Gezondheid alle pijlers

Afspraak maken huisarts

13-11-2013 18:07 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet niet of dit onder gezondheid of onder psyche moet, dus maar onder gezondheid gezet.

Ik vind het lastig om naar de huisarts te gaan. Nu heb sinds een jaar of twee een lichte pijn in mijn rechterbovenbuik. De pijn kwam destijds vrij plotseling opzetten, maar is afgezwakt tot een zeurend gevoel dat komt en gaat. Ik ben twee jaar geleden wel naar de HA gegaan en kreeg een vervanger die zijn dag niet had. Ik kon een echo laten maken, maar dat heb ik niet gedaan (stom, ik weet het). Dit jaar heb ik een paar keer in de rechterbovenbuik een ferme steek gevoeld, die mij de adem benam.

Sinds een maand of twee heb ik soms wat lichte pijn in mijn rechterflank (rug) en lijkt mijn urine wat troebel.

Met heelveel moeite heb ik deze week met de praktijk gebeld om mijn urine na te laten kijken. Ik kan zonder afspraak urine langsbrengen, die ter plekke wordt nagekeken, maar ik durf niet! Ik schaam me en ik voel me aansteller.

Inmiddels heb ik meer last van mijn gepieker over mijn klachten, dan van de klachten zelf. Ik weet dat jullie mijn handje niet kunnen vasthouden, maar hoe doorbreek ik dit? Ik schijn het maar niet voor elkaar te krijgen om naar de HA te gaan. Tips? Ervaringen?
nou ik zou het doen, misschien heb je wel een tumor die je langzaam van binnen uit kapot maakt (you never know)
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Lijkt op een probleem met je nieren, gezien mijn niet al te prettige ziektegeschiedenis denk ik daar al snel aan.
verba volant, scripta manent.
Waar zou je je in hemelsnaam voor schamen?

Je hebt al 2 jaar pijn, dat is toch niet om je voor te schamen?

Zelfs als dat onderzoek bij de HA niets uitwijst zou ik nog een afspraak op het spreekuur maken..

pijn = nooit goed (en zeker 2 jaar lang niet!)
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Waarom durf je niet? Omdat je bang bent voor de uitslag?

En je denkt dat eea wordt verholpen door je kop in het zand te steken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:MarianneDavids schreef op 13 november 2013 @ 18:09:

Lijkt op een probleem met je nieren, gezien mijn niet al te prettige ziektegeschiedenis denk ik daar al snel aan.Ik ben kerngezond en ik dacht hetzelfde.
Kop in het zand steken is veel beter dan naar de HA gaan
Ik weet dat mijn gedrag en gedachten nergens op slaan, maar dat maakt niet dat ik wel naar de huisarts ga. Dat vind ik juist het lastige.

Ja, ik steek mijn kop in het zand. Ik ben niet bang voor de uitslag of iets ergs. Ik ben bang dat ik me aanstel. Zolang de pijn sluimert en maar af en toe de kop op steekt, vind ik dat ik niet moet zeuren.

Sinds de steken en de troebele urine, maak ik me pas echt zorgen. Maar ook nu kan ik denken dat ik het niet goed zie, niet goed voel. Ook nu kan ik mezelf vermanen dat ik niet zo op mijn lichaam moet focussen.

Een huisarts is ook voor geruststelling. Misschien moet ik mezelf dat maar voorhouden.

Ik heb dit (deze?) topic ook geopend om mezelf een schop onder de kont te geven.
quote:laits schreef op 13 november 2013 @ 18:32:

Ik heb dit (deze?) topic ook geopend om mezelf een schop onder de kont te geven.

DIT topic.

En hup, naar de huisarts!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
werkelijk.. morgen als je waker wordt meteen bellen en een afspraak maken! Dan heb je de eerste hobbel al genomen.

En dan alleen nog naar de huisarts gaan.
ik zou ten eerste die urine bij de assistente bellen

en eens overwegen of je niet eens iets zou moeten met het feit dat je 2 jaar met pijn doorloopt omdat je niet naar de HA durft
Dank dames! Dit had ik nodig om het stemmetje "je stelt je aan" en "de huisarts lacht je spreekkamer uit en dat zou te genant voor woorden zijn" de mond te doen snoeren.

Ik leer de openingspost uit mijn hoofd en maak een afspraak.

@itsme1973

Ik weet waar het vandaan komt en volg sinds kort therapie. Niet gericht op de HA, maar op de onderliggende patronen.
Klinkt echt als probleem met nieren dus asap naar de dokter! Je kunt het maar uitgesloten hebben. Dit is geen aanstellen, liever 3 keer voor niks gaan en dan de 4de keer wel nuttig denk ik dan.
Laits, ik heb geen idee waar je therapie voor volgt, maar wellicht kun je ook je therapeut hiervan op de hoogte stellen.

Maar wel morgen meteen een afspraak maken bij de HA en je urine in gaan leveren..Niet alleen de urine, hier moet je echt voor door een arts gezien worden.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Morgen bellen. En ons op de hoogte houden!
Ik ben helemaal voor 'eventjes aankijken' bij mini klachten. Maar jij overdrijft wel gigantisch de verkeerde kant op.

Morgen meteen naar de huisarts!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:laits schreef op 13 november 2013 @ 19:01:

Dank dames! Dit had ik nodig om het stemmetje "je stelt je aan" en "de huisarts lacht je spreekkamer uit en dat zou te genant voor woorden zijn" de mond te doen snoeren.

Ik leer de openingspost uit mijn hoofd en maak een afspraak.

@itsme1973

Ik weet waar het vandaan komt en volg sinds kort therapie. Niet gericht op de HA, maar op de onderliggende patronen.oké, ik hoop dat je naar de assistente gaat en het onderliggende probleem kan oplossen!
Herkenbaar. Mijn moeder is ook jaren door blijven lopen met pijn, onder het mom van, het zal wel niks zijn, en daar ga ik de huisarts niet mee lastig vallen. Helaas daardoor op 45 jarige leeftijd overleden, omdat er dus WEL wat aan de hand blleek te zijn en ze veel te laat hulp heeft gezocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven