aften....
zondag 27 juni 2010 om 00:07
Ik heb ze al heel mijn leven geregeld. Pijnlijk en irritant, maar te doen. Je weet dat ze na een week weer zo goed als weg zijn.
Maar nu heb ik wel heel erg veel last, ik heb er 8 (!) tegelijk en verspreid door mijn hele mond. Aan de binnenkant van mijn bovenlip 2, binnenkant onderlip 3, aan elke kant van mijn tong 1 en onder mijn tong ook 1. Ik kan bijna niets eten, drinken en praten doet al pijn.
Wie heeft de tip? Pyralfex, aftamed en zout werkt niet of heel erg tijdelijk...
Maar nu heb ik wel heel erg veel last, ik heb er 8 (!) tegelijk en verspreid door mijn hele mond. Aan de binnenkant van mijn bovenlip 2, binnenkant onderlip 3, aan elke kant van mijn tong 1 en onder mijn tong ook 1. Ik kan bijna niets eten, drinken en praten doet al pijn.
Wie heeft de tip? Pyralfex, aftamed en zout werkt niet of heel erg tijdelijk...
zondag 27 juni 2010 om 09:14
Heb je al gecheckt of je toevallig ook blaasjes op je handen en voeten hebt? Ben er namelijk onlangs achtergekomen dat er zoiets bestaat als 'hand-, voet- en mondziekte' waarbij ook blaasjes/zweertjes in de mond voorkomen, die op aften lijken. Mocht je dit hebben, het gaat vanzelf over met een goede week.
Iemand had het over lidocaine dat door de huisarts kan worden voorgeschreven. Dit heb ik zelf een keer zo in de apotheek gekocht dus niet op recept. Het verdooft een beetje en dat scheelt wel in de pijn.
Sterkte want het kan enorm veel pijn doen!
Iemand had het over lidocaine dat door de huisarts kan worden voorgeschreven. Dit heb ik zelf een keer zo in de apotheek gekocht dus niet op recept. Het verdooft een beetje en dat scheelt wel in de pijn.
Sterkte want het kan enorm veel pijn doen!
zondag 27 juni 2010 om 09:25
Ik heb me af diverse malen suf gegoogeld over aften, en de conclusie is...ze weten gewoon niet waardoor het komt. Wel opvallend was dat het bij veel vrouwen gerelateerd was aan de hormoonhuishouding. Ik heb ook altijd heel veel last van aften gehad, een keertje had ik er zelfs 20 waarvan sommige de grootte van een kwartje, kon echt niet meer praten, moest me ziek melden). Van de huisarts heb ik een aantal middeltjes geprobeerd, zendium poetsen doe ik nog steeds, maar het hielp allemaal niet. Uiteindelijk ben ik de pil gaan slikken omdat ik gemerkt had dat ik tijdens mijn vier zwangerschappen geen aften had. En nu is het een stuk beter. Heb er af en toe nog wel eentje, maar een mond vol gebeurt niet meer. Vond het zo en zo opvallend dat er in dit topic twee vrouwen zijn die net bevallen zijn en die er last van hebben. Dat was bij mij ook, na de bevalling stak het meteen weer de kop op.
zondag 27 juni 2010 om 10:05
Heb het ook bij verminderde weerstand.
Met Zendium poetsen hielp wel.
Wat ik doe als ik er een heb. Onder de douche met de kraan erop en dan met je platte vinger er hard overheen wrijven zodat het weer flink doorbloed wordt. Het is echt even doorbijten, maar daarna doet het veel minder pijn en heelt het binnen twee dagen. Wel iedere dag even herhalen. Dus niet met je tandenborstel of per ongeluk met een nagel. Dat doet echt te veel pijn. Bij mij helpt dat echt.
Met Zendium poetsen hielp wel.
Wat ik doe als ik er een heb. Onder de douche met de kraan erop en dan met je platte vinger er hard overheen wrijven zodat het weer flink doorbloed wordt. Het is echt even doorbijten, maar daarna doet het veel minder pijn en heelt het binnen twee dagen. Wel iedere dag even herhalen. Dus niet met je tandenborstel of per ongeluk met een nagel. Dat doet echt te veel pijn. Bij mij helpt dat echt.
zondag 27 juni 2010 om 11:01
Ik had vroeger ook heel veel last van aften, vaak meerdere tegelijk en inderdaad heel pijnlijk. Sinds ik mijn tandenpoets met Zendium is het veel minder geworden. Ik kreeg de tip te spoelen met Listerine mondspoeling. Ik vind dat echter zo vies dat ik er echt van sta te kokhalsen. Als ik nu een aft heb stip ik die aan met een wattenstaafje gedoopt in de Listerine, meerdere malen per dag. Het doet niet echt pijn, het even aanraken een klein beetje, maar niet bijtend zoals pyralfex. Als ik er mee begin zodra ik de aft voel opkomen, wordt die minder pijnlijk en gaat veel sneller weg.
zondag 27 juni 2010 om 11:47
Vitamine C, vitamine C en nog eens vitamine C. Ik merk meteen als ik te lang de fruitschaal niet heb aangeraakt, meteen aften! Ik spoel zelf met Bocasan als ik aften heb. Weet niet of ze dan sneller weg zijn, maar de pijn wordt wel minder heb ik het idee.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
zondag 27 juni 2010 om 12:08
Spoelen met verdunde waterstofperoxide!!!!
Ik heb ook heel lang en vaak last van aften gehad, maar op één of andere manier het laatste jaar niet meer. Of dat ik dacht daar komt er weer één, maar dan was hij ook zo weer weg...
Ik denk inderdaad dat het door weerstand komt, al heeft mijn tandarts ook wel eens gezegd dat het door bepaald eten kan komen.
Ik slik wel echinaforce met vitamine C van dr Vogel. Misschien heeft dat ook wel een goed effect...
Ik heb ook heel lang en vaak last van aften gehad, maar op één of andere manier het laatste jaar niet meer. Of dat ik dacht daar komt er weer één, maar dan was hij ook zo weer weg...
Ik denk inderdaad dat het door weerstand komt, al heeft mijn tandarts ook wel eens gezegd dat het door bepaald eten kan komen.
Ik slik wel echinaforce met vitamine C van dr Vogel. Misschien heeft dat ook wel een goed effect...
zondag 27 juni 2010 om 12:26
Mijn moeder had vroeger ook veel last van aften, zij kreeg Hextril om mee te spoelen. Ik zie dat dat volgens mij nog niet genoemd is hier. Als het goed is, kan je dat gewoon los kopen bij de apotheek.
Succes ermee, aften doen zeer (ik heb er zelf ook wel eens één gehad, au!)
Succes ermee, aften doen zeer (ik heb er zelf ook wel eens één gehad, au!)
Ik ben mijn eigen bananenschil
zondag 27 juni 2010 om 20:48
Ok thanks, ik lees hier veel oplossingen. Aangezien ik er al heel mijn leven last van heb, heb ik al veel dingen geprobeerd (zonder veel resultaat) die ik hier lees. Maar ik lees ook weer nieuwe dingen die ik snel ga uitproberen... inmiddels zijn het er 10 en 2 kleinere hebben zich tot 1 grote gevormd op een hele vervelende plek. Thank god voor de aanstipvloeistof, die werkt erg goed (even dan, maar genoeg om snel pijnloos te eten en drinken). Maar ik heb het idee dat ik weer over de piek heen ben en dat ik er over 2 dagen weinig last meer van heb.
Ik heb speciaal spoelmiddel van aftamed, tussentijd spoelde ik al met listerine en nu ook met Bocasan (had ik nog in huis, bedankt Soezie... het haalt de 'vlam' er echt even uit) en nu ook aanstipspul. Zendium poetste ik al mee en ook de vitamines en extra vitamine C slik ik ook weer trouw. Meer kan ik even niet doen denk ik.
Die verdunde peroxide heb ik ook weleens gehoord, Nijntje, is dat vrij verkrijgbaar?
Ik heb speciaal spoelmiddel van aftamed, tussentijd spoelde ik al met listerine en nu ook met Bocasan (had ik nog in huis, bedankt Soezie... het haalt de 'vlam' er echt even uit) en nu ook aanstipspul. Zendium poetste ik al mee en ook de vitamines en extra vitamine C slik ik ook weer trouw. Meer kan ik even niet doen denk ik.
Die verdunde peroxide heb ik ook weleens gehoord, Nijntje, is dat vrij verkrijgbaar?
zondag 27 juni 2010 om 23:05
quote:appeltje78 schreef op 27 juni 2010 @ 20:48:
Ja, gewoon bij de apotheek (sorry spreek voor mn beurt) kan je spoelmiddel krijgen met dit erin.
Oooeee als ik je verhaal lees lopen me de rillingen over de rug. Ik heb die dingen ook regelmatig, maar ze zijn nooit zo groot als jij hier omschrijft. Als ik er 2/3 heb is het veel en ben ik er al door ontdaan dat ik ermee zit. Mennnnn, ik zal aan je denken als ik nog weer eens heb en snel ophouden met zeuren. Ik vraag me soms af of het niet net zoiets als het herpesvirus. Weet iemand dat? Ik zal er eens op googlen.
Hoop voor je dat je ze snel kwijt bent!
Trouwens, de enige goede reden om te roken, roken helpt tegen aften. Ik had ze toen ik rookte ook niet. Een tandarts van het ACTA zei mij dat toen, dat rokers meestal geen last hebben van aften.
Ja, gewoon bij de apotheek (sorry spreek voor mn beurt) kan je spoelmiddel krijgen met dit erin.
Oooeee als ik je verhaal lees lopen me de rillingen over de rug. Ik heb die dingen ook regelmatig, maar ze zijn nooit zo groot als jij hier omschrijft. Als ik er 2/3 heb is het veel en ben ik er al door ontdaan dat ik ermee zit. Mennnnn, ik zal aan je denken als ik nog weer eens heb en snel ophouden met zeuren. Ik vraag me soms af of het niet net zoiets als het herpesvirus. Weet iemand dat? Ik zal er eens op googlen.
Hoop voor je dat je ze snel kwijt bent!
Trouwens, de enige goede reden om te roken, roken helpt tegen aften. Ik had ze toen ik rookte ook niet. Een tandarts van het ACTA zei mij dat toen, dat rokers meestal geen last hebben van aften.
maandag 28 juni 2010 om 08:59
quote:appeltje78 schreef op 27 juni 2010 @ 08:27:
Is dat niet voor koortslip? Een pleister aan de binnenkant van je lip plakken lijkt me niet te doen.
Ik heb even gegoogled:
Evisense Pro Aften Plakkers is een nieuwe unieke oplossing voor het verlichten van pijn bij / en de behandeling van aften en / of kleine letsels aan het mondslijmvlies, zoals wondjes die ontstaan bij het dragen van een beugel.
Aften plakkers zijn een soort oplosbare pleisters voor in de mond, geïmpregneerd met actieve ingrediënten tegen aangetaste gebied te leggen, zodat het geneesproces extra wordt ondersteund. Het laagje biedt tevens enkele uren maximale verlichting tegen de pijnlijke irritaties die bij aften ontstaan.
In een verpakking Evisense Pro Aften Plakkers zitten 8 aften plakkers die voldoende zijn voor het behandelen.
Gebruiksaanwijzing van Evisense Pro Aften Plakkers:
1. Neem een blister uit de verpakking. Scheur hier een individuele blister af.
2. Open het folie van de individuele blister. Zorg dat uw vingers droog zijn en haal de aften plakker uit de blister.
3. Plaats de aften plakker met de beige kant op de aft. Druk de aften plakker gedurende 15 seconden voorzichtig op de aft zodat de aften plakker vochtig wordt en vastplakt aan de aft. Gedurende 5 minuten na het aanbrengen mag men de aften plakker niet aanraken met bijvoorbeeld de tong, zodat de beschermende laag zich kan vormen.
4. De aften plakker zal nu langzaam gaan oplossen terwijl het langdurig voor verlichting zorgt. Probeer gedurende een uur niet te eten of drinken.
5. Het gebruik van een aften plakker kan indien nodig herhaald worden. In het geval van grote aften kan de behandeling 4 weken of meer duren.
Opmerking: Materiaal van de aften plakker dat eventueel kan overblijven is veilig om door te slikken.
Is dat niet voor koortslip? Een pleister aan de binnenkant van je lip plakken lijkt me niet te doen.
Ik heb even gegoogled:
Evisense Pro Aften Plakkers is een nieuwe unieke oplossing voor het verlichten van pijn bij / en de behandeling van aften en / of kleine letsels aan het mondslijmvlies, zoals wondjes die ontstaan bij het dragen van een beugel.
Aften plakkers zijn een soort oplosbare pleisters voor in de mond, geïmpregneerd met actieve ingrediënten tegen aangetaste gebied te leggen, zodat het geneesproces extra wordt ondersteund. Het laagje biedt tevens enkele uren maximale verlichting tegen de pijnlijke irritaties die bij aften ontstaan.
In een verpakking Evisense Pro Aften Plakkers zitten 8 aften plakkers die voldoende zijn voor het behandelen.
Gebruiksaanwijzing van Evisense Pro Aften Plakkers:
1. Neem een blister uit de verpakking. Scheur hier een individuele blister af.
2. Open het folie van de individuele blister. Zorg dat uw vingers droog zijn en haal de aften plakker uit de blister.
3. Plaats de aften plakker met de beige kant op de aft. Druk de aften plakker gedurende 15 seconden voorzichtig op de aft zodat de aften plakker vochtig wordt en vastplakt aan de aft. Gedurende 5 minuten na het aanbrengen mag men de aften plakker niet aanraken met bijvoorbeeld de tong, zodat de beschermende laag zich kan vormen.
4. De aften plakker zal nu langzaam gaan oplossen terwijl het langdurig voor verlichting zorgt. Probeer gedurende een uur niet te eten of drinken.
5. Het gebruik van een aften plakker kan indien nodig herhaald worden. In het geval van grote aften kan de behandeling 4 weken of meer duren.
Opmerking: Materiaal van de aften plakker dat eventueel kan overblijven is veilig om door te slikken.
donderdag 1 juli 2010 om 15:43
quote:appeltje78 schreef op 27 juni 2010 @ 20:48:
Die verdunde peroxide heb ik ook weleens gehoord, Nijntje, is dat vrij verkrijgbaar?Beetje late reactie, maar je kunt inderdaad waterstofperoxide gewoon bij de drogist kopen. Ik gebruik het trouwens ook wel puur, dan doe ik het op een wattenstaafje en stip ik de aft aan.
Die verdunde peroxide heb ik ook weleens gehoord, Nijntje, is dat vrij verkrijgbaar?Beetje late reactie, maar je kunt inderdaad waterstofperoxide gewoon bij de drogist kopen. Ik gebruik het trouwens ook wel puur, dan doe ik het op een wattenstaafje en stip ik de aft aan.
vrijdag 16 juli 2010 om 09:56
Een keer in de zoveel tijd ontstaan er aften in mijn mond. Tot aan enkele weken gebeurde dat spontaan, zonder een duidelijke aanleiding.
Maar twee weken heb ik intensief getongzoend en een dag daarna ontstaan er een heleboel aften. Een week daarna verdwenen ze. Daarna nog een keer getongzoend en toen ontstonden ze weer. Op ongeveer 2 aften na zijn ze trouwens al weer verdwenen.
Naast dit verschijnsel heb ik soms ook astma, maar daartegen heb ik medicatie. Daarvoor zijn astmatische aanvallen zeer zeldzaam, veel zeldzamer dan ze vroeger waren.
Maar ik vraag me af of ik allergisch ben voor het speeksel van de vrouw met wie ik tongzoende, en of zij daarvoor dingen gegeten heeft waarvoor ik allergisch ben.
Vanmiddag ga ik naar mijn huisarts en vertel ik datgene wat ik hier ook verteld heb.
Wie herkent dit?
Maar twee weken heb ik intensief getongzoend en een dag daarna ontstaan er een heleboel aften. Een week daarna verdwenen ze. Daarna nog een keer getongzoend en toen ontstonden ze weer. Op ongeveer 2 aften na zijn ze trouwens al weer verdwenen.
Naast dit verschijnsel heb ik soms ook astma, maar daartegen heb ik medicatie. Daarvoor zijn astmatische aanvallen zeer zeldzaam, veel zeldzamer dan ze vroeger waren.
Maar ik vraag me af of ik allergisch ben voor het speeksel van de vrouw met wie ik tongzoende, en of zij daarvoor dingen gegeten heeft waarvoor ik allergisch ben.
Vanmiddag ga ik naar mijn huisarts en vertel ik datgene wat ik hier ook verteld heb.
Wie herkent dit?
World of Warcraft: Legion
vrijdag 16 juli 2010 om 14:36
Vandaag bij de arts geweest. Volgens haar lichte irritatie van het slijmvlies, omdat ik niet gewend ben om te tongzoenen. Ik zou af en toe spoelen met kamillethee. Ik zou ook vaker moeten gaan tongzoenen.
Hoewel de arts dat niet doet, denk ik dat de allergie wel een rol speelt. Ik heb ook toename van astma, maar door medicatie daartegen is dat gering.
Hoewel de arts dat niet doet, denk ik dat de allergie wel een rol speelt. Ik heb ook toename van astma, maar door medicatie daartegen is dat gering.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 16 juli 2010 om 15:28
verminderde weerstand zou een goeie zijn. Ik heb nu een dikke. Mn lip was zo gezwollen dat ik er de hele tijd op beet.
Nu prijkt er op mn onderlip een joekel van een koortsblaar.....
Jippie!! *voel het sarcasme*
ik heb dus nu 2 dikke lippen en de vakantie begint voor ons vanmiddag. YES *ja dit is nog steeds sarcastisch*
Cloorhexidine had ik nog en dat werkt goed. Na 6 dagen hardnekkigheid gaat ie nu eindelijk bedenken dat ie ook weg kan, het kreng.
Mn koortsblaar heb ik zo`n hitte apparaat voor wat erg goed werkt en een zalfje.
Die bedenkt zich dus ook al dat ie weer terug moet.
Ach heb in ieder geval de mooie volle lippen waar ik soms van droom...
Nu prijkt er op mn onderlip een joekel van een koortsblaar.....
Jippie!! *voel het sarcasme*
ik heb dus nu 2 dikke lippen en de vakantie begint voor ons vanmiddag. YES *ja dit is nog steeds sarcastisch*
Cloorhexidine had ik nog en dat werkt goed. Na 6 dagen hardnekkigheid gaat ie nu eindelijk bedenken dat ie ook weg kan, het kreng.
Mn koortsblaar heb ik zo`n hitte apparaat voor wat erg goed werkt en een zalfje.
Die bedenkt zich dus ook al dat ie weer terug moet.
Ach heb in ieder geval de mooie volle lippen waar ik soms van droom...