3 Weken na colposcopie heftig bloeden
zaterdag 30 oktober 2010 om 19:42
Ik heb 3 weken geleden een colposcopie gehad, ivm een negatieve uitslag na een uitstrijkje.
De colposcopie is verder goed verlopen. Ik heb ook een brief mee gekregen met wat er na die tijd allemaal kan gebeuren, bloeden e.d.
Echter het is nu 3 weken geleden en nu bloed ik ineens hevig.
(4 maandverbandjes in een kwartier tijd!)
Er is mij verteld dat mijn 1e menstruatie heftiger dan normaal kan zijn. Ik kan ieder moment ongesteld worden, maar dit is wel erg heftig.
Wie heeft hier ervaring mee?
En tuurlijk moet ik de dokter bellen, maar het is zaterdagavond.....en om hier mee naar de 1e hulp te gaan.....
Ik woon in het buiteland, er is hier niet zo iets als een dientsdoende dokter.
De colposcopie is verder goed verlopen. Ik heb ook een brief mee gekregen met wat er na die tijd allemaal kan gebeuren, bloeden e.d.
Echter het is nu 3 weken geleden en nu bloed ik ineens hevig.
(4 maandverbandjes in een kwartier tijd!)
Er is mij verteld dat mijn 1e menstruatie heftiger dan normaal kan zijn. Ik kan ieder moment ongesteld worden, maar dit is wel erg heftig.
Wie heeft hier ervaring mee?
En tuurlijk moet ik de dokter bellen, maar het is zaterdagavond.....en om hier mee naar de 1e hulp te gaan.....
Ik woon in het buiteland, er is hier niet zo iets als een dientsdoende dokter.
zondag 31 oktober 2010 om 12:08
hey
hoe is het er nu mee
vind het trouwens slecht dat ze dat er niet even bij vermelden dat je bloedstolsels kunt verliezen
ik heb dat ook gehad na mijn operatie ik schrok me echt rot er kwamen zulke dikke grote propen uit dat was niet normaal ik dacht daar ligt mijn baarmoedermond hihihi ik had een nummer van gyn gekregen die mocht ik bellen als ik problemen gehad ik helemaal overstuur opgebeld nee mevr niks ergs dat zijn stolsels zodra het bloed echt langs je benen loopt moet je gelijk komen ik dahct nou lekker dan als ik dit van te voren had geweten had ik me ook niet zo overstuur gemaakt
soms.......
groetjes
hoe is het er nu mee
vind het trouwens slecht dat ze dat er niet even bij vermelden dat je bloedstolsels kunt verliezen
ik heb dat ook gehad na mijn operatie ik schrok me echt rot er kwamen zulke dikke grote propen uit dat was niet normaal ik dacht daar ligt mijn baarmoedermond hihihi ik had een nummer van gyn gekregen die mocht ik bellen als ik problemen gehad ik helemaal overstuur opgebeld nee mevr niks ergs dat zijn stolsels zodra het bloed echt langs je benen loopt moet je gelijk komen ik dahct nou lekker dan als ik dit van te voren had geweten had ik me ook niet zo overstuur gemaakt
soms.......
groetjes

zondag 31 oktober 2010 om 12:14
Ha Vivagirl, ik heb een aantal weken geleden precies hetzelfde meegemaakt. Zo'n 3 weken na de colposcopie heel heftige bloedingen (veel en veel erger dan een normale menstruatie) en dat terwijl ik al jaren niet meer ongesteld ben. Ben de volgende dag naar de gyn gegaan waar ze de wond opnieuw aangestipt hebben. Sindsdien geen klachten meer maar ik had graag vooraf geweten dat dit zou kunnen gebeuren.
zondag 31 oktober 2010 om 14:28
Dames, bedankt voor jullie lieve reacties, in de laatste verhalen herken ik heel veel.
Bij de colposcopie hebben ze foute cellen verwijdert, naar aanleiding van Pap 3.
En net als Malu3, had ik ook graag gehoord dat dit kon gebeuren, maar dat is me niet gezegd.
Het bloed stroomde echter wel langs mijn benen!
Mij is gezegd, dat ik terug moest komen, in de dagen na de biopt, als ik meer bloede dan een normale menstruatie. Maar het is inmiddels 3 weken geleden.
Ik ben echt zo dood geschrokken en net als Middje heb ik ook even gedacht dat mijn hele baarmoeder eruit kwam! Weet ik veel hoe groot zoiets is! En de proppen die eruit kwamen waren echt groot!
Nu alles goed en ik heb een beste lading energy vandaag, was eigenlijk de afgelopen weken best moe. Ik gooide dat op het weer en dat het nu zo vroeg donker is, nu denk ik dat het mischien hier mee te maken had.
Ik hoop dat ik snel bij de gyn terecht kwam, maar ik ben ook al heel blij jullie verhalen te horen. Het gebeurd dus vaker.
Bij de colposcopie hebben ze foute cellen verwijdert, naar aanleiding van Pap 3.
En net als Malu3, had ik ook graag gehoord dat dit kon gebeuren, maar dat is me niet gezegd.
Het bloed stroomde echter wel langs mijn benen!
Mij is gezegd, dat ik terug moest komen, in de dagen na de biopt, als ik meer bloede dan een normale menstruatie. Maar het is inmiddels 3 weken geleden.
Ik ben echt zo dood geschrokken en net als Middje heb ik ook even gedacht dat mijn hele baarmoeder eruit kwam! Weet ik veel hoe groot zoiets is! En de proppen die eruit kwamen waren echt groot!
Nu alles goed en ik heb een beste lading energy vandaag, was eigenlijk de afgelopen weken best moe. Ik gooide dat op het weer en dat het nu zo vroeg donker is, nu denk ik dat het mischien hier mee te maken had.
Ik hoop dat ik snel bij de gyn terecht kwam, maar ik ben ook al heel blij jullie verhalen te horen. Het gebeurd dus vaker.

zondag 31 oktober 2010 om 14:38
Hier hetzelfde Vivagirl, ook cellen weggehaald n.a.v. pap 3. Ik had de folder vooraf zorgvuldig doorgenomen. Er stond in dat je bloedverlies kon hebben, dat klopte bij mij ook maar dat er ineens zulke heftige bloedingen kunnen ontstaan, is mij niet verteld en stond ook niet in de folder. Ik ben dus de dag erna terug gegaan naar de gyn. Daar ook geen herkenning maar wel de mededeling dat als het weer voor zou komen ik onmiddellijk naar de ok moest, dan zouden ze ingrijpen. Gelukkig is het zover niet gekomen. Dat je je niet fit voelde na die tijd is niet zo vreemd, ik ben zeker minimaal een halve liter bloed verloren die avond en dan overdrijf ik echt niet. Gelukkig is dit verleden tijd maar het zou toch fijn zijn als vrouwen die zo'n ingreep moeten ondergaan hier ook op voorbereid zijn en weten wat ze moeten doen. Ik heb die avond zo'n beetje onder de douche doorgebracht, dat zegt genoeg denk ik over de heftigheid.
zondag 31 oktober 2010 om 14:49
@Malu3, was het bij direct na de ingreep?
Bij mij is het dus 3 weken geleden.
En in de folder staat inderdaad over bloed verlies, en dat je eerste menstruatie heftiger dan normaal kan zijn, maar dit was erger dan heftig. Ik ben ook zeker wel een halve liter verloren.
Maar ik voel me nu juist fitter dan de afgelopen weken.
De dokter dacht dat het oud bloed was, dus ik mijn lichaam had het al weer aangemaakt, maar het zat gewoon nog steeds in mijn baarmoeder.
Ik bloed nu niet meer, is helemaal gestopt. Als het weer begon, moest ik gelijk terug komen.
Maar ik wil echt nog even naar de gyn en hopelijk heeft zij hier iets meer over te melden.
Bij mij is het dus 3 weken geleden.
En in de folder staat inderdaad over bloed verlies, en dat je eerste menstruatie heftiger dan normaal kan zijn, maar dit was erger dan heftig. Ik ben ook zeker wel een halve liter verloren.
Maar ik voel me nu juist fitter dan de afgelopen weken.
De dokter dacht dat het oud bloed was, dus ik mijn lichaam had het al weer aangemaakt, maar het zat gewoon nog steeds in mijn baarmoeder.
Ik bloed nu niet meer, is helemaal gestopt. Als het weer begon, moest ik gelijk terug komen.
Maar ik wil echt nog even naar de gyn en hopelijk heeft zij hier iets meer over te melden.

zondag 31 oktober 2010 om 14:57
Ik ben 55. Ik moest naar de gyn nadat bij het bevolkingsonderzoek afwijkende cellen waren geconstateerd. De gyn heeft bij de colposcopie afwijkende cellen weggehaald waardoor een wond is ontstaan. Ik heb aansluitend aan de colposcopie 3 weken lang bloedingen gehad. Omdat het niet over ging heb ik contact opgenomen met de gyn. Die heeft toen de wond opnieuw aangestipt. Dat leek goed te gaan tot er later die dag ineens enorme bloedingen ontstonden (bloedproppen en het stroomde idd langs mijn benen). Dat heeft een uur of 8 geduurd. Toen was het ook plotseling over. Ben dus de dag erna weer naar het ziekenhuis geweest. De wond is nogmaals aangestipt en sindsdien heb ik geen problemen meer. Ik bleef er zelf aardig koel onder maar ik kan mij voorstellen dat sommige vrouwen zich echt kapot schrikken als ze ineens zo onvoorstelbaar veel bloedverlies hebben. Vond het ook raar dat de gyn het niet bekend voorkwam.
zondag 31 oktober 2010 om 16:02
Ik woon niet in Nederland, maar door een verhuizing heb ik me ingeschreven bij een andere huisarts en die wilde graag dat ik een uitstrijkje lied doen, had ik nog nooit gedaan.
Kwam dus Pap3 uit. En op 12 oktober heb ik de colposcopie gehad, waarbij ze de cellen verwijderd hebben.
Ik heb de afgelopen 3 weken gewoon gespot, paar drupjes bloed per dag. Niks aan de hand.
En gisteren vanuit het niet, een uur lang gigantisch gebloed en toen 3 mega proppen erbij. Na die proppen is het bloed ook gelijk gestopt.
Die proppen schijnen oud verzameld bloed te zijn.
Ik ben er niet echt koel onder gebleven, terwijl ik verder geen paniekerig persoon ben. Maar ik wist gewoon echt niet wat me overkwam! Zo veel bloed heb ik gewoon nog niet gezien en het stopte niet, en toen die proppen erbij......
Ik ben dus gelijk naar het ziekenhuis gegaan, maar ze hebben mij dus eigenlijk geen duidelijk antwoord kunnen geven, en daar ben ik niet tevreden mee.
Ik hoop dat mijn gyn me meer kan vertellen.
Bedankt dat je je verhaal met mij wilt delen, dat doet me wel goed.
Kwam dus Pap3 uit. En op 12 oktober heb ik de colposcopie gehad, waarbij ze de cellen verwijderd hebben.
Ik heb de afgelopen 3 weken gewoon gespot, paar drupjes bloed per dag. Niks aan de hand.
En gisteren vanuit het niet, een uur lang gigantisch gebloed en toen 3 mega proppen erbij. Na die proppen is het bloed ook gelijk gestopt.
Die proppen schijnen oud verzameld bloed te zijn.
Ik ben er niet echt koel onder gebleven, terwijl ik verder geen paniekerig persoon ben. Maar ik wist gewoon echt niet wat me overkwam! Zo veel bloed heb ik gewoon nog niet gezien en het stopte niet, en toen die proppen erbij......
Ik ben dus gelijk naar het ziekenhuis gegaan, maar ze hebben mij dus eigenlijk geen duidelijk antwoord kunnen geven, en daar ben ik niet tevreden mee.
Ik hoop dat mijn gyn me meer kan vertellen.
Bedankt dat je je verhaal met mij wilt delen, dat doet me wel goed.

zondag 31 oktober 2010 om 20:12
Ik had op mijn 30 bij mijn eerste uitstrijkje pap 4, dat is wel jong maar het komt wel vaker voor helaas.
Ik heb toen een lisexcisie gehad, maar kan me niet herinneren erna zoveel bloed te hebben verloren. Ik weet wel dat je bij heftig bloedverlies contact op moest nemen, omdat dat kan betekenen dat de wond open is gegaan. Of dat 3 weken na de ingreep nog kan gebeuren weet ik niet trouwens, maar hopelijk kan de gyn je morgen meer vertellen.
Ik heb toen een lisexcisie gehad, maar kan me niet herinneren erna zoveel bloed te hebben verloren. Ik weet wel dat je bij heftig bloedverlies contact op moest nemen, omdat dat kan betekenen dat de wond open is gegaan. Of dat 3 weken na de ingreep nog kan gebeuren weet ik niet trouwens, maar hopelijk kan de gyn je morgen meer vertellen.

zondag 31 oktober 2010 om 20:56

zondag 31 oktober 2010 om 21:32
Middje, ik had de eerste keer dat ik bij de gyn kwam voor een colposcopie ook heel veel vragen maar die heeft de gyn allemaal een beetje afgedaan onder het mom van, ik wil eerst het weefsel onderzoeken, daarna weet ik meer, en dan pas heeft het zin om vragen te beantwoorden. Toen vond ik dat heel raar en ook wel vervelend, achteraf begrijp ik het wel. Zo lang je niet weet wat de uitslag van het onderzoek is is het alleen maar koffiedik kijken en mogelijke scenario's bespreken.
En ik vind het inderdaad niet niks, zoveel bloed verliezen, ik zou er ook enorm van schrikken en meteen naar de eerste hulp gaan denk ik.
En ik vind het inderdaad niet niks, zoveel bloed verliezen, ik zou er ook enorm van schrikken en meteen naar de eerste hulp gaan denk ik.
zondag 31 oktober 2010 om 21:37
ja dat is ook wel weer zo maar vond ze er allemaal wel erg makkelijk onder ik ben me rot geschrokken in 5maanden van pap 1 naar pap3b gyn zei dat het gewoon pech was mijn lichaam heeft me even verrast ben er geeestelijk soms nog erg emotioneel over een vind het lastig om te gelvoen dat het ook echt weg is zuchhtt ben wel blij dat ik naar weken lang bloeden eindelijk daar van af ben
vind dat zon onderzoek veel eerder moeten doen bij vrouwen ik ben 28 veelste jong nog en als ik had gewacht to mijn 30ste weet ik niet wat er dan was gebeurd
groetjes
vind dat zon onderzoek veel eerder moeten doen bij vrouwen ik ben 28 veelste jong nog en als ik had gewacht to mijn 30ste weet ik niet wat er dan was gebeurd
groetjes
maandag 1 november 2010 om 19:36
Ben bij de gyn geweest en alles zag er goed uit.
Heb antibiotica mee gekregen, de wond zag er een beetje ontstoken uit.
Wat het nu precies geweest, kon de gyn ook niet zeggen. Mischien een gesprongen adertje.......
Het zal wel.
Alles is nu goed in ieder geval.
Hij zei ook dat ieder lichaam anders en ieder lichaam dus anders reageert.
Hele lieve gyn en kon alle vragen stellen die ik wilde, maar waar het nu vandaan is gekomen......ik weet het niet.
Heb antibiotica mee gekregen, de wond zag er een beetje ontstoken uit.
Wat het nu precies geweest, kon de gyn ook niet zeggen. Mischien een gesprongen adertje.......
Het zal wel.
Alles is nu goed in ieder geval.
Hij zei ook dat ieder lichaam anders en ieder lichaam dus anders reageert.
Hele lieve gyn en kon alle vragen stellen die ik wilde, maar waar het nu vandaan is gekomen......ik weet het niet.

maandag 1 november 2010 om 20:42
dinsdag 2 november 2010 om 10:59
Ben ik helemaal met je eens Malu.
Ik heb dat ook tegen de gyn gezegd, dat hier niks over in de brief staat. Maar hij zei dat het weinig voor komt.
Ik zal het met deze informatie moeten doen.
Ik ben nu niet bang of onzeker meer. Ik ben ook niet bang dat het weer gebeurd. Het kan natuurlijk weer gebeuren, maar ik ben er niet bang voor.
Ik heb dat ook tegen de gyn gezegd, dat hier niks over in de brief staat. Maar hij zei dat het weinig voor komt.
Ik zal het met deze informatie moeten doen.
Ik ben nu niet bang of onzeker meer. Ik ben ook niet bang dat het weer gebeurd. Het kan natuurlijk weer gebeuren, maar ik ben er niet bang voor.