Gezondheid alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee?

04-08-2014 10:27 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen,

Nieuwe week, en na het weekend waarin ik mezelf op foto's van een leuk feestje terug zag is de maat vol. Ik ben te dik, ik voel me te dik, en ik wil heel graag afvallen.

Ben 6 jr geleden aangekomen door kortstondig medicijngebruik, en het lukt me niet om alleen af te vallen.

Ik begin vol goede moed met bewegen, maar na een week, hooguit 2 is m'n smoothies en wandel enthousiasme over.

Ik ben ook geen snoeper of secret eater, ik denk alleen dat ik verkeerd eet, misschien zelfs te weinig, en ik heb een zittend beroep, waarin ik nauwelijks beweeg.

Ik ben 108 kilo, veel te zwaar dus, en de kracht kwijt hier aan te werken. Wel willen, maar niet doen. Heb de befaamde schop onder m'n billen nodig.

Wie is ook te zwaar en heeft zin om met me mee te doen, kunnen we samen afvallen en elkaar ondersteunen als de moed weer eens weg is :-)

Misschien bestaan deze topics ook al, maar ik ben hier nog niet zo lang actief.

Bedankt alvast en hoop de reacties tegemoet te zien!

En dan hopelijk ook leuke reacties, en niet dubbelzinnig en gemeen, daar barst het hier van heb ik wel gezien, zou ik jammer vinden.

Als zwaarder persoon krijg je onterecht al genoeg gemene reacties naar je hoofd.
quote:Zusenzoo schreef op 04 augustus 2014 @ 21:40:

Mijn lijstje.

Een 'slecht' lijstje nog, ik begin 1 september.

O: havermout met gedroogd fruit en amandelmelk

l: 4 boterhammen met kaas en kipfilet en flink wat mayonaise

T: 1/2 meloen en zak van 200 gram wortels

T: 2 Boterhammen met filet en roomboter.

D: beetje aardappels, halve kip uit oven( alleen de filet) en doperwten met appelmoes ( oudste had eten gekocht) met weer flink wat mayonaise.

Beetje teveel van alles en teveel mayonaise.

Maar redelijke dag, niks gesnoept iig, maar wel te veel aan calorieën, te moe om nog te lopen. Zo aan vakantie toe!Zo slecht is dit lijstje niet hoor. Ik vind het er zelfs goed ( ja eerlijk) uitzien.
gedanst: maar veel mayo is wel erg slecht voor de lijn
quote:hollandstheemutsje schreef op 04 augustus 2014 @ 22:44:

Dat is waar.

Maar ik zou het lijstje niet betitelen als slecht
Ben ik met je eens op de mayo en roomboter na.
Totaal ongeveer 2500 kcal, terwijl mijn BMR 1800 is.

Dus gewoon teveel, tenzij ik er flink bij zou sporten.

Maar ik wil wel afvallen, dus zal rond die BMR van 1800 willen zitten en dan nog wandelen en/of sporten.

Het is op zich geen ongezond lijstje, buiten de mayo om. Maar wel echt te veel om af te vallen.
Ik zou ook graag mee willen doen.

Ik ben al een aantal weken bezig maar het gaat allemaal erg langzaam..

Ik woog twee weken geleden 80kg en ben nu 1,5 kilo kwijt.

Ik ben een echte snoepkont en zou het liefste de hele dag snoepjes eten en verder niks..

Het is me nu twee weken gelukt niet tot nauwelijks te snoepen wat ik zelf wel heel knap vind! (:

Waar ik aan moet werken is het voldoende eten.

Vooral het ontbijt sla ik vaak over omdat ik niks weg krijg.

Ik merk dat ik nu steeds meer toe begin te staan van 'ahh dat ene snoepje maakt niks uit' maar ik merk dat ik dit steeds vaker zeg..

Ook het fruit en groente eten moet veel meer worden. Nu eet ik dit bijna nooit of wel eens een beetje..
Hier een laatkomer, is er nog plaats?

Ik wil graag 25 kilo afvallen, in haalbare stappen. Mijn gewicht hangt nu rond de 90 kilo bij een lengte van 1.63... momenteel vind ik het naar om mezelf in de spiegel te zien dus het is tijd voor actie!

Sporten is niet aan de orde, maar omdat ik geen auto rijd doe ik alles op de fiets en lopend. Mijn eerste stap is minderen met de cola ligt....daar ben ik lichtelijk aan verslaafd.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt...
Ik zou me ook graag bij jullie willen aansluiten. Ben deze week nog met vakantie, maar denk de hele vakantie al ik moet nodig afvallen. Ben alleen bang voor losse huid straks....

Weeg tussen de 105 en 110 kilo en zou al heel blij zijn als ik 85 zou wegen. Tussen 75 en 85 zou het beste zijn. Ik hoop dat ik het nu een keer vol hou
Welkom! Komt er ook een tabel of praten we hier gewoon maar wat raak straks? Kan ook leuk zijn!

Ohooooo nog 3 kwartier!
Wat gebeurt er over 3 kwartier?
Dan begint de dag dat ik officieel begin met afvallen.
Als ik weer thuis ben zal ik wegen en doorgeven.

Mijn zwakte: wijn. Drink 's avonds wel 4-5 glaasjes droge witte wijn...

Mijn dag: (in italie!)

's ochtends een half hard broodje met een verse geitenkaas en 2 dubbele espresso's.

's middags een tosti ham-geitenkaas.

diner: bbq; 1/2 courgette, 1/2 rode paprika, 2 lamskoteletjes, 1 worstje.

Verder over de dag een liter (?) water en dus een paar wijntjes.
Die van mij ook inmiddels nog 32... we gaan er voor!
Weet je wat ik me de laatste tijd af vraag.. Misschien dat jullie me daarbij kunnen helpen of hier meer vanaf weten..

Ik merk de laatste tijd dat mijn lichaam ontzettend begint te veranderen..

Alles doet vaker pijn, mijn huid (vooral mijn benen) worden heel lelijk met vlekken en je ziet mijn aders steeds beter.. Ik begin zou ik maar zeggen steeds meer 'uit te dijen'

Voorheen kon ik alles eten wat ik wilde maar zag je niks aan mijn lichaam.. Nu ben ik 27 en merk ik dat alles aan mijn lichaam anders word.. Heel mijn postuur is veranderd..

Nu vroeg ik me eigen af of dit ook iets hormonaals ofzo zou kunnen zijn of dat dit gewoon met het ouder worden te maken heeft... :S

Of zal dit gewoon door de voeding en het weinig sporten te maken hebben?

Of is dit een stomme vraag
Koetjeboe, je wordt een dagje ouder! hahaha.. Geen idee..

Ik heb trouwens ook een lion gesnoept vandaag..
Katinka32 ben benieuwd of het laten staan van cola light werkt. Ik drink er aardig wat van en val ook gewoon af . Ik heb niet het idee dat ik meer zou afvallen zonder. Zou wel gezonder zijn iig
quote:computersaysno schreef op 04 augustus 2014 @ 19:11:

Jan10e2000, dat is inderdaad lastig hè? Ik heb nu in ieder geval yoghurt met druiven en een beetje citroensap gemixt en dat staat in de koelkast voor morgenvroeg. Morgenavond eten we rijst met peultjes en kipfilet. Alleen nog even denken wat ik morgenmiddag eet.

Goed bezig!!!
quote:Fee_tje schreef op 04 augustus 2014 @ 20:21:

Jan: oh wat een opmerking van je vriend! Helaas ervaring ermee, niet vanuit man maar vanuit broers en vader ("Kontje! voor een zeekoe!", 'oh die broek viel zeker groot uit dat je een maat kleiner hebt' en dat terwijl ik zo rond de 60 kg woog bij 1,75m. Wat voelde ik me dik, dikker dan toen ok over de 100 kg woog... Ik denk wel eens van 'wat als ze dat vroeger allemaal niet gezegd hadden')

Nou, mijn vriend bedoelt het eigenlijk best goed voor zijn doen, volgens mij…

Ik ben wel dik, maar heb wel een soort van taille (komt door die dikke lovehandles eronder en dikke tieten erboven…) en ik heb ook gewoon een hoofd zonder onderkinnen en met, hoe uit te leggen zonder dat het klinkt alsof ik een anorexiahoofd heb, 'licht ingevallen wangen' (??) etc.

Als je alleen mijn hoofd op de foto zet, denk je niet 'dat is een dikkertje' zeg maar. Hij bedoelt dus te zeggen dat ik wel een mooie kop heb.

Alleen zegt hij verder nooit dat ik goed bezig ben oid, vandaar dat al de complimentjes van iedereen hier zo lekker zijn!!! Zoiets komt niet in hem op. Heb hem in 4,5 jaar nog nooit echt een compliment in de zin van: 'leuke jurk, staat goed' of 'wat zie je er goed uit vandaag' horen geven. (behalve 1x dat ik mijn haar voor hem tot op mijn schouders heb afgeknipt, omdat hij korter haar mooier vindt… Toen zei hij dat hij dat mooier vond. Helaas voor hem, haar is weer lang en dat blijft zo! Anders krijg ik daardoor toch een dikkere kop, vind ik zelf).

Maar wel erg lullig voor jou!! En ik snap je meteen!! Op de middelbare school, toen ik dun was, zei ook iedereen dat ik dik was. En dus voelde ik mij dik… Als ik nu foto's van die tijd en van voor 2007 zie denk ik; Potverdomme wat een lekker ding! Waarom heb ik dat toen niet uitgebuit zeg!

Maar nee, door al die leuke opmerkingen had ik zo'n minderwaardigheidscomplex, dat ik liever in mijn kamertje zat te tekenen dan dat ik de deur uit ging. Is pas vanaf mijn 19e/20e (andere school, leuke bijbaan, superleuke collega's) ongeveer veranderd. Ben nu 30. Heb maar een jaar of 3 echt lol gehad en mij goed gevoeld met mijn lijf. Helaas had dat minderwaardigheidscomplex wel al zijn littekens nagelaten.
quote:funky2901 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:01:

... Ben ik de enige die het er moeilijk mee heeft dat ze straks geen chocolade meer kan eten?

Net als wat ZusenZo zegt: Na een tijdje heb je die behoefte niet meer zo erg.

Daarnaast mag je jezelf echt wel eens wat lekkers gunnen hoor! Anders is het niet vol te houden. Maar neem met mate. Geen hele reep, maar een stukje (of een paar) en stop het weg. Waarschijnlijk pak je niet eens meer.

Ik heb gisteren ook een zak chocolaatjes in huis gehaald…in de trant van 'af en toe wat lekkers' en ben trots u allen mede te mogen delen dat de zak steeds niet leeg is!!!

('Vroegah' had ik na 30 minuten sip de zak omgeschud, om vast te moeten stellen dat hij al leeg was!).

We komen er allemaal wel!!
quote:hollandstheemutsje schreef op 04 augustus 2014 @ 22:38:

... ik neem vaak te grote porties... misschien is afwegen een goed idee. Verder ben ik een snaaierd. Dus genoeg om aan te werken.Pak een ontbijtbord ipv groot bord. Wegen is zo'n gedoe. Kleiner bord, kleinere portie. En langzaam eten, zodat je maag tijd heeft om door te geven dat het vol zit.
quote:hollandstheemutsje schreef op 04 augustus 2014 @ 22:44:

En Mayolijn Light van Remia dan? 9% vet, 15 calorien per eetlepel.

Dat gooi ik tegenwoordig over mijn salades, want vind sauzen op oliebasis niet lekker, helaas. En azijn ook niet. Zou niet weten wat ik zou moeten zonder de Mayolijn Light… (die trouwens een lekker volle smaak heeft en glutenvrij is)
quote:jan10e2000 schreef op 05 augustus 2014 @ 01:22:

[...]

En Mayolijn Light van Remia dan? 9% vet, 15 calorien per eetlepel.

Dat gooi ik tegenwoordig over mijn salades, want vind sauzen op oliebasis niet lekker, helaas. En azijn ook niet. Zou niet weten wat ik zou moeten zonder de Mayolijn Light… (die trouwens een lekker volle smaak heeft en glutenvrij is)

Mij ineens realiserend dat Mayonaise ook op oliebasis is.

Maar je snapt vast wat ik bedoel…van die saladedressings (vaak met tuinkruiden oid) waar je doorheen kunt kijken.

Zoals jullie merken ben ik een nachtbraker…dus ontbijt is altijd lastig, maar voor 11u schuif ik die 3 cracottes erin hoor.
quote:rosanna08 schreef op 04 augustus 2014 @ 21:06:

ik denk er nog over of ik mee wil schrijven met jullie. Er zitten leuke mensen bij
quote:hollandstheemutsje schreef op 04 augustus 2014 @ 22:53:

Ben ik met je eens op de mayo en roomboter na.Niks mis met roomboter. Alleen niet teveel..
Oh en ook hier een voorstander van 'eten waar je zin in hebt' alleen niet te vaak maar het helpt bij mij veel beter om gewoon chocola etc in huis te hebben, in de praktijk blijk ik het dan misschien een keer per week te eten. Maar ik ben dan ook wel iemand die écht in staat is om een kwart zak chips te eten en hem dan twee weken te laten liggen bv.

Mijn zwakte zit hem meer in makkelijkheid; ik heb door omstandigheden vaak helemaal geen zin om te koken, dan is thuisbezorgd.nl snel gebruikt.

Toch maar een eetlijstje;

O: bakje magere vruchtenyoghurt met havervlokken, bijenpollen en chiazaadjes.

L: handje popcorn, handje gerookte amandelen, handje wilde abrikozen en twee dadels.

T: drie abrikozen met geitenkaas, stukje gerookte kip.

A: halve pizza hawaii, waterijsje.

T: minneola, handje gerookte amandelen.

Drinken: heeeeeeel erg aangelengde limonade en cola light.

Niet erg gezond, ahum. Valt me wel mee dat het vandaag is gelukt om regelmatig íets te eten want dat is mijn valkuil. En lunchen, daar hou ik gewoon niet van. Ik hou niet van brood en heb vaak geen zin om een salade te maken oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven