24 & spataderen
vrijdag 16 juni 2017 om 23:42
Hi.
Ik ben nog 24 (over 2 maanden niet meer) maar toch sta ik onder de spataderen. Mijn moeder heeft er weinig last van maar mijn oma heeft echte kronkels lopen op beide benen. Ik heb dus aanleg+ zittend beroep en ben officieel 3 kg te zwaar oftewel de kans op spataderen was groot.
Nu heb ik op beide onderbenen diverse blauwe lijnen lopen en ja sommige op de huid. Oma heeft ze ooit weg laten spuiten maar half jaar later waren ze er weer, ik heb verder geen last van pijnlijke benen maar wil wel van de blauwe aders af omdat ik het zo vreselijk lelijk vind.
Iemand ervaring met operaties, weg spuiten of misschien wel het wonder middel?
Ik ben nog 24 (over 2 maanden niet meer) maar toch sta ik onder de spataderen. Mijn moeder heeft er weinig last van maar mijn oma heeft echte kronkels lopen op beide benen. Ik heb dus aanleg+ zittend beroep en ben officieel 3 kg te zwaar oftewel de kans op spataderen was groot.
Nu heb ik op beide onderbenen diverse blauwe lijnen lopen en ja sommige op de huid. Oma heeft ze ooit weg laten spuiten maar half jaar later waren ze er weer, ik heb verder geen last van pijnlijke benen maar wil wel van de blauwe aders af omdat ik het zo vreselijk lelijk vind.
Iemand ervaring met operaties, weg spuiten of misschien wel het wonder middel?
vrijdag 16 juni 2017 om 23:47
Al geprobeerd met compressie-kousen?
Dat is de simpelste manier en helpt bij sommige mensen.
Mijn moeder heeft ze al 3 keer laten opereren (op pakweg 25 jaar tijd) en is er nu toch weer sinds een jaar of 5 vanaf ...
De operatie is - over 't algemeen - vrij simpel en valt mee.
Het is hier erfelijk ... de halve familie heeft het.
Dat is de simpelste manier en helpt bij sommige mensen.
Mijn moeder heeft ze al 3 keer laten opereren (op pakweg 25 jaar tijd) en is er nu toch weer sinds een jaar of 5 vanaf ...
De operatie is - over 't algemeen - vrij simpel en valt mee.
Het is hier erfelijk ... de halve familie heeft het.
zaterdag 17 juni 2017 om 06:10
Ze zeggen dat, indien op ene plaats weg laten halen, ze op andere plek terug komen.
Ik heb het ook, die zichtbare adertjes onder de huid. En een enkele dikkere ader. Mij werd aangeraden te wachten met ingreep tot na zwangerschap. Inmiddels is kind 5 en ben ik voornemens een ingreep enkel om optische redenen vooralsnog over te slaan. Tenzij ik er last van krijg.
Ik heb het ook, die zichtbare adertjes onder de huid. En een enkele dikkere ader. Mij werd aangeraden te wachten met ingreep tot na zwangerschap. Inmiddels is kind 5 en ben ik voornemens een ingreep enkel om optische redenen vooralsnog over te slaan. Tenzij ik er last van krijg.
zaterdag 17 juni 2017 om 09:34
Onlangs was er een aflevering 'Verminkt' op rtl4 over plastische chirurgie die is misgegaan. Een vrouw had zich jaren terug laten helpen aan haar spataderen en dat had niks geholpen of juist erger gemaakt. De arts zei dat er inmiddels veel betere methoden worden gebruikt en die meestal supergoed werken. Het was heel mooi geworden, niks meer van te zien, en zij was echt een extreem geval. Misschien interessant om eens terug te kijken.
zaterdag 17 juni 2017 om 13:37
zaterdag 17 juni 2017 om 17:41
Ik heb ze ook al een tijdje en ben 28.
Mijn moeder is er aan geopereerd omdat het bij haar zo erg was dat het haar beperkte in haar bewegingsvrijheid.
Ik heb met een staand en zittend beroep ook een hoger risico, hoewel ik ook nog veel heen en weer loop.
Volgens de huisarts is er niet veel aan te doen en moet ik later eventueel kijken hoe erg het bij mij gaat worden als ik kinderen heb gehad. Nu is een operatie bij mij niet nodig
Mijn moeder is er aan geopereerd omdat het bij haar zo erg was dat het haar beperkte in haar bewegingsvrijheid.
Ik heb met een staand en zittend beroep ook een hoger risico, hoewel ik ook nog veel heen en weer loop.
Volgens de huisarts is er niet veel aan te doen en moet ik later eventueel kijken hoe erg het bij mij gaat worden als ik kinderen heb gehad. Nu is een operatie bij mij niet nodig
dinsdag 20 juni 2017 om 00:30
dinsdag 20 juni 2017 om 19:36
Goh nu je dit zegt... Ik had er nooit echt veel last van (ben ook nog maar 24 dus opzich..) maar sinds ik aan de pil ben heb ik een stuk meer. Zit nog wel allemaal in de huid gelukkig maar dit is wel iets om even rekening mee te houden.