Gezondheid alle pijlers

Aften augh!

19-07-2015 19:51 45 berichten
Ik heb regelmatig last van aften. Echt een middeltje ertegen heb ik niet gevonden. Aanstippen met Pyralvex verdooft de boel wel even, maar het gaat er niet sneller van weg.

Iemand nog tips om aften te voorkomen of sneller weg te laten gaan?

Ik heb zelf in elk geval ontdekt dat het bij mij heel erg getriggerd wordt door jus d'orange; altijd als ik een aft krijg dan heb ik dat vlak ervoor gedronken.
Alle reacties Link kopieren
Een aspirine erop leggen, en laten smelten wil ook helpen.

Smaakt wel bitter, maar je bent even van de pijn af.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zendium helpt bij mij erg goed. Heb er bijna nooit meer last van.
Zendium tandpasta gebruiken en regelmatig een broodje (of hap) bosbessenjam, werkt geweldig!!!
Ik had er ook enorm veel last van, maar sinds ik parodontax fluoridevrije tandpasta gebruik heb ik er dus geen 1 meer gehad. Terwijl ik er maandelijks wel meerdere had. De smaak is even wennen, maar liever dat dan steeds maar die rot dingen.

Met die Zendium kreeg ik ze als nog...
Misschien al gezegd maar ik vind niks zo pijnstillend voor aften als kamillethee. Effect is weer weg als je gaat eten/drinken maar het geeft mij altijd veel verlichting.

En paracetamol als het niet te harden is.

Ik krijg ze van bepaald fruit (kiwi, ananas, frambozen, meloen) en bij vermoeidheid, stress, menstruatie ed. In de zwangerschap heb ik ze nooit. Heb ze mn hele leven al.
Paracetamol bij aften?

Heb ze regelmatig, ook knoeperds (veel voedselallegieen), maar echt nog nooit aan gedacht om paracetemol te gebruiken.

Ik zit ze hier gewoon uit. Houd rekening met wat ik eet/drink (omdat het een meer prikt dan het ander). En als ik het echt even beu ben dan spoel ik met alcohol (geen idee of dat langdurig helpt, maar op de korte termijn prikt het eerst enorm en verdooft het daarna een beetje).
ooit ee
Als ik er last van heb gebruik ik altijd aftamed. De pijn wordt onmiddelijk verdoofd en het gaat vrij snel weg. Volgens mij gebruik ik meestal deze, of in ieder geval iets wat erg op deze lijkt: http://s.s-bol.com/imgbas ... /4/6/9200000005556494.jpg
Spoelen met Corsodyl (gewoon bij de drogist verkrijgbaar).

Dit laat vaak wel een tijdje een 'doof gevoel' achter in je mond of je tong. Als het aan de binnenkant van je lip zit kun je ook een wattenschijfje vochtig maken met dit spul, dubbel vouwen en tussen je lip en tanden stoppen. Nachtje laten zitten. De pijn zou dan een heel stuk minder moeten zijn. Herhalen tot aften verdwenen zijn. Kleine aften aan de binnenkant van je lippen kun je ook aanstippen met een wattenstaafje met deze vloeistof.

Wie heel veel en ernstige aften heeft kan gebaat zijjn bij het gebruik van een maagbeschermer. Deze hebben niet alleen een gunstige werking op het maagslijmvlies maar ook het mondslijmvlies.

(Pantozol of Pantoprazol zijn via internet verkrijgbaar).

Aften kunnen ook het gevolg zijn van veelvuldig gebruik van pijnstillers. Deze tasten ook de slijmvliezen aan!
quote:retrostar schreef op 19 juli 2015 @ 21:51:

Je eet wel goed, ook vlees? Is goed voor je weerstand. Heb je al een multivitaminentablet geprobeerd? Iets desinfecterends?Heerlijk al die huis, tuin en keuken wetenschap. Juist toen ik ben gestopt met vlees eten heb ik veel minder last van aften gekregen
quote:mukske schreef op 25 juli 2015 @ 05:34:

Spoelen met Corsodyl (gewoon bij de drogist verkrijgbaar).

Dit laat vaak wel een tijdje een 'doof gevoel' achter in je mond of je tong. Als het aan de binnenkant van je lip zit kun je ook een wattenschijfje vochtig maken met dit spul, dubbel vouwen en tussen je lip en tanden stoppen. Nachtje laten zitten. De pijn zou dan een heel stuk minder moeten zijn. Herhalen tot aften verdwenen zijn. Kleine aften aan de binnenkant van je lippen kun je ook aanstippen met een wattenstaafje met deze vloeistof.

Wie heel veel en ernstige aften heeft kan gebaat zijjn bij het gebruik van een maagbeschermer. Deze hebben niet alleen een gunstige werking op het maagslijmvlies maar ook het mondslijmvlies.

(Pantozol of Pantoprazol zijn via internet verkrijgbaar).

Aften kunnen ook het gevolg zijn van veelvuldig gebruik van pijnstillers. Deze tasten ook de slijmvliezen aan!Corsodyl had ik ook voorgeschreven gekregen, maar nooit gebruikt nadat ik had gelezen dat je tanden er van kunnen verkleuren. Daar was ik toch een beetje bang voor.
bij mij ontstaan ze na het eten van salmiak, dus alle dropsoorten etc.

Het loont om te zoeken naar de trigger, sinds ik geen salmiak meer eet heb ik nooit meer een gezien.

Succes, uit ervaring weet ik dat ze enorm pijnlijk zijn.
quote:mary57 schreef op 25 juli 2015 @ 10:19:

[...]

Corsodyl had ik ook voorgeschreven gekregen, maar nooit gebruikt nadat ik had gelezen dat je tanden er van kunnen verkleuren. Daar was ik toch een beetje bang voor.

Bij kortdurend gebruik zullen je tanden niet verkleuren. Binnen twee dagen zou je duidelijk verbetering moeten voelen. Als je de aften kunt aanstippen is dat altijd beter (eigen ervaring).

Wel altijd na het tandenpoetsen gebruiken en tijd geven om in te werken.

Eventuele verkleuring verdwijnt ook weer nadat je stopt met spoelen.
Wat bij mij helpt tegen aften is spoelen en aanstippen met bruin mondwater. Kan van ieder willekeurig merk zijn maar listerine werkt bij mij het beste.
ik weet dat dit een wat ouder topic is, maar cola drinken helpt ook tegen de pijn, ik heb sinds 2 dagen ook zo'n irritante en vooral pijnlijk plekje op het puntje van mijn tong, vooral erg naar tijdens het praten en eten. Inmiddels al verschillende dingen geprobeerd, vanmorgen leek de plek een stuk minder te zijn, maar schijn bedriegt Mijn man vind me wel lekker rustig op het moment
Wat vervelend! Ik had er laatst ook weer een. Heb paracetamol genomen en ook op de aft laten smelten. Dat hielp wel wat. Het blijft irritant .
quote:ana_isabel schreef op 19 juli 2015 @ 19:54:

Aften krijg je volgens mij door een tekort aan vitamine c. Puur citroensap wil ook wel helpen. Prikt als de neten, maar dan heb je ook wat😊

Is dat net zo erg als een een stukje chocola eten ? * gruwelt*

Ik heb het eens in de 2 a 3 jaar, maar dan zal ik het weten ook.......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:hankypankyshanghai schreef op 25 juli 2015 @ 03:50:

Als ik er last van heb gebruik ik altijd aftamed. De pijn wordt onmiddelijk verdoofd en het gaat vrij snel weg. Volgens mij gebruik ik meestal deze, of in ieder geval iets wat erg op deze lijkt: http://s.s-bol.com/imgbas ... /4/6/9200000005556494.jpgOh dat is een goeie tip, dankjewel.
quote:Bumba1985 schreef op 28 augustus 2016 @ 19:45:

Wat vervelend! Ik had er laatst ook weer een. Heb paracetamol genomen en ook op de aft laten smelten. Dat hielp wel wat. Het blijft irritant .Ja heb ik ook wel gedaan, een paracetamol laten smelten.......
de repen chocolade blijven op dit moment onaangetast bij mij, met zout water spoelen is ook zo leuk pffff, ik ben mezelf compleet aan het martellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven