Gezondheid alle pijlers

Afdingen bij de tandarts?

27-06-2019 12:36 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geval is, man krijgt 6 implantaten in de bovenkaak. Daar hebben we een offerte voor gehad van 5500 euro. Hij wil graag narcose, kwam er 2500 euro bij.
Dus zitten wel al op 8000 euro.
Dan komt de vaste porseleinen brug er nog bij. Een klikgebit is voor hem geen optie. Die reden houd ik graag prive.
Nu hadden we gedacht voor die porseleinen brug nog 4000 of 5000 euro kwijt te zijn. Noemde hij een prijs van 8000 euro. *shock*
Even schoot het door me heen om te gaan afdingen, maar heb t niet gedaan, weet niet of dat wel mag/kan.
Andere optie is nog als de implantaten erin zitten rond gaan bellen wat een brug elders kost. De implantaten moeten toch nog ca. 4 maanden vastgroeien.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
ik zou even rondshoppen, want waarom geen second opinion bij een tandarts?
Lorem Ipsum
Lady_Day schreef:
27-06-2019 12:55
Toen ik in Thailand was heb ik gesproken met een vrouw uit Amerika die daar kwam voor implantaten. Gebitstoerisme.

Ik heb zelf ook fikse tandartsrekeningen en ik kijk bijna nergens meer van op maar 8K voor een brug vind ik buitensporig hoog. Klopt dat wel?
Als je het dan toch wil laten doen, dan maar naar Thailand zou ik denken. Hoeveel was die vrouw kwijt in vergelijk met thuis?

Ik heb zelf gelukkig (nog) geen ervaring met dure tandartsingrepen. Ik ga eens in de paar jaar in Belgie en da's sowieso goedkoper dan in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
RB dat durven we echt niet. Stel dat er complicaties optreden?
Op eea manier heb ik nu het idee, dat we daar veel te veel gaan betalen. Maar ja, er zijn al foto's gemaakt, gesprekken geweest.
ik geef mn bek ook maar een douw
De tandarts mag zelf bepalen wat hij voor een behandeling vraagt mits dat bedrag niet boven het maximale tarief zit. Mijn ervaring is dat over de prijs wel valt te onderhandelen. Of eigenlijk zegt de tandarts dan dat hij een mooi prijsje gaat maken. Zelf heb ik nooit om een prijsverlaging gevraagd dus ik weet niet hoe de tandarts dat zou vinden.

Je bent niet verplicht om bij dezelfde tandarts te blijven. Je zou er eentje kunnen zoeken die wat goedkoper is of wel wil onderhandelen.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
27-06-2019 12:58
ik zou even rondshoppen, want waarom geen second opinion bij een tandarts?
Denk dat we dat idd maar gaan doen. We willen best betalen, maar niet getild worden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat iedereen zo schrikt van de prijs van de brug
Hangt er natuurlijk helemaal vanaf uit hoeveel delen de brug bestaat.
Staat de brug op 2 pijlers met 1 dummy ertussen, dan is het buitensporig hoor.
Is het een brug van eerste kleine kies naar eerste kleine kies dan vind ik de prijs nog wel meevallen
Tandartstarieven staan vast, techniek kosten zijn variabel daar kan een tandarts niets aan doen.

Ik vraag me alleen maar af, waarom porselein?
Buiten het feit dat ik het heel naar vind klinken als tanden en kiezen elkaar dan raken bij het praten of eten is het ook nog eens veel breekbaarder dan alle andere materialen die gebruikt worden voor kroon en brugwerk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-06-2019 12:58
Als je het dan toch wil laten doen, dan maar naar Thailand zou ik denken. Hoeveel was die vrouw kwijt in vergelijk met thuis?

Ik heb zelf gelukkig (nog) geen ervaring met dure tandartsingrepen. Ik ga eens in de paar jaar in Belgie en da's sowieso goedkoper dan in Nederland.
Ik heb geen idee. Ik zou het zelf ook niet aandurven zo ver weg. Ik heb veel ellende gehad en moet er niet aan denken dat het mis gaat en mijn tandarts op 15 uur vliegen zit.

Misschien als het puur cosmetisch was (bleken of facings).
Alle reacties Link kopieren
En een second opinion bij een andere tandarts vragen inclusief offerte?

Of eventueel naar het buitenland uitwijken (als je het durft). Kennis van mijn vader heeft implantaten in Turkije laten maken. Maar goed, daar moet je je wel prettig bij voelen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
PS. Ik dat mijn reactie mosterd is :)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Een brug op implantaten is duurder ivm de abutments(schroefgedeeltes). Een tandtechnieker maakt de brug maar een tandarts of implatoloog plaats deze.
Let er op als je gaat shoppen niet iedere arts heeft voor alle verschillende soorten implantaten de schroefsets in huis.
Bij een nieuwe aanvullende verzekering worden dit soort behandelingen meestal de eer8jaren uitgesloten.
De tarieven hebben wel een maximum.
Alle reacties Link kopieren
ACTA een optie?
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
27-06-2019 13:07
Grappig dat iedereen zo schrikt van de prijs van de brug
Hangt er natuurlijk helemaal vanaf uit hoeveel delen de brug bestaat.
Staat de brug op 2 pijlers met 1 dummy ertussen, dan is het buitensporig hoor.
Is het een brug van eerste kleine kies naar eerste kleine kies dan vind ik de prijs nog wel meevallen
Tandartstarieven staan vast, techniek kosten zijn variabel daar kan een tandarts niets aan doen.

Ik vraag me alleen maar af, waarom porselein?
Buiten het feit dat ik het heel naar vind klinken als tanden en kiezen elkaar dan raken bij het praten of eten is het ook nog eens veel breekbaarder dan alle andere materialen die gebruikt worden voor kroon en brugwerk
Oh dan heb ik denk ik geen porselein?
Mijn nieuwste brug klinkt gewoon als tanden als ze elkaar raken.
Ziet er ook echt heel mooi uit ( twee pijlers en dummy idd)

Mijn bug van 10 jaar geleden ( ik heb nogal wat stutwerk helaas) is een stuk minder fraai, jammer genoeg ook precies mijn voortanden.
Is vanaf het begin eigenlijk al ellende geweest om iets fatsoenlijks er van te maken.kwam iedere keer de nieuwe brug, kon ik die weer afwijzen omdat ik of net broer konijn leek, verkeerde kleur, slecht gesepareerd ( te ondiepe naden tussen de tanden)
Uiteindelijk genoegen genomen met, redelijk. Maar liever zou ik deze alsnog willen vervangen, maar ben bang voor de kosten en bang voor het breekwerk om het er uit te halen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens naar een afdeling tandheelkunde van een universitair ziekenhuis? Als er een medische reden achter zit, dan heb je misschien een mogelijkheid tot een vergoeding.

Ik zeg niet dat je de verzekering moet voorliegen, maar als je ergens recht op hebt, dan is het fijn als dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gehoord dat een tandarts het op zaterdag gedaan heeft, zonder btw scheelt ook een hoop 😉
Koikarper schreef:
27-06-2019 13:28
Ik heb wel eens gehoord dat een tandarts het op zaterdag gedaan heeft, zonder btw scheelt ook een hoop 😉
Dit. Mijn man en vader betalen de tandarts wel eens met zwart geld.

Nu moet je dat natuurlijk wel hebben liggen maar het scheelde zéker wat!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar jaar op de Hogeschool Utrecht bij de HU Klinieken gewerkt. Daar dit ook de opleiding tandprothesen. Zij zochten altijd patiënten. Je zou eens contact op kunnne nemen. Je bent meer tijd kwijt dan bij je eigen tandarts maar omdat her in belang van onderwijs is wordt het ook grotendeels betaald. De behandelingen waren altijd op zaterdag.
Keertje bellen en op de site kijken kan geen kwaad lijkt me!
lilalinda schreef:
27-06-2019 12:42
maar als het niet dringend is, kun je wel in oktober een nieuwe nemen en die maanden uitzingen
(maar goed, vandaar mijn vraag, of die mogelijkheid er is. Qua gezondheid en Qua verzekeringsvoorwaarden)
Ligt eraan, veel verzekeraars hebben ook nog een wachtijd voor bepaalde behandelingen. Zeker voor tand en orthozaken. Moet je dus nog 1,5 jaar wachten.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
27-06-2019 13:31
Dit. Mijn man en vader betalen de tandarts wel eens met zwart geld.

Nu moet je dat natuurlijk wel hebben liggen maar het scheelde zéker wat!
Mag hopen dat dit een grapje is. Moet er niet aan denken dat mijn tandarts er dit soort praktijken op nahoudt.
Lady_Day schreef:
27-06-2019 13:55
Mag hopen dat dit een grapje is. Moet er niet aan denken dat mijn tandarts er dit soort praktijken op nahoudt.
Want dat maakt hem een minder goeie tandarts? Denk je ook zo over loodgieters, kappers, timmermannen etc die bijbeunen in het weekend?
Grapjas en jij zit op te scheppen over een erfenis? Dan afdingen bij de tandarts? :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je te verliezen wanneer je hem zegt dat je er veel vertrouwen in hebt dat het goed komt als hij het doet, maar dat je erg schrikt van het bedrag en dan vraagt of hij nog eens goed naar zijn offerte wil kijken.
Dat jij het graag direct wil betalen na afronding van de werkzaamheden, dat je er niet voor verzekerd bent, maar dit gewoon heel veel geld vind?
Kan wel zijn dat er vaste tarieven zijn, maar die man mens runt ook een bedrijf dat omzet moet maken om te overleven. Er gaan hoogst waarschijnlijk maandagen voorbij in zo'n praktijk dat íe enkel 30 x 28 euro voor een standaardcontrole in rekening kan brengen.
Als de tandarts een nieuwe keuken koopt gaat hij ook op zoek naar een lagere prijs zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen.
Het is een economische transactie, het gaat over erg veel geld, dus daar moet je zakelijk tegenover staan.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Ik zou es googlen op tandartsreizen. Turkije of Hongarije is bijvoorbeeld niet ver weg qua vliegduur en volgens mij zijn er ook mogelijkheden om eventuele complicaties in Nederland te laten behandelen.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er geen dringende gezondheidsredenen zijn (niet kunnen eten met huidige constructie bijvoorbeeld of chronisch ontstoken tandvlees) zou ik nog even rondkijken en meerdere offertes vragen.

Of door de zure appel heen bijten en de narcose schrappen en kiezen voor lokale verdovingen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
ik zou trouwens nooit naar het buitenland gaan voor medische handelingen. Dan kun je beter eerst eens met je tandarts over de hoogte van de offerte praten.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
27-06-2019 14:03
Want dat maakt hem een minder goeie tandarts? Denk je ook zo over loodgieters, kappers, timmermannen etc die bijbeunen in het weekend?
Dat een tandarts in het weekend werkt vind ik niet zo gek. Die heb ik zelf ook wel eens gehad. Maar daar kreeg ik wel een normale nota van hoor.
Ik zou zwaar aan de integriteit van mijn tandarts twijfelen als ie zwart bij zou klussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven