Gezondheid alle pijlers

Abrasie van tandglazuur

11-01-2015 14:12 6 berichten
Doordat mijn kiezen niet netjes op een rijtje staan en ik altijd grondig poets (wel met zachte tandenborstel) heb ik op sommige kiezen mijn tandglazuur stuk gepoetst. Schijnbaar is dat nog verergerd doordat ik een tijd Paradontax (voor gevoelige tanden) heb gebruikt en die tandpasta teveel schuurt.

De tandarts gaat nu de ontstane groeven opvullen met iets en ik moet elektrisch gaan poetsen. Volgens de tandarts doet dat opvullen geen pijn (ik ben geen held), maar ik vraag me af hoe ongemakkelijk het is. Moet ik lang met mijn mond open liggen, en komen er veel instrumenten aan te pas? Wie heeft hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Vraag om een blokje voor tussen de boven en onderkaak. Vraag ik ook altijd om als de MH mijn tandsteen handmatig verwijdert.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb afgelopen jaar een reeks behandelingen gehad. Goed verdoofd, dus ik heb niets gevoeld. Als ik me van tevoren instelde op een lange behandeling (3 uur), viel de tijd dat ik in de stoel lag mee. Ellendig vond ik wel happen en dan 5 minuten met je mond vol 'mal met pasta'..... Je moet goede afspraken met hem/haar maken over hoe hij je op de hoogte houdt van de resterende tijd. Ik kon tussendoor vaak even overeind, mijn mond dicht doen en ook naar het toilet. Sterkte....
Dat opvullen hoeft inderdaad geen pijn te doen. Gaat ie ook iets aan de stand veranderen, om slijtage in de toekomst te voorkomen?
3 uur?! Ik zat eerder aan 20-30 minuten te denken, en dat vind ik al zo lang Nee, 3 uur zal wel niet want ik heb pas een afspraak om 15.30 uur. De tip van het blokje vind ik wel een goede. Ik heb een nogal kleine mond (het kleinste fotoplaatje voor kinderen is nog te groot voor mijn mond) en als ik hem lang open houd gaat mijn kaak kraken.
Als je er zit gaat de tijd snel. En als je wilt weten hoe lang het gaat duren kun je toch even informeren? Sterkte in elk geval..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven