aften....
zondag 27 juni 2010 om 00:07
Ik heb ze al heel mijn leven geregeld. Pijnlijk en irritant, maar te doen. Je weet dat ze na een week weer zo goed als weg zijn.
Maar nu heb ik wel heel erg veel last, ik heb er 8 (!) tegelijk en verspreid door mijn hele mond. Aan de binnenkant van mijn bovenlip 2, binnenkant onderlip 3, aan elke kant van mijn tong 1 en onder mijn tong ook 1. Ik kan bijna niets eten, drinken en praten doet al pijn.
Wie heeft de tip? Pyralfex, aftamed en zout werkt niet of heel erg tijdelijk...
Maar nu heb ik wel heel erg veel last, ik heb er 8 (!) tegelijk en verspreid door mijn hele mond. Aan de binnenkant van mijn bovenlip 2, binnenkant onderlip 3, aan elke kant van mijn tong 1 en onder mijn tong ook 1. Ik kan bijna niets eten, drinken en praten doet al pijn.
Wie heeft de tip? Pyralfex, aftamed en zout werkt niet of heel erg tijdelijk...
zaterdag 20 augustus 2011 om 20:22
hier nog een aften-lijer. heb alles geprobeerd, vitamine complexen (en dan 6 pillen per dag ipv 1), alle tandpasta's die er zijn, l.lysine oid, pyralvex (maakt het tegenwoordig alleen maar erger), lysterine, chloorhexidine, fruit, slaap. alles helpt maar even, of maakt het dus op een gegeven moment alleen maar erger. Heb ze vrijwel altijd, dus weerstand of hormonale schommelingen zal het niet zijn. Had ze ook tijdens mijn zwangerschap, ook dat gaf geen verlichting. Gebroken nacht ivm baby doet niet veel goed idd, maar als ik tijden goed slaap, heb ik het ook gewoon, dus echt een verband is er ook niet. Varkensvlees mijden (branca, die tip kwam ooit van mij), deed het even verminderen, maar ook dat effect is tegenwoordig weg. Heb onlangs bloed laten prikken op glutenallergie, omdat ik via zelftest via glutenvrij.nl op gewezen werd dat aften een veel voorkomend verschijnsel zijn. Ook dat was het, natuurlijk, niet. Het is momenteel rustig, na een week met een stuk of 8, oa op tong en diep achter in mijn keel, zodat zelfs kwark amper weg kreeg. Denk elke keer 'nou is het zo erg, dit moet de finale zijn'. helaas maar goed, zodra het weer dik opvlamt ga ik ws een acupuncturist bezoeken. Kan gewoon niet bevatten dat het nergens door veroorzaakt wordt.
maandag 26 september 2011 om 21:23
Ik poets nu ongeveer 3 keer per dag mijn tanden met Sensitive Plus en in het weekend 4 keer per dag. De tong poets ik ook, maar de laatste twee dagen lukt dat niet meer, omdat de aftentong te pijnlijk is geworden.
Ik word er wel een beetje horendol van. Ik probeer weer Kamillethee, Citroenzuurglycerol en Dentinox, maar waarschijnlijk moet ik gaan voor het groffere werk: vitamine B12 en Steroïden en misschien Prednison. Dat ga ik mijn huisarts voorstellen, want ik word er wel een beetje knotsknettergek van die krengen.
(Ik heb overigens de neiging om medicijnnamen met een hoofdletter te schrijven, ook dingen die normaal gesproken geen medicijnen zijn, maar wel als medicijn gebruik. Bijv.: ik heb ooit Karnemelk tegen hevig jeukende benen gebruikt, als gevolg van eerdere verbranding)
Ik word er wel een beetje horendol van. Ik probeer weer Kamillethee, Citroenzuurglycerol en Dentinox, maar waarschijnlijk moet ik gaan voor het groffere werk: vitamine B12 en Steroïden en misschien Prednison. Dat ga ik mijn huisarts voorstellen, want ik word er wel een beetje knotsknettergek van die krengen.
(Ik heb overigens de neiging om medicijnnamen met een hoofdletter te schrijven, ook dingen die normaal gesproken geen medicijnen zijn, maar wel als medicijn gebruik. Bijv.: ik heb ooit Karnemelk tegen hevig jeukende benen gebruikt, als gevolg van eerdere verbranding)
World of Warcraft: Legion
maandag 26 september 2011 om 22:43
Misschien al lang genoemd: Hier werkt parodontax (original, de rode tube). Preventief door ermee te poetsen, echt altijd: een weekje met een andere pasta is een recept voor een mond/keel vol aften...
En als ze toch nog opkomen zetten smeer ik de aften 's avonds in met een likje parodontax. Ze trekken dan veel sneller weg.
@Hans Sterkte!
En als ze toch nog opkomen zetten smeer ik de aften 's avonds in met een likje parodontax. Ze trekken dan veel sneller weg.
@Hans Sterkte!
zaterdag 1 oktober 2011 om 11:56
Ik denk dat ik de "strijd" tegen aften ga winnen. Volgens mij is het al eerder in dit topic genoemd (of in een soortgelijk topic over aften), maar sinds eergisteren smeerde ik tandpasta (Zendium) direct op de aften. De meeste zitten op mijn tongpunt (het gevoeligste gedeelte van mijn tong). Bijt als de hel, maar ik merk nu dat het helpt.
Ik heb gisteren ook Listerine Total Care gekocht. Ik spoel twee keer per dag met Listerine, 30 seconden spoelen met 20 ml. Daartoe neem ik 4 theelepels die ik in een theeglas doe. Bijt ook enigszins, maar soms denk ik dat je bepaalde methodes om te genezen of herstellen niet moet mijden, al zijn ze pijnlijk.
Ik moet bij dat spul denken aan een commercial
http://www.youtube.com/watch?v=Jdj_ljZO ... re=related
Het is in het Roemeens, geloof ik, maar het gaat vooral om de exploderende wangen van die man.
Ik heb gisteren ook Listerine Total Care gekocht. Ik spoel twee keer per dag met Listerine, 30 seconden spoelen met 20 ml. Daartoe neem ik 4 theelepels die ik in een theeglas doe. Bijt ook enigszins, maar soms denk ik dat je bepaalde methodes om te genezen of herstellen niet moet mijden, al zijn ze pijnlijk.
Ik moet bij dat spul denken aan een commercial
http://www.youtube.com/watch?v=Jdj_ljZO ... re=related
Het is in het Roemeens, geloof ik, maar het gaat vooral om de exploderende wangen van die man.
World of Warcraft: Legion
zaterdag 1 oktober 2011 om 14:07
Hoi Appeltje,
Op zijn tijd had ik ook wel mijn aften, maar het afgelopen jaar is het prijs geweest, al een jaar last van aften en een pijnlijke tong, zoute dingen proefde als sambal, tandpasta kon ik niet verdragen. Toen werd ik gediagnostiseerd met pernicieuze anemie. Bloedarmoede ten gevolge van Vit.B12 gebrek, omdat ik geen vit.B12 opneem, ik krijg nu injecties. Je kunt B12 tekort ook hebben zonder bloedarmoede. Dan zijn al je slijmvliezen slecht. VitB12 is nodig voor celdeling, slijmvliezen worden het eerste slachtoffer. Heb je ook wel eens tintelingen in je tenen of vingers, het geeft ook neurologische problemen. Afijn na de Vit.B12 injecties en toen mijn hb op peil was (bloedarmoede geeft ook een pijnlijke tong) verdwenen mijn aften en ik heb nooit meer last.
Je kan altijd je hb en je vitb12 na laten kijken, dan weet je dat je dat kunt uitsluiten. Sterkte ermee!
Op zijn tijd had ik ook wel mijn aften, maar het afgelopen jaar is het prijs geweest, al een jaar last van aften en een pijnlijke tong, zoute dingen proefde als sambal, tandpasta kon ik niet verdragen. Toen werd ik gediagnostiseerd met pernicieuze anemie. Bloedarmoede ten gevolge van Vit.B12 gebrek, omdat ik geen vit.B12 opneem, ik krijg nu injecties. Je kunt B12 tekort ook hebben zonder bloedarmoede. Dan zijn al je slijmvliezen slecht. VitB12 is nodig voor celdeling, slijmvliezen worden het eerste slachtoffer. Heb je ook wel eens tintelingen in je tenen of vingers, het geeft ook neurologische problemen. Afijn na de Vit.B12 injecties en toen mijn hb op peil was (bloedarmoede geeft ook een pijnlijke tong) verdwenen mijn aften en ik heb nooit meer last.
Je kan altijd je hb en je vitb12 na laten kijken, dan weet je dat je dat kunt uitsluiten. Sterkte ermee!
zaterdag 18 november 2017 om 14:59
Spoelen met zout water. (Zuiveringszout)
En kaneel werkt ook wonderlijk!
Ik heb nooit aften gehad toen ik jonger was....
Pas sinds ik bijna 3 jr moeder ben....
Las dat iemand foliumzuur kreeg voorgeschreven....Zal toch iets met hormonen temaken hebben dan?
Voor als de middeltjes van de drogist niet hebben geholpen:
Gember! een tijdje op kauwen en ertegenaan houden, prikt wel behoorlijk maar daar moet je ff doorheen.
En kaneel werkt ook wonderlijk!
Ik heb nooit aften gehad toen ik jonger was....
Las dat iemand foliumzuur kreeg voorgeschreven....Zal toch iets met hormonen temaken hebben dan?
Voor als de middeltjes van de drogist niet hebben geholpen:
Gember! een tijdje op kauwen en ertegenaan houden, prikt wel behoorlijk maar daar moet je ff doorheen.