers

10.000 stappen per dag?

02-08-2016 13:40 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enkele dagen geleden heb ik een app gedownload waarop je kan bijhouden hoeveel calorieën je binnen krijgt per dag. Deze houdt ook bij hoeveel stappen je op een dag zet.

Nu schijnt het dat je voor een gezonde levensstijl 10.000 stappen per dag moet zetten.

Ik vroeg me zomaar af wie dit haalt?

Ik dacht altijd dat ik best vrij actief ben.

Per dag loop ik meerdere keren een flink stuk met de hond, en nog een paar keer een kleiner rondje. Ik ruim dingetjes op in huis, ik kook en doe de boodschappen etc, maar toch kom ik echt niet aan mijn 10.000 stappen!

Redden jullie dit wel? En wat doen jullie dan allemaal? Op de iPhone zit onder het logootje met gezondheid een stappen teller, die houdt het bij.
Mijn gemiddelde deze maand is 10794.

Vandaag heb ik 13.000 stappen gedaan.

Dusja, ik haal dat
Ik red het regelmatig. Ik vind het wel leuk om bij te houden en een eyeopener om te zien dat even een andere route nemen dan gebruikelijk het aantal stapjes weer omhoog kan doen komen.
quote:lilapie schreef op 02 augustus 2016 @ 13:44:

Mijn gemiddelde deze maand is 10794.

Vandaag heb ik 13.000 stappen gedaan.

Dusja, ik haal dat Haal je dat met gewoon dagelijkse bezigheden, of ga je er echt speciaal voor lopen?
Ik zou het eigenlijk niet weten. Met mijn oude telefoon heb ik het wel eens geprobeerd om het bij te houden, maar daarop deden stappentellers het niet goed. Sindskort heb ik een iPhone, leuk om te lezen dat daar een stappenteller op zit, die zal het dan vast wel doen, nu alleen nog eraan denken mijn telefoon in mijn zak te stoppen ipv overal rond te laten slingeren.
quote:Music123 schreef op 02 augustus 2016 @ 13:46:

[...]

Haal je dat met gewoon dagelijkse bezigheden, of ga je er echt speciaal voor lopen?

Mijn baby slaapt het beste als ik wandel en ik ben op ouderschapsverlof. Dus als het mooi weer is wandel ik bijna de hele dag. Ik vind het ook gewoon leuk om buiten te zijn.

Op een werkdag kwam ik meestal aan 8000 stappen, maar lag het gemiddelde ook nog op 10.000 omdat ik toen vaak ging lopen of naar de sportschool ging.
quote:lilapie schreef op 02 augustus 2016 @ 13:50:

[...]

Mijn baby slaapt het beste als ik wandel en ik ben op ouderschapsverlof. Dus als het mooi weer is wandel ik bijna de hele dag. Ik vind het ook gewoon leuk om buiten te zijn.

Op een werkdag kwam ik meestal aan 8000 stappen, maar lag het gemiddelde ook nog op 10.000 omdat ik toen vaak ging lopen of naar de sportschool ging.

Wat goed zeg!

Ik hou het ook bij op die app, maar kom er nooit aan.

Wel leuk om een beetje inzicht te krijgen op die manier.
Ik haal dat redelijk makkelijk. Meestal tussen de 10.000 en 15.000 stappen per dag. Maar ik kan gewoon niet stilzitten
Maar ik hang ook wel eens een dagje op de bank hoor. Dan heb je opeens maar 3000 ofzo haha.
@stripverhaal: de iPhone houdt hij het automatisch bij, je hoeft het niet van tevoren aan te zetten of zo. Als je op gezondheid klikt Kan je als het goed is je stappen teller zien. Deze laat het gemiddelde zien, en hoeveel stappen/kilometer per dag hebt gelopen!

@lilapie: Ik sport ook één of twee keer per week, als warming-up ga ik meestal 7 minuten hardlopen. Alleen heb ik dan mijn telefoon niet in mijn broekzak zitten, deze stappen tel ik dus zelf niet mee. Anders zou ik het ook al halen denk ik
Oh, op werkdagen haal ik dat vast niet. Op thuisdagen misschien wel.
Het vervelende is alleen dat je eigenlijk continu je telefoon in je zak moet hebben om een goed beeld te krijgen. En dat heb ik echt lang niet altijd.. Misschien valt het dan toch nog mee
Op werkdagen haal ik zonder lunchwandeling 6000-8000 stappen. Met lunchwandeling ga ik dus over de 10.000. Ik heb geen hond.

In het weekend is het erg afhankelijk van wat we doen, regelmatig maken we een (bos-)wandeling en dan kom ik er dus heel makkelijk aan, maar er zijn ook dagen dat we amper buiten komen en dan is het 3000-5000 stappen.

Overigens ben ik vorige week overgestapt op een stappenteller om mijn pols ipv de iPhone-teller, omdat ik mijn telefoon lang niet altijd op zak heb, zeker niet op mijn werk.
Ik heb ook sinds kort die app. Heel leuk en interessant om te zien hoeveel je nu beweegt.

Ik loop dan nu ook meer extra rondjes om die 10.000 dan ook echt te halen en vind het een leuke uitdaging!
Ik zit een groot deel van mijn werkdag achter een bureau. Met naar en van het werk lopen en de dagelijkse koffierondjes en huishouddingetjes haal ik gemiddeld zo'n 6000-7000 stappen. Om de 10.000 te halen moet ik echt 's avonds nog een rondje gaan lopen. Sinds man en ik op pokémon jagen lukt dat aardig

Op een vrije dag zou een polsbandje veel beter werken, tuinieren e.d. met je telefoon in je broekzak is niet echt fijn.
The owls are not what they seem
10.000 stappen is 5 kilometer, ongeveer? Dat moet te doen zijn, maar dan moet je wel 's avonds een blokje om als je zittend werk hebt.
Nog even mbt je OP:

"The origins of the 10,000-steps recommendation aren't exactly scientific. Pedometers sold in Japan in the 1960s were marketed under the name "manpo-kei," which translates to "10,000 steps meter," said Catrine Tudor-Locke, director of the Walking Behavior Laboratory at Pennington Biomedical Research Center in Baton Rouge, La. The idea resonated with people, and gained popularity with Japanese walking groups, Tudor-Locke said."

Ik heb dit gekopiëerd en voor waarheid aangenomen.

Na die 10.000 stappen ben je niet natuurlijk opeens gezond, maar iedere stap die je meer zet is er één mooi meegenomen

De website raad later ook aan eerst kleine doelen te stellen. Zoals 1000 per dag (meer) in de eerste week
quote:Jolene89 schreef op 02 augustus 2016 @ 14:03:

Het vervelende is alleen dat je eigenlijk continu je telefoon in je zak moet hebben om een goed beeld te krijgen. En dat heb ik echt lang niet altijd.. Misschien valt het dan toch nog mee

Daarom heb ik een fitbit.

Ik haal het meestal wel. Vandaag niet want ik zat vanmorgen aan een bureau en nu hang ik op de bank
Ik haal op werkdagen rond de 30.000 stappen per dag. Op vrije dagen veel minder . Voor mij was het goed om inzicht te krijgen in mijn bewegingspatroon en het aanpassen van mijn voeding hierop. Ik ben meer gaan eten nadat ik zag hoeveel ik eigenlijk bewoog ten opzichte van het gemiddelde.
quote:MinkeDeWit schreef op 02 augustus 2016 @ 14:13:

10.000 stappen is 5 kilometer, ongeveer? Dat moet te doen zijn, maar dan moet je wel 's avonds een blokje om als je zittend werk hebt.In mijn geval 7,5 kilometer. Ik heb een stappenteller om mijn pols (Fitbit) en loop dagelijks meer dan 10.000 stappen. Maar daar moet ik wel bewust moeite voor doen; meestal ga ik na mijn werk lopend naar het station, in plaats van met het OV. Dat is al gauw goed voor een uurtje lopen, dus zo'n 6.000 stappen. Als ik niet bewust zoveel mogelijk zou lopen haal ik op een dag nog geen 3.000 stappen denk ik (zittend werk, geen hond).
Ik heb een jawbone en die motiveert me echt om even een extra rondje te lopen om mijn doel te behalen. Ik kom er bijna dagelijks aan, maar dan moet ik wel na het eten nog een rondje lopen om er aan te komen. Verder loop ik in mijn pauze (als het droog is) een half uurtje buiten , en ik loop dagelijks naar werk (15 min enkele reis). Voorheen fietste ik maar sinds die stappenteller loop ik dus naar m'n werk.
Oh ja ik heb ook zittend werk. Als ik ivm afspraken met de fiets of auto ga en dus mijn stappen niet haal, merk ik dat ik wat kriegel word, beetje onrustig. Je raakt gewnd aan de beweging en gaat het ook missen.
Ik heb mijn telefoon amper op zak tijdens mijn werk, in de plant buiten kantoor mag ik hem niet eens bij mij hebben. Dus qua stappen tellen kom ik er maar zelden aan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:Music123 schreef op 02 augustus 2016 @ 13:54:

@stripverhaal: de iPhone houdt hij het automatisch bij, je hoeft het niet van tevoren aan te zetten of zo. Als je op gezondheid klikt Kan je als het goed is je stappen teller zien. Deze laat het gemiddelde zien, en hoeveel stappen/kilometer per dag hebt gelopen!

Helaas niet, daar staat namelijk 0.

Dus ik heb het even opgezocht en ik moest bij instellingen, privacy, beweging en conditie, houd conditie bij, gezondheid een schuifje van grijs op groen zetten om toestemming te geven dat die app het bijhoudt.

Maar nu doet hij het, ben benieuwd.
Ik haal het niet met mijn normale leventje, ik moet extra gaan lopen om de 10.000 stappen te halen. Zeker op werkdagen, terwijl ik toch redelijk wat op mijn benen sta tijdens mijn werk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven