Gezondheid alle pijlers

21 & grijs

12-07-2016 21:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Ik ben 21 jaar en heb sinds enkele maanden een aantal (stuk of 10, en het worden er steeds meer) grijze haren. Shocking!

Mijn ouders waren ook erg jong, een jaar of 24 (mama verfde haar haren altijd dus het kan zo zijn dat zij ook al eerder grijs was). Nu weet ik dat het genetisch bepaald is. Daarnaast heb ik ook wel een stressvolle periode achter de rug. Alleen, ik ken werkelijk niemand die zo jong als ik is en al grijs is.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die ook zo jong grijs zijn geworden of dat ik echt uitzonderlijk ben.
Op m'n 18e m'n eerste grijze haren ontdekt.

Gewoon verven, niemand die weet waarom je het verft.

Zoek wel een verf uit met een goede grijsdekking
Heb ik ook!

Nog niet opvallend genoeg gelukkig.

Mijn moeder was héél jong toen zij helemaal grijs werd, dus ik mag nog van geluk spreken.
Hier zijn al eerder topics over geweest (ik reageer altijd). Je zult zien dat veel mensen al jong grijs waren. Ik was zestien dat het begon, met achttien had ik er al flink veel, en vanaf ik denk 22 werd ik regelmatig gefotografeerd op straat door m'n grijze haar. Sindsdien verf ik het dus ook.
Ja hoor. Op mijn 20e verjaardag mijn 1e grijze haar ontdekt. Beide ouders ook vroeg grijs.

Het werden er snel meer, en ik heb jarenlang geverfd (eerst coupe soleil, later volledig verven), en nu sinds mijn 36e verf ik niet meer. Inmiddels een jaar niet meer. Bevalt me prima. Ik vind het erg mooi.
Ja haha, Nella, ik moet ook altijd reageren op deze topics.
Nee hoor, je bent geen uitzondering. Ik moest ook kleur bekennen vanaf mijn 20ste. En het worden er inderdaad steeds meer. Ik heb ze een tijdje uitgetrokken maar dat zou nu niet meer kunnen. Ik heb mijn haren nooit geverfd en omarm het maar.
Lang leve verf.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik ontdekte op mijn 19e de eerste grijze haren. Gelukkig niet veel maar rond mijn 22e werd het wel zichtbaar. Daarom ben ik het gaan verven en niemand die er wat van zegt. Dus lang leve de verf
Al heel jong dat ik mijn eerste grijze haren kreeg . Overigens nooit de moeite gedaan de grijze haren te verbergen. Mijn broers en zussen waren ook al vroeg grijs.
16 bij de eerste, inmiddels bijna 20 jaar later iedere 6 weken verven anders flitst mijn scheiding terug op foto' s
Bij mij vanaf mn 24e. Moet zeggen dat het me 2 jaar later meevalt hoeveel het er nu zijn. Heb ook highlights gezet, dan valt het misschien ook wat minder op.
Een vriendin van mij kreeg al op haar 16e grijzen haartjes.

Ze heeft altijd haar haren geverft, sinds een aantal jaren krijg ik ze ook en ik verf ook regelmatig.
Prrrr, mauw miawwwww.
Pfff ... wat een mazzel heb ik dan. 48 jaar en nog geen grijze haar gezien. Maar ik kan sinds kort niet meer zonder mijn leesbrilletje, dus dat grijs zal ook niet meer zo lang op zich laten wachten
Eens even kijken.... ik was 16 toen het begon.

Ik heb aan 1 kant een grote grijze lok haar. De rest is gewoon donker.

Ik ben begonnen met verven op mijn 16e en heb geen idee wat mijn natuurlijke kleur eigenlijk is. Donkerbruin of zo.

In het begin had ik coupe soleil maar dat werd steeds meer rood. Toen weer blond en daarna weer bruin.

Dan verfde ik het ongeveer om de twee maanden.

Maar die grijze lok was er altijd wel. Vond ik eigenlijk altijd wel interessant want verder niemand had dat. Mijn haar groeit ontzettend snel, is dik, krullerig en droog dus eigenlijk verf ik het liever niet meer nu ik over de 50 ben. Nu de jaren gaan tellen, wil ik helemaal geen grijs haar (o ironie) en ik verf mijn haar nu om de drie weken omdat het heel snel uitgroeit en dan komt die onvermijdelijke lok grijs haar tevoorschijn.

Ik denk dat ik het op den duur maar zo laat maar ik zie erg op tegen die uitgroei. Ik heb lang haar dus het duurt wat langer voor het geheel weer een geheel is.

Maar je kunt je haar tegenwoordig ook grijs laten verven bij de kapper. Ik voor mij denk aan grijze highlights de volgende keer en zo een beetje uit te breiden naar natuurlijk grijs. Je slaat de plank dus niet echt mis als je je grijze haar laat voor wat het is.
Mijn vriend was op zijn 18e al grijs, toen ik hem ontmoette op zijn 30e grijzer, en nu op 39 grijst. Zag ik laatst op foto's. 50 shades. Maar bij mannen is vroeg grijs vaak erg charmant (mits met goede coupe), al kan het bij vrouwen ook wel mooi zijn, ik ken een grijze powervrouw met altijd felrode lipstick, staat heel tof.
Ja hoor , ook hier op m'n 20ste al wat grijze plukken. Nu 26 en iets meer, maar echt hard gaat het nog niet. Gewoon verven en niemand die het weet.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Is het echt genetisch bepaald? Dan doe ik een voorzichtig ronde dansje... Mijn moeder werd pas een klein beetje grijs op haar 70ste... Maarrrr haar broertje was 21 en volledig grijs.
Mijn schoonbroer is algrijs van z'n 18e. En vader was ook vroeg grijs. Ze zeggen idd dat het erfelijk bepaalt is.

Ik ken ook een vrouw die vroeg grijs is. Zij laat het zo. Met een mooie coupe kan het heel mooi zijn!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Hier ook vanaf m'n 18e een aantal grijze haren! Maar het aantal haren dat grijs wordt neemt niet hard toe. Ik geloof niet dat het ooit iemand opgevallen is (en het is nu 15 jaar later).

Een vraag: als ik zelf m'n haren verf, worden de grijze haren na een week (of twee) alweer grijs. Het lijkt niet goed te pakken. Kan ik het beter bij de kapper laten doen? Moet ik het voorbehandelen? Een duurder merk gebruiken?
Als je een jong pittig hoofd hebt met hoge jukbeenderen dan kan je wel grijs haar hebben, maar als je echt ouder bent en geen jong gezicht hebt, vouwen bij je wangen en van die hamsterzakken die je kaaklijn vervagen, dan kan je beter een kleurtje nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik dacht het gaat over de boekenreeks........tinten grijs.

Maar ik was ook jong, rond mijn 16e. Ik trok ze er altijd uit.

Maar heb dat nu inmiddels opgegeven, ik denk dat ik maar een keer een kleurspoeling probeer.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
even off topic... maar toch ook weer niet.

Die Max van Catfish is ook zo grijs als de neten en toch zou ik daar wel een beschuitje mee kunnen eten.

Als die man gewoon donker haar zou hebben, zou ik hem lang niet zo leuk eruit vinden zien.

Soms past het gewoon bij iemand.
quote:CaptainJaneway schreef op 12 juli 2016 @ 23:53:

even off topic... maar toch ook weer niet.

Die Max van Catfish is ook zo grijs als de neten en toch zou ik daar wel een beschuitje mee kunnen eten.

Als die man gewoon donker haar zou hebben, zou ik hem lang niet zo leuk eruit vinden zien.

Soms past het gewoon bij iemand.

Klopt, mooi grijs is niet lelijk!

Staat wel bij hem inderdaad.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Ik heb zo rond mijn 16e mijn eerste grijze haren ontdekt. Schrok me kapot toen...

Maar ik ben inmiddels 38 en het is bij een paar (wel wat meer dan toen ik 16 was) gebleven. Ik hoef mijn haar dus ook nog steeds niet te verven. Het kan meevallen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven