Aanhoudende koorts
dinsdag 5 maart 2013 om 11:04
Ik plaats dit even onder mijn andere nick ivm herkenbaarheid.
Ik ben al 2 maanden ziek. Of eigenlijk ben ik al ruim een jaar niet ok.
In 2011 heb ik een atypische dubbelzijdige longontsteking gehad na bezoek aan buitenland. Daarna ben ik heel moe gebleven.
Nu sinds 2 maanden ben ik extreem moe, en heb ik elke dag koorts.
In de ochtend 38,5 oplopend naar 40 graden in de avond.
De huisarts heeft een bloedtest laten doen en daar kwam uit dat ik verhoogde infectiewaarden heb (bezinking, witte bloedcellen en CRP eiwitten) Tevens zijn mijn leverwaarden te hoog. Ook konden ze zien dat ik in het verleden Pfeiffer heb gehad, iig langer dan 3 maanden geleden.
Ik ben doorgestuurd naar de internist. Tot nu toe heb ik aan onderzoeken ondergaan:
3 bloedtesten (waar alleen hetzelfde beeld uitkwam)
3 bloedkweken: schoon
Urinetest en urinekweek: schoon
Er is negatief getest op: hiv, hepatitis ABCD, leukemie
Een echo van de buikorganen: geen afwijkingen
Een echo van de sinusholten: idem
Een longfoto: idem
Een mantouxprik op TBC: net gezet maar reageert vooralsnog niet
Lymfeklieren bleken bij aanvoelen normaal (hals, liezen, oksels)
Nu wordt mijn ontlasting nog onderzocht en ga ik binnenkort de CT scan in voor een scan van hals, longen en buikorganen (met contrastvloeistof die ik moet opdrinken (1 liter bleeeh) en er zal ook geinjecteerd worden)
Nu zijn jullie geen artsen, maar herkent iemand dit?
De koorts zakt maar niet. En ik slaap heel veel.
Zelf ben ik na mijn ouders en vele vrienden en familie te hebben verloren aan kanker erg bang hiervoor.Maar het kan natuurlijk net zo goed iets anders zijn.
Ik zit nu al 5 weken thuis omdat ik op ben. En dat is enorm balen, want ik hou van mijn werk.
Het is zo zoeken naar een diagnose.... de onzekerheid is niet fijn.
Nou ja, jullie kunnen ook geen diagnose stellen, maar het lucht wel enorm op om het er even uit te gooien.
Ik ben al 2 maanden ziek. Of eigenlijk ben ik al ruim een jaar niet ok.
In 2011 heb ik een atypische dubbelzijdige longontsteking gehad na bezoek aan buitenland. Daarna ben ik heel moe gebleven.
Nu sinds 2 maanden ben ik extreem moe, en heb ik elke dag koorts.
In de ochtend 38,5 oplopend naar 40 graden in de avond.
De huisarts heeft een bloedtest laten doen en daar kwam uit dat ik verhoogde infectiewaarden heb (bezinking, witte bloedcellen en CRP eiwitten) Tevens zijn mijn leverwaarden te hoog. Ook konden ze zien dat ik in het verleden Pfeiffer heb gehad, iig langer dan 3 maanden geleden.
Ik ben doorgestuurd naar de internist. Tot nu toe heb ik aan onderzoeken ondergaan:
3 bloedtesten (waar alleen hetzelfde beeld uitkwam)
3 bloedkweken: schoon
Urinetest en urinekweek: schoon
Er is negatief getest op: hiv, hepatitis ABCD, leukemie
Een echo van de buikorganen: geen afwijkingen
Een echo van de sinusholten: idem
Een longfoto: idem
Een mantouxprik op TBC: net gezet maar reageert vooralsnog niet
Lymfeklieren bleken bij aanvoelen normaal (hals, liezen, oksels)
Nu wordt mijn ontlasting nog onderzocht en ga ik binnenkort de CT scan in voor een scan van hals, longen en buikorganen (met contrastvloeistof die ik moet opdrinken (1 liter bleeeh) en er zal ook geinjecteerd worden)
Nu zijn jullie geen artsen, maar herkent iemand dit?
De koorts zakt maar niet. En ik slaap heel veel.
Zelf ben ik na mijn ouders en vele vrienden en familie te hebben verloren aan kanker erg bang hiervoor.Maar het kan natuurlijk net zo goed iets anders zijn.
Ik zit nu al 5 weken thuis omdat ik op ben. En dat is enorm balen, want ik hou van mijn werk.
Het is zo zoeken naar een diagnose.... de onzekerheid is niet fijn.
Nou ja, jullie kunnen ook geen diagnose stellen, maar het lucht wel enorm op om het er even uit te gooien.
dinsdag 5 maart 2013 om 11:17
Het zijn jammergenoeg heel algemene klachten die bij een heleboel ziektebeelden kunnen horen. Bij mij bleek het Lyme te zijn, maar ik neem aan dat dat al getest is.
Sterkte, het is balen als je niet weet wat er aan de hand is. Het gaf mij al veel rust om gewoon te weten wat er aan de hand was. Ben evengoed nog een ruim jaar met de behandeling zoet geweest, maar alleen al te weten wat het was (en dus geen aanstelleritus) was de helft van de frustratie weg.
Sterkte, het is balen als je niet weet wat er aan de hand is. Het gaf mij al veel rust om gewoon te weten wat er aan de hand was. Ben evengoed nog een ruim jaar met de behandeling zoet geweest, maar alleen al te weten wat het was (en dus geen aanstelleritus) was de helft van de frustratie weg.
dinsdag 5 maart 2013 om 11:23
dinsdag 5 maart 2013 om 11:59
Allereerst: Wat vervelend voor je, ik hoop dat ze snel vinden wat er aan de hand is.
Een TSH waarde van 6.8 is toch wel aan de hoge kant, daarvoor zou ik naar een arts gaan die verstand heeft van de schilkdklier. De meningen zijn nogal verdeeld over wel of geen medicatie bij zulke waardes.
Mij heeft het iig heel erg geholpen(ook een tsh van 7), maar ik moest ook van arts wisselen voor ik medicijnen kreeg.
Een TSH waarde van 6.8 is toch wel aan de hoge kant, daarvoor zou ik naar een arts gaan die verstand heeft van de schilkdklier. De meningen zijn nogal verdeeld over wel of geen medicatie bij zulke waardes.
Mij heeft het iig heel erg geholpen(ook een tsh van 7), maar ik moest ook van arts wisselen voor ik medicijnen kreeg.
dinsdag 5 maart 2013 om 12:33

dinsdag 5 maart 2013 om 12:47
Heb je misschien iets gegeten wat over de datum is? Bijvoorbeeld filet american? Klinkt misschien heel stom dat ik je dit vraag maar ik had ook vergelijkbare klachten 0.a heel moe en hoge koorts en dacht gewoon dat ik een flinke griep had. Ik had nooit meer aan dat ene broodje gedacht. Ik had een enorme voedsel vergiftiging die behoorlijk wat schade aan gebracht had omdat ik het niet wist. ( Uiteindelijk ben ik er met medicijnen wel weer helemaal bovenop gekomen)
dinsdag 5 maart 2013 om 12:49
Mijn moeder heeft een soortgelijk traject doorlopen en moet nu weer een longonderzoek, want nu denkt de dokter dat haar hersenen een stofje aanmaken waardoor er een soort fantoomlongontsteking zou zijn. De hersenen zouden denken dat ze nog steeds longontsteking heeft en haar daardoor uitputten. Ze is al 2 jaar zkh in/uit en veranderd in een oude vrouw.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 5 maart 2013 om 18:06
Bedankt allemaal!
Ik ben voor die longontsteking in Turkije geweest. Dus ook niet exotisch oid.
Er is wel getest op darmparasieten, daarvan heb ik nog geen uitslag.
Lyme zal ik aankaarten bij de arts. Reuma is ook ter sprake gekomen bij de huisarts. Ik weet niet goed of daar in de bloedtest naar is gekeken (zoveel testen gehad)
Iets verkeerd gegeten, weet ik niet, maar dat duurt toch geen 2 maanden?
En een fantoomlongontsteking, dat klinkt naar zeg!
Wat fijn dat jullie meedenken! Bedankt allemaal!
Ik ben voor die longontsteking in Turkije geweest. Dus ook niet exotisch oid.
Er is wel getest op darmparasieten, daarvan heb ik nog geen uitslag.
Lyme zal ik aankaarten bij de arts. Reuma is ook ter sprake gekomen bij de huisarts. Ik weet niet goed of daar in de bloedtest naar is gekeken (zoveel testen gehad)
Iets verkeerd gegeten, weet ik niet, maar dat duurt toch geen 2 maanden?
En een fantoomlongontsteking, dat klinkt naar zeg!
Wat fijn dat jullie meedenken! Bedankt allemaal!