AD en lax
woensdag 31 oktober 2012 om 12:15
Door erg veel eten raakte ik in paniek, ben naar de dichtsbijzijnde drogisterij gerend en heb lax gehaald. Was er bijna een jaar vanaf. Nu wil ik geen drama maken en de boel rechtzetten. Alleen gebruik ik ook AD. Als je deze tegelijk slikt is dat erg schadelijk? Liever niet natuurlijk, maar het voelde alsof ik geen keus had. Aub veroordeel mij niet.

woensdag 31 oktober 2012 om 12:22
Gebeurd is gebeurd denk ik maar en wil graag verder. Anderzijds wil ik niet weer dikker worden. Ben er niet verdrietig over ofzo of dat voel ik dan niet echt door de AD. Maak me alleen zorgen hoe het met de AD zal verlopen. Deze gaat dan ook sneller je lichaam uit natuurlijk. Daarnaast heb ik alle psychische hulp geprobeerd.

woensdag 31 oktober 2012 om 12:25
Je kan wel denken ''gebeurd is gebeurd'' maar dat is natuurlijk niet constructief. Niemand dwingt jou die lax te nemen. Je hebt de keuze om het niet te doen. Als je op eigen kracht die keuze niet kunt maken, dan moet je hulp zoeken waardoor je dat uiteindelijk wel kunt. Je hebt geen andere keuze als je eigen gezondheid belangrijk voor je is.

woensdag 31 oktober 2012 om 12:37
Nellaa jij hebt duidelijk geen eetstoornis (gehad). Soms lijkt het werkelijk of je die keuze niet hebt. Ik heb al jaren hulp gehad en geloof me doe er alles aan, maar soms kan ik er gewoon niet tegen. Het is zolang goed gegaan en dat wil ik als uitgangspunt nemen.
_lupine_, bedankt voor je relativering. Hoop dat ik er straks weer zo over kan denken. Dit is mijn enige echte eetbui, de dagen daarvoor heb ik ook teveel gegeten. Meer dan ik werkelijk zou willen.
_lupine_, bedankt voor je relativering. Hoop dat ik er straks weer zo over kan denken. Dit is mijn enige echte eetbui, de dagen daarvoor heb ik ook teveel gegeten. Meer dan ik werkelijk zou willen.
woensdag 31 oktober 2012 om 12:50
Laxeermiddelen zijn idd erg schadelijk voor je lijf. De combinatie met AD lijkt me weinig uitmaken, al zul je minder profijt van de AD kunnen hebben doordat het middel mss geen tijd heeft gehad om z'n werk te doen.
Spoel die laxeermiddelen door de plee ajb.
Nu heb je voor jezelf weer een ontsnappingsmogelijkheid gecreerd. Nou kun je weer gaan denken: och, ik kan best een eetbui hebben, want daarna gebruik ik gewoon laxeermiddelen en dat is dat.
Probeer die drang om dat spul te gebruiken echt te onderdrukken.
En mss wist je de schadelijke gevolgen al, maar ik noem ze toch even: maag -en darmproblemen, (waaronder meer risico op prikkelbare darm), onherstelbaar beschadigen van de darmwerking.
Spoel die laxeermiddelen door de plee ajb.
Nu heb je voor jezelf weer een ontsnappingsmogelijkheid gecreerd. Nou kun je weer gaan denken: och, ik kan best een eetbui hebben, want daarna gebruik ik gewoon laxeermiddelen en dat is dat.
Probeer die drang om dat spul te gebruiken echt te onderdrukken.
En mss wist je de schadelijke gevolgen al, maar ik noem ze toch even: maag -en darmproblemen, (waaronder meer risico op prikkelbare darm), onherstelbaar beschadigen van de darmwerking.
wat je water geeft, groeit

woensdag 31 oktober 2012 om 13:01
Tiramisu, ik heb meer ervaring met een eetstoornis dan me lief is. Wat ik net opschreef is wel de essentie, alleen die keuze die je moet maken kost heel erg veel kracht. Daarom zei ik ook, als het je alleen niet lukt dan moet je daar de hulp bij zoeken die je nodig hebt om wel die keuze te leren en kunnen maken.
Als jij gaat denken in termen van ''ik kan er toch niks aan doen want de eetstoornis.....'' dan kom je echt nergens!
Als jij gaat denken in termen van ''ik kan er toch niks aan doen want de eetstoornis.....'' dan kom je echt nergens!
woensdag 31 oktober 2012 om 13:05
Ik hoop dat je toch gauw weer gezond met eten om zult gaan. Eenmaal weer gewend aan die suikerkick wordt het steeds moeilijker.
Ik weet dat 't niet makkelijk is; ik heb zelf ook met een eetstoornis geworsteld (geen toeval mss dat we allebei lekker eten in onze forumnamen hebben verwerkt
Je hoeft er idd geen drama van te maken, maar in feite heb je dat al gedaan, anders had je gewoon geaccepteerd dat je een eetbui had. Dus neem jezelf wel serieus door dit probleem serieus te nemen.
Ik weet dat 't niet makkelijk is; ik heb zelf ook met een eetstoornis geworsteld (geen toeval mss dat we allebei lekker eten in onze forumnamen hebben verwerkt

Je hoeft er idd geen drama van te maken, maar in feite heb je dat al gedaan, anders had je gewoon geaccepteerd dat je een eetbui had. Dus neem jezelf wel serieus door dit probleem serieus te nemen.
wat je water geeft, groeit
woensdag 31 oktober 2012 om 13:26
Frizzy inmiddels heb ik de rest weggegooid. Hulpverlener spreek ik volgende week weer. Deze week is ze op vakantie.
Chococat: Ben je inmiddels van je eetprobleem af? Je praat en denkt erg verstandig. Hoop dat het verleden tijd is voor je. Ik heb ze gelukkig niet meer in huis. Vind dat lax de drempel tot een eetbui amper verlaagt. Meestal hebben ze het thuis door als ik het slik (zit immers erg vaak op wc). Heb de rest daarom weggedaan. Omdat ik het niet nog een keer wil gebruiken en ook omdat mijn man het niet mag weten. Mijn eetbuien bestaan voornamelijk uit zoete dingen, maar als ik een bui heb zit ik overvol maar ga nog steeds door! Totdat ik bijna over moet geven zoals nu
Nellaaa: Naar dat jij eer ook ervaring mee hebt. Daarmee zul je begrijpen hoe hardnekkig het kan zijn. Negen van de tien keren kan ik de eetbui voorkomen of tegenhouden maar niet altijd. Hoop dat jij er definitief vanaf bent, want dit gun ik niemand! Ik kan er enigzins wel wat aan doen, absoluut, maar in mijn ogen niet altijd..
Chococat: Ben je inmiddels van je eetprobleem af? Je praat en denkt erg verstandig. Hoop dat het verleden tijd is voor je. Ik heb ze gelukkig niet meer in huis. Vind dat lax de drempel tot een eetbui amper verlaagt. Meestal hebben ze het thuis door als ik het slik (zit immers erg vaak op wc). Heb de rest daarom weggedaan. Omdat ik het niet nog een keer wil gebruiken en ook omdat mijn man het niet mag weten. Mijn eetbuien bestaan voornamelijk uit zoete dingen, maar als ik een bui heb zit ik overvol maar ga nog steeds door! Totdat ik bijna over moet geven zoals nu

Nellaaa: Naar dat jij eer ook ervaring mee hebt. Daarmee zul je begrijpen hoe hardnekkig het kan zijn. Negen van de tien keren kan ik de eetbui voorkomen of tegenhouden maar niet altijd. Hoop dat jij er definitief vanaf bent, want dit gun ik niemand! Ik kan er enigzins wel wat aan doen, absoluut, maar in mijn ogen niet altijd..
woensdag 31 oktober 2012 om 13:32
@Tiramisu: of het middel reageert met/op de AD hangt af van welke middelen je gebruikt. Als je dat wil vertellen wil ik het wel voor je opzoeken. Je kunt natuurlijk ook advies vragen aan je apotheker of arts, maar ik kan me voorstellen dat die drempel hoog is.
Verder moet je je schuldgevoel snel de deur uit trappen. Je bent zo sterk geweest er mee te stoppen. Je hebt nu een foutje gemaakt. Niks meer of minder. Dus: hop! die pillen de deur uit en weer verder op de goede weg.
Verder moet je je schuldgevoel snel de deur uit trappen. Je bent zo sterk geweest er mee te stoppen. Je hebt nu een foutje gemaakt. Niks meer of minder. Dus: hop! die pillen de deur uit en weer verder op de goede weg.

woensdag 31 oktober 2012 om 15:18

woensdag 31 oktober 2012 om 15:47
Het is een beetje alsof je je medicijnen vergeet in te nemen dan omdat ze minder lang in je lijf blijven. Ik weet niet hoe het is met AD maar met bvb prednison (ook verslavend) kun je daar de volgende dag ziek van worden.
Maak je geen zorgen, het is niet erg voor een keertje. Ik vind het zorgelijker dat je laxeermiddelen slikt na een eetbui. Maar zo te lezen ben je al op de goede weg en had je even een 'zwak' momentje. Hopelijk worden dat er steeds minder.
Maak je geen zorgen, het is niet erg voor een keertje. Ik vind het zorgelijker dat je laxeermiddelen slikt na een eetbui. Maar zo te lezen ben je al op de goede weg en had je even een 'zwak' momentje. Hopelijk worden dat er steeds minder.
woensdag 31 oktober 2012 om 21:42
quote:tiramisu80 schreef op 31 oktober 2012 @ 15:18:
Yconnw77: Ik slik fluoxetine 40 mg. De drempel is idd hoog om het aan iemand te vragen. Alvast ontzettend bedankt.
Hier de bijsluiter van fluoxetine:
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=168
In principe heeft dit middel geen interactie met laxeermiddelen. Neemt niet weg dat het middel misschien sneller door je lichaam gaat waardoor het minder werkzaam is.
Sterkte
Yconnw77: Ik slik fluoxetine 40 mg. De drempel is idd hoog om het aan iemand te vragen. Alvast ontzettend bedankt.
Hier de bijsluiter van fluoxetine:
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=168
In principe heeft dit middel geen interactie met laxeermiddelen. Neemt niet weg dat het middel misschien sneller door je lichaam gaat waardoor het minder werkzaam is.
Sterkte
donderdag 1 november 2012 om 00:31