Gezondheid alle pijlers

2 dagen ongesteld?

27-03-2011 08:08 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een domme vraag hoor; waarom is de ene persoon nou 2 dagen ongesteld en de ander een hele week? Waar komt dat verschil vandaan of heeft dit geen reden?
beats me, maar ik heb het geluk van 3 a 4 dagen nauwelijks bloedverlies:)
Dat vind ik niet zo'n domme vraag, meer gewoon iets wat je jezelf afvraagt. Ik denk dat het te maken heeft met dat ieder lichaam anders is. Ieder lichaam heeft zijn eigen ritme. Bij de één dalen de hormoonspiegels niet zo erg of stijgen ze snel weer. Bij de ander heeft het misschien met de grootte van de slijmvlieslaag van de baarmoeder te maken. Het kan met allerlei factoren te maken hebben.
Ik vraag het me ook vaak af, zelfs met de pil bloed ik echt 7 a 8 dagen. Daarom hou ik nog maar eens in de 2 a 3 maanden een stopweek. Soms kan ik best een beetje jaloers zijn op vriendinnen die maar 3 a 4 dagen bloedverlies hebben
Semper ubi sub ubi
Ik vraag me dan af: heeft dat dan ook invloed op het zwanger worden? Die dikte van het baarmoederslijmvlies en die dalende/stijgende hormoonspiegel?
Overigens ben ik meestal maar 2 dagen echt ongesteld ( met 4 tampons per dag red ik het makkelijk) en dan nog een dag of 2/3 iets wat verwaarloosbaar is.
Ik ben ook gezegend met 7 dagen bloedverlies. De sluizen gaan vanaf dag 1 los en sluiten pas weer rond dag 5 waarna het op dag 7 eindelijk weer klaar is...
hier ook 7-8 dagen ongesteld. Mijn hele leven al. Blijkt nu dat ik een lichte afwijking in bloedstolling heb, wat de lange menstruatie zou kunnen verklaren. Kwam ik per toeval achter, was in het ziekenhuis voor andere onderzoeken, en toen is voor de volledigheid ook de bloedstolling geprikt. Vaag hé?
Zonder pil ben ik 8 dagen ongesteld, maar wel slechts eens in de zes weken. Gemiddeld per jaar ben ik dus ongeveer net zo veel ongesteld als iemand met een cyclus van 28 dagen die maar 3-4 dagen ongesteld is. Hoe eerlijk
Bij mij wordt het juist telkens minder. Ben nu bijna 41, geen kids gekregen (ook niet geheel onbelangrijk) en meestal is het tegenwoordig na 2 a 3 dagen wel klaar.

Zeker nadat ik begin dit jaar weer braaf met PMP van Efamol ben gestart zijn de dagen ervoor veel beter te behappen (minder zere borsten en minder (veel minder) emotioneel).

Nu na 3 maanden weer heel secuur dagelijks 2 van die capsules te hebben geslikt, neemt de heftigheid van de menstruatie en bijbehorende krampen ook echt af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven