3 mensen ziek van hetzelfde eten
donderdag 11 april 2013 om 13:52
Dinsdagavond hebben we met z'n 3en tagliatellie gegeten met gehakt, champignons, al voor gesneden groente en 2 verschillende sauzen door mekaar.
Savonds hadden we alle 3 er een beetje last van. Voelde alle 3 dat er iets niet klopte.
Snachts wordt ik wakker om 03:00 uur en moet ik rennen naar de toilet. Water diarree. En vanaf toen zat ik de hele nacht op de toilet.
De volgende dag had ik er nog steeds last van. Nog steeds water diarree en rommelde het in mijn buik.
De andere 2 hadden er niet zoveel last van. Maar ook zij voelde dat het lichaam van slag was.
Nou heb ik er dus duidelijk meer last van dan die andere. Is dit gek?
Komt ook omdat ik paar weken daarvoor de griep heb gehad.
En hoe lang duurt zo'n voedselvergiftiging?
Savonds hadden we alle 3 er een beetje last van. Voelde alle 3 dat er iets niet klopte.
Snachts wordt ik wakker om 03:00 uur en moet ik rennen naar de toilet. Water diarree. En vanaf toen zat ik de hele nacht op de toilet.
De volgende dag had ik er nog steeds last van. Nog steeds water diarree en rommelde het in mijn buik.
De andere 2 hadden er niet zoveel last van. Maar ook zij voelde dat het lichaam van slag was.
Nou heb ik er dus duidelijk meer last van dan die andere. Is dit gek?
Komt ook omdat ik paar weken daarvoor de griep heb gehad.
En hoe lang duurt zo'n voedselvergiftiging?

donderdag 11 april 2013 om 14:04

donderdag 11 april 2013 om 14:18
quote:noortje89 schreef op 11 april 2013 @ 14:15:
Ja dat denk ik ook.
Nu wil mijn werkgever dat ik weer kom werken.
Maar ik zei van, het is besmettelijk.
Ja kan me niet schelen zei die.
Ik dacht, nouja zeg.Ach, alles is besmettelijk. Zo kun je bezig blijven. Of werk je met mensen met een ernstig verminderde weerstand?
Ja dat denk ik ook.
Ik dacht, nouja zeg.Ach, alles is besmettelijk. Zo kun je bezig blijven. Of werk je met mensen met een ernstig verminderde weerstand?

donderdag 11 april 2013 om 14:26
quote:noortje89 schreef op 11 april 2013 @ 14:15:
Ja dat denk ik ook.
Ik dacht, nouja zeg.Hoezo, het was toch voedselvergiftiging zei je? Da's niet besmettelijk hoor. En het is heel simpel; als je ziek bent kun je niet werken, als je niet ziek bent kun je wel werken.
Ja dat denk ik ook.
Ik dacht, nouja zeg.Hoezo, het was toch voedselvergiftiging zei je? Da's niet besmettelijk hoor. En het is heel simpel; als je ziek bent kun je niet werken, als je niet ziek bent kun je wel werken.

donderdag 11 april 2013 om 14:40
Als ik diarree heb en voel me wel goed genoeg om te werken dan leg ik alltijd een pakje vochtige schoonmaakdoekjes in het toilet.
Was mijn handen zeer grondig en maak bril, knop, kraan en alle deurknoppen even schoon met een doekje.
Kun jij dan toch ook doen? Dan is er weinig besmettingsrisico.
Dit doe ik trouwens standaard ook thuis als ik aan de diarree ben dan hoeft de rest van het gezin er niet onder te lijden.
Was mijn handen zeer grondig en maak bril, knop, kraan en alle deurknoppen even schoon met een doekje.
Kun jij dan toch ook doen? Dan is er weinig besmettingsrisico.
Dit doe ik trouwens standaard ook thuis als ik aan de diarree ben dan hoeft de rest van het gezin er niet onder te lijden.
donderdag 11 april 2013 om 15:40