Gezondheid alle pijlers

Actifity tracker

31-10-2016 23:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil graag een activity tracker gaan aanschaffen. Ik heb een beetje rondgekeken maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Momenteel twijfel ik tussen de Jawbone up3 en de fitbit charge HR of HR 2 maar ik sta open voor suggesties!

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de activity trackers.

Bedankt alvast!
woops.. In de titel heb ik het verkeer geschreven.. Maar ik kan nergens vinden hoe ik dat kan veranderen?
Geen.

Ik kijk wel mooi uit om mijn persoonlijke gegevens aan een app toe te vertrouwen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik las eerst actifry
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik vind de jawbone prettig, en mooi!
Ik heb 3 jawbones gehad die elk snel kapot gingen. Dat bandje en de app vond ik wel heel fijn.

Nu heb ik een fitbit charge hr. Het bandjr is iets lomper maar werkt super en aan de app ben ik nu ook gewend
Ik heb de fitbit Charge HR 2. Heel fijn ding. Is mijn eerste activity tracker. Ik slaap alleen wel redelijk "wild" dus de sleep tracker mist bij mij op de gewone stand af en toe dat ik wakker word, maar op de sensitive stand geeft ie aan dat ik heel slecht slaap (zou best kunnen, maar ik denk dat ie dan weer net te gevoelig is en elke keer dat ik me omdraai ook registreert als onrustig slapen).

De hartslag meter doet het goed, is interessant om terug te zien!

Jawbone schijnt failliet te gaan ofzo? Of in ieder geval te gaan stoppen met de verkoop? Zo iets had ik gehoord van een kennis maar heb het verder niet opgezocht.

Dat zou ik als je die overweegt wel even controleren.
Ik heb de fitbit charge HR. Toevallig liet bij mij na 7 maanden het bandje los, alleen fitbit doet dan totaal niet moeilijk en geeft kosteloos een nieuwe. Staan bekend om erg goede service!

Het ding zelf vind ik erg fijn.l, maar ken de jawbone niet dus kan niet goed vergelijken.

De charge hr 2 vind ik qua uiterlijk erg mooi trouwens, maar weet niet wat het verschil is met de charge hr.
Ik heb de Polar a360.

Super ding!

Mooi design (ik heb een witte), duidelijke en gebruiksvriendelijke display, hartslagmeter gaat zelfs in het zwembad perfect.

Als hij stuk zou gaan, koop ik meteen een nieuwe!

Kost een 150 euro.

Je kan de bandjes ook apart kopen denk ik, als je eens van kleur wilt wisselen.
Oh ja! Bij de charge HR 2 zijn de bandjes verwisselbaar. Je kan dus als het bandje lelijk wordt er een nieuwe voor kopen (wel prijzig!)
De mijne kostte 63 cent en hij meet vrij goed de hoeveelheid stappen, als ik tenminste niet per ongeluk op de resetknop druk.

Het resultaat klopt meestal met de veronderstelde hoeveelheid stappen.

Bloeddruk, slaapkwaliteit en hartslag hoef ik niet te weten; ben er zelfs niet van gediend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk overigens dat zo'n data-apparaat je ervan weerhoudt om tijdens het bewegen écht op jezelf te letten. Vind je de wandeling nog fijn; geniet je nog van je omgeving als je tegen heug en meug 10000 stappen moet doen of loop je je tijd af te wachten totdat je weer aan je plicht hebt voldaan?

Niet voor niets val je minder goed af als je een stappenteller draagt:

'Stappenteller draagt niet bij aan gewichtsverlies'
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 01 november 2016 @ 09:16:

Niet voor niets val je minder goed af als je een stappenteller draagt:

'Stappenteller draagt niet bij aan gewichtsverlies'

Dat staat er toch helemaal niet?

Die mensen vielen minder af in vergelijking met een andere groep die een site gebruikten om zowel inname als verbruik op te volgen.

Ik vind het motiverend. En ja, je gaat dan soms een eind lopen of fietsen omdat het gezond is, niet zozeer omdat je er zin in hebt.

Maar dat is nou net de bedoeling: je toch een motivatie geven om het te doen, ook al heb je nietzoveel zin misschien.
Mijn fitbit geeft me net dat extra duwtje om niet op de bank te blijven zitten maar nog een rondje te gaan wandelen..
Ik heb een Up3 gehad, maar dat bandje ging bij mij na enkele maanden al stuk. Veel winkels verkopen hem ook niet meer vanwege de vele klachten/retouren.

Ik heb nu een Garmin Vivosmart HR+. Een stuk lomper, maar voelt een stuk steviger aan.

App vind ik persoonlijk erg fijn. Enige nadeel is dat de GPS soms even duurt voordat hij connectie heeft.
Ik heb sinds 1.5 week de Garmin vivoactive HR. Ben er helemaal verliefd op.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 01 november 2016 @ 09:50:

Ik heb sinds 1.5 week de Garmin vivoactive HR. Ben er helemaal verliefd op.

Hoe is de display?

Een vriendin heeft een Garmin en ik vind dat de helderheid tegenvalt - ik vind wat er op kwam moeilijk te lezen
Display is prima! Heel goed te lezen.
Liever elitair dan een pauper!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven