Gezondheid alle pijlers

2 weken na menstruatie begonnen met pil

11-08-2009 15:09 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

ik ben pas begonnen met het slikken van de pil. Ik was ongesteld en ik ben de pil ongeveer 2 weken na mijn menstruatie gaan slikken. Kan ik dan nu nog ongesteld worden of niet als ik de pil gewoon doorslik?

Bedankt!
Normaal staat in de gebruiksaanwijzing van jouw pil op welk tijdstip je het beste kunt beginnen.

Ik zou de pil gewoon volgens recept blijven slikken en dan zie je vanzelf wel of je moet bloeden, geef je lichaam de tijd om zich aan dit nieuwe ritme aan te passen

Bij twijfel overleg anders met je huisarts
Hmmm lastig...het komt nu namelijk echt niet uit om ongesteld te worden...vandaar dat ik alsnog hem ben gaan slikken. Ik wil gewoon even niet ongesteld worden :(
Tja, ongesteld worden hoort er nu eenmaal bij

kan uit ervaring vertellen dat het zomaar doorslikken van de pil ook niet altijd werkt, ik had gehoopt eens een keer niet ongesteld te worden maar daarentegen had ik ineens twee weken lang doorbraakbloedingen. Geloof me, dan ben je gewoon liever ongesteld.

ook handig om te weten
Ik ben het met Cyn eens, laat je lichaam wennen aan de hormonen die je nu bent gaan innemen. Probeer niet gelijk de routine te doorbreken door de pil door te slikken. Tis wel lekker handig, maar bouw eerst een cyclus op in je lichaam
tsja....maar mijn vriend komt na een half jaar eindelijk weer thuis. Ik zou zo balen als ik dan NU ongesteld wordt...
Kan ik me voorstellen. Gebruik sowieso condooms, want naar mijn beste weten moet je met de meeste pillen altijd op de eerste dag van je menstruatie voor het eerst beginnen, om ze gelijk veilig te laten zijn.

Veel plezier met vriend.
Probeer dan een Softcup. Die beschermen niet tegen een zwangerschap, maar verzamelen wel al het menstruatiebloed. (zonder dat je vriend het merkt ;)) Zie ook dat linkje 'handig om te weten'
quote:Cyn_ schreef op 11 augustus 2009 @ 16:23:

Probeer dan een Softcup. Die beschermen niet tegen een zwangerschap, maar verzamelen wel al het menstruatiebloed. (zonder dat je vriend het merkt ;)) Zie ook dat linkje 'handig om te weten'Heb je wel eens zo'n ding eruit gehaald, spat het bloed je om de oren als je er nog onervaren mee bent. Ik heb sindsdien mijn badkamer maar rood geverfd, leek wel een slachthuis mijn badkamer met al die spetters. ieuw!
quote:Rollergirl schreef op 11 augustus 2009 @ 16:25:

[...]

Heb je wel eens zo'n ding eruit gehaald, spat het bloed je om de oren als je er nog onervaren mee bent. Ik heb sindsdien mijn badkamer maar rood geverfd, leek wel een slachthuis mijn badkamer met al die spetters. ieuw!Het is even wennen, maar oefening baart kunst En op een gegeven moment krijg je er handigheid in hoor. Maar de overige 12 uur heb je nergens last van.
quote:Nathaliedje1983 schreef op 11 augustus 2009 @ 15:09:

Hi,

ik ben pas begonnen met het slikken van de pil. Ik was ongesteld en ik ben de pil ongeveer 2 weken na mijn menstruatie gaan slikken.

Zomaar ineens halverwege???Kan ik dan nu nog ongesteld worden of niet als ik de pil gewoon doorslik?Ja hoor je houdt volgens mij gewoon je cyclus aan die je al had

Bedankt!

Hou je er ook even goed rekening mee dat je dus WEL veilig moet vrijen nu.

Omdat je op zo'n raar moment bent begonnen met het slikken van de pil is hij niet veilig.

Je kan dus gewoon zwanger worden.

Heb je de bijsluiter niet gelezen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je vriend was toch 2 maanden weg?
quote:Rozigst schreef op 12 augustus 2009 @ 16:27:

Je vriend was toch 2 maanden weg?Maar dat voelt als een half jaar natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven