Gezondheid alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee?

04-08-2014 10:27 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen,

Nieuwe week, en na het weekend waarin ik mezelf op foto's van een leuk feestje terug zag is de maat vol. Ik ben te dik, ik voel me te dik, en ik wil heel graag afvallen.

Ben 6 jr geleden aangekomen door kortstondig medicijngebruik, en het lukt me niet om alleen af te vallen.

Ik begin vol goede moed met bewegen, maar na een week, hooguit 2 is m'n smoothies en wandel enthousiasme over.

Ik ben ook geen snoeper of secret eater, ik denk alleen dat ik verkeerd eet, misschien zelfs te weinig, en ik heb een zittend beroep, waarin ik nauwelijks beweeg.

Ik ben 108 kilo, veel te zwaar dus, en de kracht kwijt hier aan te werken. Wel willen, maar niet doen. Heb de befaamde schop onder m'n billen nodig.

Wie is ook te zwaar en heeft zin om met me mee te doen, kunnen we samen afvallen en elkaar ondersteunen als de moed weer eens weg is :-)

Misschien bestaan deze topics ook al, maar ik ben hier nog niet zo lang actief.

Bedankt alvast en hoop de reacties tegemoet te zien!

En dan hopelijk ook leuke reacties, en niet dubbelzinnig en gemeen, daar barst het hier van heb ik wel gezien, zou ik jammer vinden.

Als zwaarder persoon krijg je onterecht al genoeg gemene reacties naar je hoofd.
Hoi! Ik doe mee. Vanaf wanneer begint iedereen (of heb ik eroverheen gelezen)? En gaan jullie bijvoorbeeld ook naar een diëtist of doen jullie het helemaal alleen? Ik zou namelijk niet weten hoe ik op een gezonde en blijvende manier kan afvallen.
quote:jan10e2000 schreef op 04 augustus 2014 @ 16:12:

P.S. Je moet ook niet teveel willen gaan sporten in het begin.

Je zal dan namelijk enorm snel en veel spiermassa kweken, waardoor je aankomt!!

Dat werkt meestal niet motiverend. Het lijkt wel alsof het niet klopt; je eet beter/minder (portion-control), je sport je suf…en je komt aan!

Beter langzaam beginnen en dat opbouwen.Nou dat is niet meer ervaring. Vorige keer ben ik zeker 4 keer per week gaan sporten en viel gigantisch af.
Blossom_1980

Voor het overzicht:

Weeg nu 96,5 (wilde bijna 106,5 opschrijven! Haha).

Bij lengte 1.60.

Mijn goal is 56.

Over 8 maanden… Is wel wat veel gevraagd, maar wie niet waagt wie niet wint. Doorzetten!
Wauw jan10e2000! Al 10 kilo kwijt, doe je echt goed.

Ik ben wel steeds aan het dubben of ik niet gewoon gezonder moet gaan eten en meer bewegen of toch met weight watchers die punten tellen.

Probleem bij mij is dat ik niet goed weet wat ik dan moet eten op een dag om echt de goede dingen binnen te krijgen. Ja geen snoep enzo maar bijvoorbeeld kwark of yoghurt, hoeveel en wat voor tussendoortjes.

Ook heb ik 's morgens vroeg bijna nooit tijd om te ontbijten (sta te laat op). Dus kauw ik een kauwgom tegen de honger en eet ik pas 's middags. Heel slecht, ik weet het!
Wat goed dames! Het gaat ons gewoon lukken hoor!

Ik ben 1.58 en woog vanmorgen 85,7 (afgelopen vrijdag 86.2) en wil naar de 62.

Ik ga met avondeten niet heel gek doen want mijn kinderen zijn slechte eters die we net zover hebben dat ze alles eten. Dan kan ik het niet maken om daar met mijn slablaadje te gaan zitten.

Maar gebruik altijd rundergehakt ipv halfom (tot afgrijzen van mijn man), aardappels kun je ook bakken in de oven (eerst koken, kwartiertje, dan in schijven snijden, op de bakplaat leggen, naar smaak kruiden en de oven in) en het vlees is meestal mager. Een keer in de week eten we friet. Dan eet ik of een beetje friet of ik eet een frikandel op brood oid.

Omdat we net ons derde kindje hebben gekregen gaan we deze zomer niet op vakantie maar volgend jaar wil ik weer in leuke jurkjes naar Italie!
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 04 augustus 2014 @ 16:18:

[...]

Nou dat is niet meer ervaring. Vorige keer ben ik zeker 4 keer per week gaan sporten en viel gigantisch af.

Ik was gaan Cross-fitten. Superzwaar. En omdat ik als dikzak naast al die dunne sprieten alleen beter was in gewichtheffen, deed ik daar ook super mijn best.

Daarnaast maak ik heel erg snel spiermassa aan. Na een paar trainingen zie je mijn nekspieren en spierballen al enorm. Soms handig, soms ook niet. Ik kwam dus heel snel aan.

Maar voor iedereen is het anders natuurlijk. Net als dat de soort sport ook veel uitmaakt.
Blossem :

Weeg nu : 103 kg

Lengte 1.65[\b]

Streefgewicht 80 [\b]

eerst maar eens onder de 100 dan 90.en dan 80 en eigenlijk.moet ik nog.minder wegen maar als ik de 80 haal vind ik dit al een hele prestatie! En dan staan de kleren ook allemaal weer leuker:)
Life is like an hourglass glued to the table.
Dan ook maar even zo voor blossem

lengte 1.58

gewicht nu 85.7

streef 62
Jan super al 10.kilo! Wil.ook graag wel.meer spieren en conditie merk dat ik soms.na ravotten met de kleine kapot ben!
peach was het te doen de shred? Ga m nu op dvd branden.

jan10e2000, super zeg al 10 kilo kwijt! Dat moet toch wel motiveren.
Funky ik ben nu begonnen maar er zijn er ook wat die in september beginnen! Wat jij wilt! Ik ga het zelf doen zonder dieetist.
Cupcakegirl het is best pittig hoor maar heb ook echt al een hele tijd niet gesport.maar.omdat het.maar een half uurtje is wel vol te houden. Heb waterflesjes gebruikt in plaats van gewichtjes. Het luie zweet vloog wel alle.kanten op haha net even lekker gedoucht.

Ga je.ook.je buik en benen enso opmeten dan? Heb ik nog niet gedaan namelijk
Vandaag? Succes! Heb je een eetschema enzo? En zo ja, hoe kom je daaraan?
Ik ga morgen beginnen Funky.
Weet iemand hoe ik het tabel maak?

Anders schrijf ik een overzicht.
quote:jan10e2000 schreef op 04 augustus 2014 @ 16:22:

[...]

Ik was gaan Cross-fitten. Superzwaar. En omdat ik als dikzak naast al die dunne sprieten alleen beter was in gewichtheffen, deed ik daar ook super mijn best.

Daarnaast maak ik heel erg snel spiermassa aan. Na een paar trainingen zie je mijn nekspieren en spierballen al enorm. Soms handig, soms ook niet. Ik kwam dus heel snel aan.

Maar voor iedereen is het anders natuurlijk. Net als dat de soort sport ook veel uitmaakt.Klopt ik ben zumba gaan doen dat is totaal anders. Wel in combinatie met krachttraining.
Dag allemaal,

Ik wil heel graag meedoen!

Ik ben VEEL te zwaar. Ik ben ondertussen 8 kilo afgevallen, maar ik weeg nog altijd zo'n 123 kilo.

Dus 25 kilo mag eraf. En daarna nog 25 kilo
Hé wat lekker! Al die berichtjes van mensen die het super vinden dat ik al 10 kg kwijt ben.

Dat werkt super motiverend!!

Hier thuis hoor ik van mijn vriend alleen maar: Gelukkig heb je geen dikke kop!

Computersaysno: Dat probleem heb ik ook hoor. Dat ik niet weet of ik eigenlijk wel genoeg goede stoffen binnen krijg.

Ik snaai wel eens wortels trouwens. Die zijn super gezond en bevatten ontzettend veel goede stoffen.

Ben hiervoor ooit bij een diëtiste geweest, maar zelfs die kon mij niets verhelderends vertellen.

Ikzelf eet geen tussendoortjes.

Maar volgens mij is minstens 3 maaltijden (dus helaas toch ontbijten… Misschien kan je 's avonds al iets klaarmaken voor 's ochtends? Ipv die kauwgom?)

En de schijf van 5 in de gaten houden kan ook geen kwaad lijkt mij. Ik heb het snoepen laten vallen en in plaats van koolhydraten als pasta en aardappelen (en te vaak brood) eet ik groentes/salades. Ik eet wel vlees.
Funky nee heb geen eetscheme ben begonnen met 3 x per dag gezonde basismaaltijd (kleinere porties) en tussendoor.fruit en veel water drinken. Ik.kan niet zo goed tegen eetschemas als.ik.nu al weet wat ik over een week eet vind ik niet fijn. En ik dronk veel fris en ben een echte zoetekauw avondeten enso was altijd wel gezond. Hoop als ik kleinere porties doe en niet meer snaai en frisdrank laat staan en weer ga sporten ik een heel eind kom.

Wanner wil jij beginnen dan? En als je wel richtlijnen wil staan.hier op het forum ook wel.methodes en schemas moet.je.maar even kijken!
Misschien een idee om op een vaste dag je gewicht te vermelden, zodat de TO niet iedere dag het topic hoeft door te spitten?

Lengte 1.77

gewicht nu 104.6

streef 70
quote:peach1990 schreef op 04 augustus 2014 @ 16:25:

Jan super al 10.kilo! Wil.ook graag wel.meer spieren en conditie merk dat ik soms.na ravotten met de kleine kapot ben!

Ik woon nu een maand in Den Haag en ga elke week ongeveer 3x naar het strand met de hond en loop dan 4km heen en terug op strand en 2 heen en terug langs de duinen om er te komen (heenweg is vals plat!). Ik merk nu al dat mijn conditie beter is geworden.

Als je eenmaal begint gaat het best snel!
Speecheless dat is een goed plan? Elke mandag handig?? Begin van de nieuwe.week?

Blossom ik heb geeen idee hoe je een schema.maakt maar overzicht is ook prima!
quote:peach1990 schreef op 04 augustus 2014 @ 16:37:

… Hoop als ik kleinere porties doe en niet meer snaai en frisdrank laat staan en weer ga sporten ik een heel eind kom.

Zo doe ik het ook en het werkt tot nu toe hartstikke goed! Ik sport alleen nog niet echt, ik wandel.
Heb ook geen kaas gegeten van tabellen maken...sorry

peach

Heb me nog niet opgemeten..... moet ik eigenlijk wel doen he.

Voor ik zwanger raakte was ik begonnen met hardlopen met dat programma van Evy. lijkt me ook weer leuk maar weet niet of dat al kan na de keizersnee.
Voor de tabel:

Lengte 1.66

Gewicht: 103.3

Al afgevallen: 36,7kg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven