3 Weken na colposcopie heftig bloeden
zaterdag 30 oktober 2010 om 19:42
Ik heb 3 weken geleden een colposcopie gehad, ivm een negatieve uitslag na een uitstrijkje.
De colposcopie is verder goed verlopen. Ik heb ook een brief mee gekregen met wat er na die tijd allemaal kan gebeuren, bloeden e.d.
Echter het is nu 3 weken geleden en nu bloed ik ineens hevig.
(4 maandverbandjes in een kwartier tijd!)
Er is mij verteld dat mijn 1e menstruatie heftiger dan normaal kan zijn. Ik kan ieder moment ongesteld worden, maar dit is wel erg heftig.
Wie heeft hier ervaring mee?
En tuurlijk moet ik de dokter bellen, maar het is zaterdagavond.....en om hier mee naar de 1e hulp te gaan.....
Ik woon in het buiteland, er is hier niet zo iets als een dientsdoende dokter.
De colposcopie is verder goed verlopen. Ik heb ook een brief mee gekregen met wat er na die tijd allemaal kan gebeuren, bloeden e.d.
Echter het is nu 3 weken geleden en nu bloed ik ineens hevig.
(4 maandverbandjes in een kwartier tijd!)
Er is mij verteld dat mijn 1e menstruatie heftiger dan normaal kan zijn. Ik kan ieder moment ongesteld worden, maar dit is wel erg heftig.
Wie heeft hier ervaring mee?
En tuurlijk moet ik de dokter bellen, maar het is zaterdagavond.....en om hier mee naar de 1e hulp te gaan.....
Ik woon in het buiteland, er is hier niet zo iets als een dientsdoende dokter.
zaterdag 30 oktober 2010 om 19:53
zaterdag 30 oktober 2010 om 19:56
Ok, dat de eerste menstruatie heftiger kan zijn na dit onderzoek zou kunnen verklaren dat je nu heftiger vloeit maar dat hoeft niet. Ik heb er geen ervaring mee (werk wel in de zorg) En de huisarts vind jou echt niet dom als je je zorgen maakt hoor, beter een keer te veel gebeld of gegaan dan te weinig..
zaterdag 30 oktober 2010 om 20:00
Iedere vrouw reageert natuurlijk anders op een colposcopie en het is moeilijk om te zeggen wat normaal is.
Ik weet wel dat ik nooit zo erg ongesteld ben geweest, als nu, als dit een ongesteldheid is.
Ik kijk het ook nog even aan.
Lijkt me eigenlijk niet dat de baarmoederwond nu open is gegaan.
Het vloeit niet aan een stuk door, wel met tussen pozen.
Maar toch erg heftig.
Ik weet wel dat ik nooit zo erg ongesteld ben geweest, als nu, als dit een ongesteldheid is.
Ik kijk het ook nog even aan.
Lijkt me eigenlijk niet dat de baarmoederwond nu open is gegaan.
Het vloeit niet aan een stuk door, wel met tussen pozen.
Maar toch erg heftig.

zondag 31 oktober 2010 om 00:24
Bedankt voor jullie lieve reacties.
Ben net terug.
Het werd echt erg op een gegeven moment, met allemaal dikke proppen er in.......(sorry voor de omschrijving).
Dus ik wilde op straat een taxi aan houden, kom ik net een politieman tegen, die mij overstuur ziet en ik vroeg hem naar de dichtsbijzijnde emergency room. Toen mocht ik mee in de politie wagen, met gillende sirenes! Vond ik een beetje overdreven, maar ook best leuk om even mee te maken.
In het ziekenhuis aangekomen, gelijk onderzocht, bloed afgenomen (nog meer!), hartslag, bloeddruk, etc.
Allemaal goed, het bloeden was inmiddels ook gestopt.
Maar wat het nou geweest is........?
Dat weten ze in het ziekenhuis dus ook niet.
Het schijnt dat z'on ongesteldheid wel eens voor kan komen. Nou, ik heb dat nog nooit eerder gehad en ook nog nooit van vriendinnen gehoord. Dokter dacht ook dat het wat ouder bloed was, wat zich dus had verzameld en nu allemaal in een keer eruit kwam.
Maar ik ben weer thuis en voel me goed. Maar ik ga maandag de gynacoloog bellen!
Ben net terug.
Het werd echt erg op een gegeven moment, met allemaal dikke proppen er in.......(sorry voor de omschrijving).
Dus ik wilde op straat een taxi aan houden, kom ik net een politieman tegen, die mij overstuur ziet en ik vroeg hem naar de dichtsbijzijnde emergency room. Toen mocht ik mee in de politie wagen, met gillende sirenes! Vond ik een beetje overdreven, maar ook best leuk om even mee te maken.
In het ziekenhuis aangekomen, gelijk onderzocht, bloed afgenomen (nog meer!), hartslag, bloeddruk, etc.
Allemaal goed, het bloeden was inmiddels ook gestopt.
Maar wat het nou geweest is........?
Dat weten ze in het ziekenhuis dus ook niet.
Het schijnt dat z'on ongesteldheid wel eens voor kan komen. Nou, ik heb dat nog nooit eerder gehad en ook nog nooit van vriendinnen gehoord. Dokter dacht ook dat het wat ouder bloed was, wat zich dus had verzameld en nu allemaal in een keer eruit kwam.
Maar ik ben weer thuis en voel me goed. Maar ik ga maandag de gynacoloog bellen!

zondag 31 oktober 2010 om 00:42
Heftig vivagirl!
Wat hebben ze precies gedaan bij de colpo? Alleen gekeken of ook iets gevonden / behandeld?
ik heb het ook gehad, en bleek toen een fikse ontsteking te hebben in mn baarmoedermond. Deze is tijdens de colpo bevroren en daarna heeft mn lichaam het bevroren en dode weefsel afgestoten, waardoor ik ook veel bloed (met proppen) verloor. Mijn menstruatie was toen ook enorm heftig.
goed dat je naar de dokterspost bent gegaan, ben je in ieder geval eerst gerustgesteld...hopelijk kan de gyn je uitleggen wat dit nou geweest is.
Wat hebben ze precies gedaan bij de colpo? Alleen gekeken of ook iets gevonden / behandeld?
ik heb het ook gehad, en bleek toen een fikse ontsteking te hebben in mn baarmoedermond. Deze is tijdens de colpo bevroren en daarna heeft mn lichaam het bevroren en dode weefsel afgestoten, waardoor ik ook veel bloed (met proppen) verloor. Mijn menstruatie was toen ook enorm heftig.
goed dat je naar de dokterspost bent gegaan, ben je in ieder geval eerst gerustgesteld...hopelijk kan de gyn je uitleggen wat dit nou geweest is.
zondag 31 oktober 2010 om 01:03
Ik heb dit ruim een jaar geleden ook gehad uit het niets. Heel heftig bloeden. Hele grote stolsels. Ik menstrueer altijd heftig maar dit was absurd veel bloed en niet op het moment dat ik ongesteld moest worden. Het heeft een paar uur aangehouden en stopte net zo snel als het begonnen was. Dit gebeurde in het weekend. Maandag meteen naar de dokter gegaan. Bleek een hele heftige eisprong te zijn geweest. Daarvoor en daarna nooit meer gehad.