Gezondheid alle pijlers

2 vragen

18-01-2015 23:04 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
jacky74

Eigenlijk heb ik twee vragen: mijn eerste is de ervaring naar homeopatische middelen tegen beginnende overgangsklachten, zoals zweten, stemmingswisselingen, onrustig gevoel. Wat heb je gebruikt en wat was je ervaring?

Verder vroeg ik me af of er meer vrouwen zijn die de eerste dagen van de menstruatie bruin bloed verliezen. Kam deze verandering ook met de overgang te maken hebben?
Mijn moeder gebruikt een homeopatisch middel en heeft geen last meer van opvliegers.

Geen idee wat ze gebruikt.

Ik heb bij vele menstruaties de eerste dagen of gedurende de hele menstruatie bruin/oud bloed. Geen overgang hier.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ik gebruikte Famosan totaal van A. Vogel, dat hielp mij vooral met het zweten 's nachts.

Tegenwoordig slik ik min of meer regelmatig, sla wel eens een dag over, iets soortgelijks van het kruidvat, dit is namelijk stukken goedkoper.

Dit werkt ook prima.

Stemmingswisselingen heb ik geen last van, ook niet gehad en opvliegers heb ik een paar keer gehad in de periode dat ik niks slikte.
homeopathie werkt niet, de theorie is dat het werkzame middel zo verdund moet zijn dat je er nul komma nul van aantreft in je vloeistof of korreltje. Er is nooit aangetoond dat het ook maar iets zou doen. Als je overgangsklachten hebt kan je beter naar de overgangsconsulent, er zijn namelijk ook echte pillen die wel helpen.
Vreemd dat ze zonder die pillen echt enorme opvliegers heeft en nachtzweten en met die pillen niks.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
placebo effect
verbanden leggen die niet causaal zijn
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 januari 2015 @ 00:32:

placebo effectFijn toch? Beter dan dat ze nu haar lijf op aanraden van een overgangsconsulent had volgepropt met hormonen, voor het zelfde effect.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 januari 2015 @ 00:32:

placebo effectof toeval

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven