Gezondheid alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee?

04-08-2014 10:27 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen,

Nieuwe week, en na het weekend waarin ik mezelf op foto's van een leuk feestje terug zag is de maat vol. Ik ben te dik, ik voel me te dik, en ik wil heel graag afvallen.

Ben 6 jr geleden aangekomen door kortstondig medicijngebruik, en het lukt me niet om alleen af te vallen.

Ik begin vol goede moed met bewegen, maar na een week, hooguit 2 is m'n smoothies en wandel enthousiasme over.

Ik ben ook geen snoeper of secret eater, ik denk alleen dat ik verkeerd eet, misschien zelfs te weinig, en ik heb een zittend beroep, waarin ik nauwelijks beweeg.

Ik ben 108 kilo, veel te zwaar dus, en de kracht kwijt hier aan te werken. Wel willen, maar niet doen. Heb de befaamde schop onder m'n billen nodig.

Wie is ook te zwaar en heeft zin om met me mee te doen, kunnen we samen afvallen en elkaar ondersteunen als de moed weer eens weg is :-)

Misschien bestaan deze topics ook al, maar ik ben hier nog niet zo lang actief.

Bedankt alvast en hoop de reacties tegemoet te zien!

En dan hopelijk ook leuke reacties, en niet dubbelzinnig en gemeen, daar barst het hier van heb ik wel gezien, zou ik jammer vinden.

Als zwaarder persoon krijg je onterecht al genoeg gemene reacties naar je hoofd.
Ik ga er vanavond mee verder,

Ik probeerde net een overzicht te maken, alleen als ik het recht onder elkaar zet, en ik druk op 'verstuur' dan staat het scheef.

Iemand enig idee hoe ik een tabel kan maken?
Hoi

als het mag zou ik graag met jullie meeschrijven!

Ik ben altijd al een dikkerdje geweest, maar ben tijdens mijn studententijd flink aangekomen. Daarbij heb ik na een operatie een poos niet mogen sporten en toen escaleerde het helemaal uit de klauwen.

ik weeg nu; 109.4

en ben:1.66

Mijn eerste streef is onder de 100 en daarna 84 kilo

ik weet wel dat het voor mijn lengte nog lang niet genoeg is, maar om maar ergens te beginnen hou ik dit aan. Ik zou er echt al heel gelukkig van worden. Uiteindelijk zou ik onder de 75 willen wegen. Ik heb geen streefdatum, maar over een jaar 25 eraf zou echt super zijn (al vind ik twee jaar ook prima).

Mijn probleem is dat ik vaak te weinig eet en wat ik eet niet goed verdeel. Ik moet er dus vooral op letten dat ik 6 keer per dag wat eet en me verder niet laat verleiden door lekkere biertjes op het terras.

Ik sport nu al 2 keer per week en wil er graag bij gaan fietsen (racefiets/sportfiets), ik moet die fiets alleen nog wel even aanschaffen.

Edit: Blossom er is een 'maak een tabel-knop'. Het 4e knopje van rechts wanneer je een post aan het maken bent. Je ziet ook een klein tabelletje.
Hi all,

Ook ik doe graag mee.

Ben net 2 weekjes bezig weer, toen ik na lange tijd weer eens op de schaal stond en deze 115.7 aangaf, ging er toch wel een knop om.

Jaar of 4 geleden ben ik van 111 naar 92 gegaan, toen gestopt met roken en langzaam aan dus meer aangekomen dan ik afgevallen was. Hiervoor had ik een flinke zwemband over me broek hangen en die was nagenoeg weg, nu is deze weer in opmars en wil hier heel graag weer vanaf.

Nu weeg ik nog 114 KG bij een lengte van 1.65.

Streef is voorlopig weer om onder de 100 te komen en de zwemband kwijt te raken.

Van het weekend goed begonnen met een fietstochtje van 65 km
Don't know, don't care
O, en voor de tabel (zou ik ook fijn vinden)

Ik weeg nu: 123,2

Al afgevallen:7,9

Streefgewicht: 98,2

Lengte 1,77
Hoi dames,

Ik lees veel positieve berichten hier en ik wil jullie veel succes wensen! Ik ben ook bezig met afvallen (er mag nog wel 12 kilo af bij mij). Misschien dat ik hier af en toe kom meeschrijven, ik schreef in een ander afvaltopic maar op een gegeven moment haken er steeds meer mensen af met schrijven. Morgen wil ik de draad weer op gaan pakken met sporten. Ben net een weekje weggeweest en het sporten schoot er bij in. Dus ik zie deze post als een stok achter de deur .
Ik wil graag gaan probéren om mee te doen, maar vind dit altijd heel lastig. Ben172 en weeg 91 kilo, wil er dus ongeveer 30 af maar denk dat eerst streven naar 15 een goed begin is.

Probleem is alleen dat ik vaak geen zin heb in eten en dan dus te lang niet eet waardoor ik daarna moet inhalen. Ik probeer wel zoveel mogelijk 'goede' dingen tussendoor te eten zoals noten, abrikozen, gerookte kip, snoeptomaatjes etc. Maar een ritme krijgen vind ik heel lastig.

Tel daarbij op dat ik op dit moment met een ingepakte arm zit en ook een depressie heb dus veel bewegen lukt niet erg, hiervoor fietste ik met mijn moeder twee keer in de week. Dit wil ik wel weer gaan oppakken.

Ik ben niet goed in eetschema's plaatsen en elke week wegen maar ik denk wel dat het motiveert om het nu eens zo te proberen. Wil er dus graag bij..
Ik vind het stiekem fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die zo veel te zwaar zijn. Ik gun iedereen maatje 36, daar niet van, maar het is gewoon anders om 3 kilo af te vallen (zoals mijn vriendinnen wel eens doen) dan 30.

Ik heb net de Optimel yoghurt Griekse stijl op met kersen en een flinke toef d'light slagroom. (ok, 3 toeven). Maar hey, 3 toeven slagroom en flinke 1 bak yoghurt was alles bij elkaar minder dan 200 kcal.

Ik let vooral op het aantal koolhydraten, dat werkt goed bij mij.
Ofjeworstlust jaaa fijn he heb ook.een vriendin/kennis en die vertelde ik dat ik weer ging beginnen en die begon ook dat ze graah 2 kilo kwijt wou... want dat stond net iets.mooier in de bikini, terwijl ze geen gram teveel weegt! Het is niet erg dat ze het wil.maar het is wel.wat anders dan echt 20/30 kilo.proberen af te vallen!
Life is like an hourglass glued to the table.
Zullen we ook eetlijstjes posten? Voor goede ideeën?
Wat fijn dat er zoveel mensen mee gaan doen

Ik vind eetlijstjes en tips wel handig Zusenzoo. Ik heb vaak geen idee of ik goed bezig ben, dus wat inspiratie van iedereen is welkom.

Morgen zal ik op de weegschaal gaan staan en alles doorgeven. Is dat goed Blossom? Ik hoop dat het je lukt met de tabel, ik heb ook echt geen idee hoe dat moet.
quote:ofjeworstlust schreef op 04 augustus 2014 @ 18:26:

Ik vind het stiekem fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die zo veel te zwaar zijn. Ik gun iedereen maatje 36, daar niet van, maar het is gewoon anders om 3 kilo af te vallen (zoals mijn vriendinnen wel eens doen) dan 30.

Ik heb net de Optimel yoghurt Griekse stijl op met kersen en een flinke toef d'light slagroom. (ok, 3 toeven). Maar hey, 3 toeven slagroom en flinke 1 bak yoghurt was alles bij elkaar minder dan 200 kcal.

Ik let vooral op het aantal koolhydraten, dat werkt goed bij mij.

Ik ben ook stiekem blij, mag best toch. Zoals je zegt: 3 kilo of 30 is een groot verschil.

Klinkt lekker die yoghurt!
Hoi iedereen ik zou ook graag mee willen schrijven.

Hier ook veel te zwaar en ik wil daarom 30 kg afvallen.

Ik weeg nu *even diep ademhalen, durf ik dit openbaar op te schrijven* 106,00 kg bij een lengte van 1,65.

Mijn eerste doel is weer onder de 100 te komen. Uiteindelijk wil ik naar 76. Ik woog na de geboorte van mijn oudste (was veel afgevallen tijdens zwangerschap en na haar geboorte wegens stress) 83 kg. Toen kreeg ik al veel complimenten. Zou eigenlijk al blij om dat te wegen maar voor mijn gezondheid zou 76 beter zijn. Ideaal gewicht 65 maar dat is denk ik niet realistisch.
Ik ben erg benieuwd naar de eetlijstjes maar durf nu zelf nog niet zo goed. Te bang voor kritiek.

Mijn doel is niet een bepaald gewicht. Mijn doel is een jurk. Volgend jaar juni gaat mijn beste vriend trouwen en ik wil er ook wel eens prachtig uitzien.

Dus, de jurk

Jan10e2000, dat is inderdaad lastig hè? Ik heb nu in ieder geval yoghurt met druiven en een beetje citroensap gemixt en dat staat in de koelkast voor morgenvroeg. Morgenavond eten we rijst met peultjes en kipfilet. Alleen nog even denken wat ik morgenmiddag eet.

Ik geef mijn gewicht morgen even door, ik weeg me morgenvroeg... Ben er bang voor haha!
Mijn eetlijstje vandaag:

14.00 uur: gekookt eitje met een heel klein likje mayo, ongeveer 10 snoeptomaatjes en 10 rauwe worteltjes.

18.30 uur: anderhalve geroosterde paprika (zelf geroosterd, half uur in de oven op hoogste stand en dan velletje verwijderen), een courgette in verticale plakken gegrild met wat olijfolie, ongeveer 50 gram rauwe ham en wat groene olijven.

Dit was echter mijn 500-calorien dag, want ik ben vandaag begonnen met het 5:2 vasten regime.
Wat een leuk doel Scamp. Klinkt beter dan cijfertjes.

Mocht het niet lukken met de tabel ik weet eventueel hoe dit in elkaar te zetten.

Laat maar weten als ik dit moet doen. Moet ik wel een nieuw topic voor openen want alleen de topicopener kan dit doen.
als je een tabel wil, zul je een nieuw topic moeten maken en dan gelijk de tabel. Dat kan niet op een later tijdstip
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:checkmark schreef op 04 augustus 2014 @ 19:13:

Wat een leuk doel Scamp. Klinkt beter dan cijfertjes.

[...]

Dat vind ik nou ook

Normaal ben ik niet zo verstandig en volwassen hoor
quote:Scamp schreef op 04 augustus 2014 @ 19:10:

Ik ben erg benieuwd naar de eetlijstjes maar durf nu zelf nog niet zo goed. Te bang voor kritiek.

Mijn doel is niet een bepaald gewicht. Mijn doel is een jurk. Volgend jaar juni gaat mijn beste vriend trouwen en ik wil er ook wel eens prachtig uitzien.

Dus, de jurk

Heel slim! Zo heb ik het ook gedaan ! En als je d'r dan in past .

Een dikke knuffel voor alle dames die het moeilijk hebben met hun gewicht. Wat je ook weegt, wat je ook hebt gewogen, door hier te schrijven heb je al de eerste goede keuze gemaakt.

Jullie kunnen het ! Ik weet het zeker!!
quote:Zusenzoo schreef op 04 augustus 2014 @ 16:12:

Ik ben 112 kg nu. Bij 1.77

Fuck, het staat er echt....

Twee jaar geleden was dat nog 82.

Streef is direct heel heftig, maar wel mijn streven. 76 kg dan heb ik een BMI van 24.5 en speel ruimte van 2kg.! Ik wil uiteindelijk uitkomen tussen de 74 en 78.
Scamp: Ik heb zelfs al een jurk in de kast hangen....
quote:littlemissclumsy schreef op 04 augustus 2014 @ 19:44:

Scamp: Ik heb zelfs al een jurk in de kast hangen....
Zodra ik start, zal ik mijn begin gewicht doorgeven
Dit topic komt als geroepen! Ben al jaren in strijd met mijn gewicht en heb al vele pogingen gedaan om gewicht te verliezen. Helaas niet met blijvend resultaat. Vorige week voor mezelf een grens bereikt en vanochtend begonnen met gezonder te eten. Naja dat was de bedoeling, want ben ook alweer begonnen met smoesjes bedenken en mijn man trapt er gewoon in.

We stonden in een bouwmarkt en daar stond een rek met zwart/witjes. Mijn favoriete snoep en ik zei dat ik dat mocht kopen omdat ik ongesteld moet worden en dan gaan chocolade zou halen en zo toch aan mijn zout zou komen zodat ik me minder slapjes voel. Dikke onzin natuurlijk, maar ik nam ze mee op voorwaarde dat ik er zo'n 5 per dag zou eten. Een uur geleden naar mijn man gelopen om te vertellen dat ik de de zak leef zou eten omdat het onzin was en ik het niet meer in huis wou halen. Hij stemde in en besloot dat we vanavond bij de film dan ook de chips moesten opmaken. Tijdens het lezen van dit topic werd ik boos op mezelf. Dag 1 en het lukt me al niet. Ik heb de zak chips en snoep in de kast gedrukt waar ik het er niet meer uit kan halen en mijn man verteld dat dit een laffe instelling is en dat die zak chips dicht blijft. Nu kan ik er ook wel weer om lachen. (met spijt)

Mijn doel is om 21 kg af te vallen en ik heb nog niet echt een plan van aanpak!
mijn lijstje

lengte: 1.82

gewicht: 99.6

streef: 82

Met mijn lengte zou ik nog lichter moeten maar dat heb ik nog nooit gered dus dat vind ik op dit moment niet zo'n goed doel. Ik heb het toch in delen opgesplitst (93,99 en 82)dus zie wel als ik die 82 haal en dan nog verder ga

ik heb gegeten

ontbijt:

3 spelt boterhammen met gestampte muisjes

lunch:

Griekse youghurt, 2 kleine nectarines en aarbeien en en 2 thee lepels honing

avond eten:

gado gado met 125 gran zalm

snacks: handje notenmix en 1 hap chocolade vanille vla van mijn dochter :P

Qua beweging heb ik vandaag gefietst. Denk ongeveer 1 uur totaal. Zag dat iemand ook gaat fietsen. Ik fiets nog op een mama fiets en gaat prima.

Scamp: ook een goed doel die jurk.

ik heb gevraagd of mijn stiefdochter een keer een broek wil meenemen die haar iets te groot is. Zij heeft nu maat 38 en zeg altijd dat ze blij moet zijn met zo'n slank figuur. Wat ze niet is natuurlijk. Dus als ik in een broek kan van haar die iets groter is dan moet ik ook maar eens blij worden van mijn eigen figuur want of ik nou 82, 93 of 110 weeg ik vind mezelf op dat moment te dik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven