Aften augh!
zondag 19 juli 2015 om 19:51
Ik heb regelmatig last van aften. Echt een middeltje ertegen heb ik niet gevonden. Aanstippen met Pyralvex verdooft de boel wel even, maar het gaat er niet sneller van weg.
Iemand nog tips om aften te voorkomen of sneller weg te laten gaan?
Ik heb zelf in elk geval ontdekt dat het bij mij heel erg getriggerd wordt door jus d'orange; altijd als ik een aft krijg dan heb ik dat vlak ervoor gedronken.
Iemand nog tips om aften te voorkomen of sneller weg te laten gaan?
Ik heb zelf in elk geval ontdekt dat het bij mij heel erg getriggerd wordt door jus d'orange; altijd als ik een aft krijg dan heb ik dat vlak ervoor gedronken.
zondag 19 juli 2015 om 19:58
Dat aften veroorzaakt worden door vitaminengebrek is niet bewezen, vaak heeft het iets te maken met stoten of kleine wondjes. Maar de preciese oorzaak is medisch nog niet aangetoond ondanks veel onderzoek.
TO gebruik Zendium sensitive (de rode) tandpasta om je tanden mee te poetsen, en als je aften hebt kun je hiervan af en toe een klodder van de pasta zonder naspoelen erop doen. Dan zijn ze zo weg! Ik kreeg deze tip van mijn tandarts en ben haar er altijd dankbaar voor, heb er bijna geen last meer van.
TO gebruik Zendium sensitive (de rode) tandpasta om je tanden mee te poetsen, en als je aften hebt kun je hiervan af en toe een klodder van de pasta zonder naspoelen erop doen. Dan zijn ze zo weg! Ik kreeg deze tip van mijn tandarts en ben haar er altijd dankbaar voor, heb er bijna geen last meer van.
zondag 19 juli 2015 om 20:01
zondag 19 juli 2015 om 20:04
quote:isa89 schreef op 19 juli 2015 @ 20:01:
Ik krijg heel veel last van aften na het eten van fruit. Mijn hele mond kapot, onderkant van de tong wordt dik waardoor praten moeilijk gaat. Ik eet nu negen maand geen fruit meer en na twee maand merkte ik al verschil. Ik mis het wel, maar als ik zwicht voor het eten van fruit is het weer mis.Wat bijzonder. Ik heb dat weer met het eten van nootjes ( walnoten bv , niet de noten met een zoet of krokant laagje) alles voelt dan ruw en gaat een beetje stuk. Irriteert enorm.
Ik krijg heel veel last van aften na het eten van fruit. Mijn hele mond kapot, onderkant van de tong wordt dik waardoor praten moeilijk gaat. Ik eet nu negen maand geen fruit meer en na twee maand merkte ik al verschil. Ik mis het wel, maar als ik zwicht voor het eten van fruit is het weer mis.Wat bijzonder. Ik heb dat weer met het eten van nootjes ( walnoten bv , niet de noten met een zoet of krokant laagje) alles voelt dan ruw en gaat een beetje stuk. Irriteert enorm.
zondag 19 juli 2015 om 20:36
quote:rastan schreef op 19 juli 2015 @ 19:58:
Dat aften veroorzaakt worden door vitaminengebrek is niet bewezen, vaak heeft het iets te maken met stoten of kleine wondjes. Maar de preciese oorzaak is medisch nog niet aangetoond ondanks veel onderzoek.
Ook met hormonen, slechte weerstand en vooral stress
http://www.huidinfo.nl/aften.html
Ook met hormonen, slechte weerstand en vooral stress
http://www.huidinfo.nl/aften.html
zondag 19 juli 2015 om 21:01
Mijn tandarts adviseerde om met (nat) theezakje van kamille langs de aft te wrijven. Ik heb wel het idee dat de aft hierdoor sneller weggaat. Blauwe of zwarte bessensap werkt ook goed (wel met 100% bessen nemen). Meestal drink ik een hele fles en ben er dan binnen een paar dagen vanaf... terwijl het normaal wel zeker een week duurt voordat aften bij mij genezen zijn.
Ik heb er ook zeer regelmatig last van (bij mij heeft het met weerstand te maken), maar nog geen wondertip gevonden.
Ik heb er ook zeer regelmatig last van (bij mij heeft het met weerstand te maken), maar nog geen wondertip gevonden.
zondag 19 juli 2015 om 21:07
zondag 19 juli 2015 om 22:03
Ik heb ze mijn hele zwangerschap niet gehad. Nu ben ik bevallen en tadaa, ze zijn terug. Hormonen lijken dus wel een rol te spelen, of is het de vermoeidheid? Ik slik multivitamine, eet fruit en groente, dus vitamine gebrek lijkt me stug.
Ik poets dagelijks met Zendium (de tandarts raadde mij niet de rode, maar juist de blauwe aan.)
Schijnt dat andere tandpasta echt niet goed is bij aften. Als ik een aft heb doe ik er wel zeer regelmatig wat tandpasta op. Dat verdooft tijdelijk. Evenals spoelen met zoutwater. Ik lijk ze o.a. te krijgen van tomaat en ananas.
Momenteel probeer ik de tip uit of het helpt om regelmatig bosbessenjam te eten. Ook tuinkers vond ik in het verleden wel prettig en zou moeten helpen. Een paracetamol kun je ook gerust pakken, dat vergeet ik nog wel eens, maar is wel heel prettig als het echt flink nare aften zijn.
Ik poets dagelijks met Zendium (de tandarts raadde mij niet de rode, maar juist de blauwe aan.)
Schijnt dat andere tandpasta echt niet goed is bij aften. Als ik een aft heb doe ik er wel zeer regelmatig wat tandpasta op. Dat verdooft tijdelijk. Evenals spoelen met zoutwater. Ik lijk ze o.a. te krijgen van tomaat en ananas.
Momenteel probeer ik de tip uit of het helpt om regelmatig bosbessenjam te eten. Ook tuinkers vond ik in het verleden wel prettig en zou moeten helpen. Een paracetamol kun je ook gerust pakken, dat vergeet ik nog wel eens, maar is wel heel prettig als het echt flink nare aften zijn.
maandag 20 juli 2015 om 09:19
Ik heb inderdaad tijdens mijn zwangerschap er ook totaal geen last van gehad, en toen dronk ik toch ook best veel sinaasappelsap. Misschien inderdaad hormonen in combinatie met sinaasappels... Ik ga het nog beter in de gaten houden. Als het klopt dan zou voor mij de oplossing zijn om alleen in de eerste helft van mijn cyclus sinaasappels te eten / drinken. (Ik ben nogal verslaafd aan jus d'orange... helemaal niet meer nemen zou ik echt jammer vinden, zeker gezien ik er niet altijd last van aften door krijg)