Gezondheid alle pijlers

Acupunctuur

15-12-2015 13:50 6 berichten
Hoi allemaal,

Vanwege bepaalde klachten heb ik bij een acupuncturist informatie ingewonnen over een behandeling met acupunctuur.

Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik onder acupunctuur moest verstaan. Ik dacht bij acupunctuur altijd aan naaldjes in je oren, maar dat gaat blijkbaar veel verder. Er worden naalden op diverse plekken op je lichaam geplaatst.

Herkennen jullie dit? Hebben jullie dit ook gehad? Of heb ik geïnformeerd bij een onbetrouwbaar iemand?

Wisten jullie overigens dat je een vergoeding van de zorgverzekering kunt ontvangen voor deze behandelingen?

Mochten jullie dit niet weten, kunnen jullie dot proberen in te dienen bij de zorgverzekering.

Gr. Veer
Ik ben van een blaasontsteking af gekomen door een paar behandelingen.

Afhankelijk van je klachten prikken ze op verschillende punten. Nu ben ik hoogzwanger en onderga ik elke week een behandeling ter voorbereiding op de bevalling, dan worden andere punten geprikt dan wanneer je van een zoveelste blaasontsteking af probeert te komen.

Ik ben er erg tevreden over. Mijn acupuncturist masseert ook vaak ook mijn nek- en schouderspieren helemaal los. Dat gaat niet zachthandig, maar ik vind het heerlijk ontspannend.

Een goede acupuncturist zal je ook altijd bepaalde voedingsadviezen en leefstijladviezen mee geven. In de Chinese geneeskunde gaan acupunctuur, voeding en ondersteuning met kruidengeneeskunde hand in hand.

Vergoeding krijg je als je acupuncturist bij een beroepsgroep is aangesloten en vaak tot een bepaald bedrag. Valt onder alternatieve geneeswijzen. Altijd even uitzoeken van te voeren
Alle reacties Link kopieren
Google is je beste vriend:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Acupunctuur

Volstrekt normaal dus.

En ja sommige verzekeringen vergoeden het. Hoe? Dat hangt van je verzekering af. Acupunctuur valt onder alternatieve geneeswijzen.
Ik vond het gruwelijk pijnlijk, het 'intikken' van (sommige) naalden. Ik voelde me ook heel kwetsbaar. Aan mij is het niet besteed!
Ik heb zelf nog geen behandeling gehad, maar ik kan me wel vinden in de stelling van clemance "ik voelde me ook heel kwetsbaar" als ik lees waar de naalden worden geplaatst. Op welke plaatsen was dat bij jullie als ik vragen mag?

Bij de info die ik kreeg ging het onder andere om "onder de borst". Vond dat wel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd omdat??

Heb je nu al googled op acupunctuur en acupunctuur drukpunten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven