Gezondheid alle pijlers

3 knobbels in mijn borst (aanhef) wie denkt mee?

20-04-2014 12:51 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds woensdag heb ik per toeval in mijn rechterborst 3 knobbeltjes ontdekt helemaal bovenaan, dus een stuk boven mijn tepel.

Ze zitten vast en zijn niet beweegbaar, een is rond en de andere, een aparte vorm, allemaal ongeveer 1 tot 2 cm, en bij elkaar een plek van 5 cm, ze lijken aan elkaar vast te zitten in een strengetje oid. Ik ben bij de dokter geweest en deze gaf aan het te voelen en zij vertelde mij dat ik eerst ongesteld moest worden en er niet meer aan moest zitten en vervolgens terugkomen. Mochten de plekken er dan nog zitten wordt ik voor een echo en foto doorgestuurd. Op het eerste gevoel vond zij het niet zorgwekkend.

Zoals jullie wel begrijpen maak ik mij wel ontzettend veel zorgen. Ik slik de pil maanden achter elkaar door en daarnaast heb ik nog een mirena spiraal in mijn buik zitten, welke nog steeds hormonen afgeeft (moet nog verwijderd worden, is mijn buikholte ingeschoten) . Deze maand heb ik ivm ziek zijn een morning after pil genomen, dit dus nog er bovenop.

Dus mijn lijf zit bomvol hormonen en ik heb nauwelijks stopweken. Ben nu aan het wachten op mijn ongesteldheid en de bobbels zitten er nog steeds.

Wat ik van jullie wil horen, is misschien een beetje herkenbaarheid en ervaring? Al kan ik goed begrijpen dat jullie geen diagnose kunnen stellen, maar aan wat ervaringen kan ik wat hebben.

Iemand dus iets soortgelijks meegemaakt? Zouden deze (harde ) knobbels echt door hormonen veroorzaakt kunnen worden en weer weg kunnen gaan? ( wanneer dan, na mijn ongesteldheid of tijdens?)

Zit borstkanker ook zo hoog in de borst waar naar mijn idee relatief weinig weefsel zit?

Daarnaast ik heb vrij grote borsten, vooral de rechter is groot en is van nature nogal hobbelig, maar dit heb ik nooit meegemaakt. Borstkanker komt in mijn familie nauwelijks voor, behalve een tante van mij op hoge leeftijd, ook ben ik zelf nog in de 20, niet echt een risicogroep dus.

Thanks voor het lezen, deze post zal best chaotisch overkomen, zo voel ik me helaas ook…Alle reacties zijn welkom
.
anoniem_172829 wijzigde dit bericht op 20-04-2014 12:59
Reden: niet goed gelezen
% gewijzigd
Denkt heel hard mee en heeft het antwoord;

Huisarts
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Eens met Splinter.

Vraag aan je huisarts of je doorverwezen kan worden naar de mammapoli als je je er ongerust over maakt.

Veel sterkte.

Groet,

Jeroen
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
Ja ik ben sowieso met de huisarts bezig en heb ook afspraken lopen. Maar ben ook op zoek naar wat tussentijdse ervaringen van mensen..
Ik heb twee weken terug een knobbel gevoeld, menstruatie afgewacht en hij zat er nog, toen naar de huisarts geweest, die wilde eerst twee weken afwachten. Ik zei, leuk en aardig maar ik ga niet twee weken wachten, gezien de familiegeschiedenis met eierstokkanker. Ze vond het prima en heeft mij toen doorverwezen voor een mammo. Deze heb ik donderdag gehad en het zag er verder prima uit. Veel klierweefsel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Snap ik suzy, goed dat je voor jezelf op gekomen bent. En fijn dat het niks is.. Waar zat jou knobbel en was het ook een harde?
Mijn huisarts stuurt iedereen met knobbeltjes standaard door, tenzij het echt overduidelijk een kliertje is (rond beweeglijk, niet keihard). Zelf heb ik al knobbels gehad in alle soorten en maten (mastopathie) en al meerdere mammo's en echo's in het ziekenhuis. Inmiddels kijk ik alles maar meerdere maanden aan. Als het komt en gaat, zal het wel niets ernstigs zijn. Maar als je ineens een keer een knobbel hebt die je nooit had, zou ik dus zeker niet langer dan een cyclus wachten met een onderzoek voor de zekerheid.
Vervelend als je je zo'n zorgen maakt en moet afwachten. Hormonen kunnen wel hele rare dingen doen met je lijf. Ik had zelf ook n soort knobbels maar dat bleek dan weer masthopathie te zijn. Ik kreeg wel netjes n onderzoek enzo, maar moest t ook eerst even aanzien.

Hopelijk word je snel ongesteld. Sterkte!
Gelukkig wordt ik voor ongeveer dinsdag ongesteld. Dat is nog wel te doen.. De onzekerheid is echt slopend, je wilt gewoon iets weten.
Juist als je zoveel hormonen in je lijf hebt (Mirena + pil + morning after pil) lijkt de kans me groot dat het hormonaal is.

Overigens een Mirena in je buikholte? Door je baarmoeder heen gegaan? Hoe kan dat in hemelsnaam?
Ja vraag me niet hoe, maar het kan echt, moet dus operatief worden verwijderd. Hopelijk ligt het aan de hormonen..

Iemand nog meer ervaringen?
Pop9000 en lady89 dezelfde ?
Ranja ik ben geen lady89, waarom denk je dit?
Heb even gekeken, zij heeft ook een mirena in der buik, komt wel vaker voor dus apart dat je die conclusie trekt
Wie ben je dan?

Met de naam lady89 schrijven ik ben geen geen lady89
Omdat die naam boven je posts staat, alleen in de openingspost heet je anders
Beter een half motto....
Schiet mij maar lek !
Bij mij staat ook dat je lady89 bent hoor . En de OP werd geschreven door pop9000 en lady89 geeft antwoord op de vragen die aan pop9000 werden gesteld......
quote:Lady89 schreef op 20 april 2014 @ 14:43:

The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem
Whoops foutje! Bedankt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem
Lady89 schreef op 20 april 2014 @ 14:43

TO, ik had een tijdje geleden een grote harde knobbel in mijn borst. De huisarts heeft me gelijk doorgestuurd voor een fofo + echo. Bleek onschuldig te zijn. Hij zit er nog steeds trouwens. Dus ja, het kan van alles zijn en ik snap je bezorgdheid. Misschien nog eens aandringen op het maken van een foto?
Trol dus,

Schandalig over zo'n onderwerp
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nou en helemaal ook dat je dan doet alsof een Mirena in je buikholte een 'normale' complicatie is. Dat is behoorlijk zeldzaam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven