Gezondheid alle pijlers

Afkicken medicijnen

03-05-2014 12:36 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven

Slik al 13 jaar zware medicijnen oxicontin ( morfine) dit ivm met Postraumatische dystrofie wat ik heb in allebei mijn benen en een arm.

Heb op 140 mg per dag gezeten tot ik het ineens zat was, hup afspraak bij huisarts en in overleg begonnen met afbouwen, om de week 10 mg eraf........ zit nu op de 80 mg sinds een dag maar nu zit ik er effe doorheen.....afkickverschijnselen, moet er weer even doorheen de komende 2/3 dagen en weet dat het dan weer beter gaat!

Weet niet wat ik met dit berichtje wil...... van me afschrijven denk ik, gr Heleen
Leef vandaag, niet morgen!
Hi Heleen, wat een rot complicatie om te hebben. Ga iets leuks doen zoek afleiding, een leuk film kijken of vraag een vriend/vriendin op bezoek. Probeer jezelf af te leiden van de ellende.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vervelend voor je, lieverd!

Afleiding is inderdaad het toverwoord voor deze dagen.
Heel veel sterkte, ik vind het erg dapper dat je aan het afkicken bent!
Probeert inderdaad afleiding te zoeken en dingen te doen die ik leuk vindt, ondanks alles ben ik blij dat ik aan het afbouwen bent.

Mijn recept was iedere keer eerder opnieuw aanvragen met smoezen zoals vakantie enz, nu valt er een last van mijn schouders dat ik nergens meer omheen hoeft te draaien, om de week een gesprek met de huisarts en dan gelijk recept voor 15 dagen weer.

Alles bij elkaar zal ik een half jaar bezig zijn, dus nog 4 maanden !
Erg vervelend, mijn moeder heeft ervoor in een kliniek gezeten, ze moest toen van medicijnen af (ze moet er ook heel veel slikken)

En ze kon het niet op eigen houtje.

Dus ik weet hoe vervelend het is en hoe moeilijk ook.

Heel veel succes, je kunt het
Ja vervelend. Als je met medicijnen je (pijn)gevoel afzwakt dan beleef je op andere vlakken ook niet veel meer. Dus daar moet je een soort midden in zoeken.

Er zullen wel steeds betere medicijnen ontworpen worden dus een kwestie van geduld denk ik.
Mijn man heeft het ook een tijd lang geslikt, niet zo lang als jij maar hij was echt een tijdje niet te genieten toen hij moest afbouwen. Aan het eind van de rit heeft hij vóór hij naar bed ging nog wel een tijdje een Oxynorm genomen tegen de pijn (schouderoperatie), Oxynorm werkt maar een paar uur. Sterkte, het lijkt me alles behalve makkelijk.
verba volant, scripta manent.
Even een kleine update, ben nu 3 maanden bezig met afbouwen oxicontin en zit inmiddels op de 50 mg per dag, dus heb er al 70 afgebouwd.

Heb de afgelopen maanden nog nooit zoveel boeken gelezen haha, afleiding dat heb ik nodig dus!

Dus we gaan voor de eindstreep 0 nog 10 weken 😀
Goed bezig!
Oh help, duurt dat zo lang??? Ik sta nu op het punt om af te kicken van codeine contin. Ik zit op 300 mg per dag, al zo'n 9 jaar.

Destijds ivm een val resulterend in een permanente zenuwbeschadiging en nog wat ander gedoe in mijn arm/hand.

Nu heb ik MS en ik ben mijn hele medicijngebruik aan het herzien.

Ik wil eigenlijk vd Codeine af. Ook omdat een medicijn die ik zou kunnen gaan gebruiken niet samen kan met Codeine. Dus moet ik er eerst af.
Optimist tot in de kist!
Oké maar ik slikte het ook al 13 jaar lang en weet noet wat sterker is oxicontin (morfine) of wat jij slik, daarbij slik ik wel nog triptisol ivm de zenuwpijnen van de dystrofie.

En langzaam afbouwen dus 10 mg per 2 weken is te doen, maar de eerste dagen dat er weer 10 afgaat zijn pittig en probeer dan afleiding te zoeken zoals lezen.

Dus al met al zal ik dan een half jaar bezig zijn nu nog 10 weken dus.
Maar Olifantjeinhetbos, jij hebt of slikt het ook vanwege MS, heftig hoor, heb in het verleden ook de nodige onderzoeken gehad omdat ze aan MS dachten ivm aangezichtsverlamming een keer aan de rechterkant van het gezicht en 4 jaar later aan de linkerkant en een zenuwuitval in mijn linker been.

Dus tot nu toe hebben ze alle klachten in het vakjes Postraumatische Dystrofie gestopt met de mededeling zolang het niet zichtbaar is op de MRI behandelen we het niet als MS.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven