Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
vervelend brenda, maar laat je niet dwingen tot het partijkiezen, jij staat er toch buiten.....

vanochtend weer een natraject gehad, wel fijn want kon bij de dietiste informeren naar de best te eten dingen nu ik wat afwijkingen in mijn bloed heb. (zeer goed te overleven) moesten we wat te eten meenemen, maar een van ons heet wat ztten wokken dus we hebben samen geluncht, heel gezellig. nog 3 bijeenkomsten en dan gaan we naar om de 3 maanden.

moet ik dus minder zout en meer kalium, en meer vitamine D. dus meer tomaatjes vooral, en geen samengestelde of voorbereide producten. echt aan de 30+kaas, en geen filet americain meer, dus maar iets anders zoeken voor op brood. verder eet ik meestal vers, dus dat valt wel mee. en dan schijnt er zoiets als kaliumzout te bestaan in de biologische winkel....

is t kluppie idd door gisteren, maar heb ik lang zitten wachten op zoonlief. die riep voor het stadion een paar stoere dingen om mij een beetje op te fokken, deed uit gekkigheid nog eens de sjaal voor zijn gezicht, en.....eindigde dus in de cel !! opgepakt door 4 ME-ers en 2 bussen !!!niet te geloven, maar wel waar.omdat hij zo groot en breed is kwam hij bedreigend over. uiteindelijk hielden ze hem vast voor baldadigheid (alleen het woord al!!) en omdat hij geen ID bij zich had overgebracht naar het bureau, waar de agenten de ME-ers uitslovers vonden en waar hij wel een beetje vertroeteld werd. Hebben hem op tijd naar huis gestuurd om zijnn ID op te halen en laten zien, zodat hij nog wel de samenvatting kon zien. Dacht eerst toen zijn vriendin belde dat ze me nog meer zaten op te fokken, maar nee dus.....zo maak je nog eens wat mee !! donderdag spelen we weer uit en zondag weer thuis, dus gaan we voor de volgende ronde met zoonlief , hihi.

holadio, heb je je rustig gehouden vandaag, vooral eerst vlees eten vanwege de eiwitten, die zijn nu het belangrijkste, of evt eiwitshakes nemen, zit je ook sneller vol van.en ja ook al rijd je niet zelf, het kost wel de nodige energie.

arme maaike, diepvriesmacaroni......niet zo lekker eigenlijk.

zwaai ik even naar alle anderen, eten wij straks spinzie en gebakken lever, jammie jammie....
@brenda wat vervelend dat diegene het zich zo persoonlijk aantrekt. waar ging de discussie over als ik vragen mag? en al helemaal niet leuk dat diegene je wil laten kiezen dat gaat nergens over toch? is het een goed bekende van je? en anders gewoon de waarheid vertellen.

pfffffff sommige mensen........
Hoi dames,

@brenda; gewoon die kennis in dr sop gaar laten koken, lieverd! Ik heb t een beetje gevolgd op fb (niet dat gescheld) maar maaike heeft gewoon gelijk. Het is niet zo dat je na je operatie nooit meer eens lekker kan eten, maar de eerste maanden moet je daar echt niet aan denken. Dus in die zin is het ook een stukje afsluiten. Letterlijk en figuurlijk een nieuwe fase ingaan en daar hoort toch een feessie bij. Ik bedoel, het is nl bekend dat sommigen van ons eetstoornissen ontwikkelen (of latent al hebben) en dan helpt het niet als er allerlei mensen vanuit de zijlijn gaan roepen "zou je dat wel doen??". Eerlijk gezegd heb ik door 1 stomme opmerking van schoonmama de eerste weken zo weinig gegeten dat de dietiste er van schrok. Dus dat gun ik jou zeker niet, lieve brenda.

@maaike; ik heb ook wel een lijstje van te prikken waardes, moet woensdag nl ook weer prikken. Had je die nog nodig?

@holadio; lekker rustig aandoen;komt wss je neus ui dat geldt ook voor ons duvelke met je rib.

@origineel; veel beterschap met je prinsessen....hoop dat ze snel opknappen.

@intermoos: de duimen staan hier ook voor jou in de wachtstand. Lekker aftellen

Zo dames, ben uitgeteld vandaag. Derde dag van een audit in Tilburg. Valt nog niet mee, maar ook weer een stukje afleiding Leuk om weer onder de mensen te zijn. Collega's vinden dat ik heel weinig eet (ja dat hoort erbij mensen; maar deze dagen zijn niet zo representatief want weinig eetlust) en de broek die ik vrijdag had gekocht zit nu alweer te ruim. Ik val echt serieus een halve kilo per dag af!!!

De teller staat nu op -32 kg en ik ben er heel blij mee.
Majesteit

Wat een giller van je zoon, en wat een uitslovers.

Die vergeet zijn ID niet weer

Goed zulke dagen wat betreft natraject en gezellig ook.

Nu puzzelen met sukjes eten qua eten.

Kickstart

Wauw wat ga je nu hard maar wel om jezelf denken. Fijn dat je weer aan het werk bent, beetje afleiding.

Dank voor je lieve woorden!

Ze heeft een eigen mening en dat mag maar niet zo uit te spreken en laat het nu (en haar) even met rust.

Heb meer aan mijn kop.

Intermoos

Ken haar nu iets meer dan 2 jaar en ze komt oorspronkelijk uit Friesland woont nu in Eindhoven. Begon met de discussie dat ik erop had gezet lekker een dagje weg en dat Maaike zei: geniet nog maar even van het lekkere en vele eten.

Ze vond dat niet stimulerend en laat Maaike nog net weten waar ze het overheeft! (en ieder ander hier)

Vervolgens zaten we in auto terug en kreeg ik een app van een andere vriendin dat het ook geescaleerd was tussen de hierboven en haar. Zij kan moeilijk kids krijgen en miskraam gehad en het ging over FC Twente dat het een nepclub was enz en diegene die moeilijk zwanger kan raken is daar fan van. Het ging kwaad tot erger en op het laats app van hierboven vermelde persoon dat ik moest kiezen. Ja Daaag mooi niet. Pppfff inderdaad sommige mensen, laat elkaar toch in waarde.

Is mijn nieuwe weegschaal verstuurd en wacht ik nog op post van MCL met alles daar nog in vermeld van operatie en opname.
Brendah, sommige mensen hebben zo'n raar leven dat ze om alles ruzie maken. Laat ze in hun eigen sop gaar koken. Hun problemen en meningen zijn de jouwe niet en dat moeten die meiden toch ook snappen.

Jij koest voor hetgeen waar jij achter staat, die "vriendin" wist waarschijnlijk niet dat Maaike ervaringsdeskundige is en gewoon op haar manier jou een leuke dag wenst.

Laat die ene die app't(lekker laf) ff lekker in haar sop gaar koken. Iemand dwingen te kiezen tussen mensen is het laatste middel en ziek(naar mijn mening).

Maar dat is mijn mening, doe ermee wat je wil, even goeie vrienden(kinderachtig hé)
Duvelke

Dank je voor je mening! Diegene die appt dat ik moet kiezen was diegene die Maaike op de vingers tikte en dat ik moet kiezen en nee dat doet ze zelf maar. Ze is vrij rustig nu en ach laat haar maar. We zullen zien hoe het verder verloopt.

Ben met andere dingen bezig.
@brenda: wij zijn allemaal lekker unaniem. Idd lekker laten praten die "frenemy" van je.

En super goed dat Bertus gewoon zorgverlof laat doorgaan. Je hebt dat de eerste dagen echt nodig. Je bent dan geen knip voor de neus waard

Ik let wel op mezelf, al vind ik thuis zitten erg confronterend. En dat is nu juist wat ik nu nodig heb volgens de NP. Iemand hier ervaring met Primeperan?? En dat snelle afvallen baart me zorgen. Ik probeer als ontbijt of lunch eiwitshakes (ik ben weer overgestapt op semi vloeibaar), maar die vallen nu niiet zo goed. Anyone tips?
En oh ja brenda; gefeliciteerd met de weegschaal! Wat voor merk is het? Ik heb echt jaren een fobie gehad voor die krengen en was dan ook helemaal vergeten om er 1 te kopen voor na de operatie. Kreeg ik hem spontaan van hubbie met Kerst en het is nl wel verstandig om na de operatie je gewicht in de gaten te houden
smorreges leedies.

Brenda wat ik vooral in het natraject heb geleerd en wat de dietiste er bij mij vooral instampt is dat je na een gastric bypass NIET op dieet bent !!!! Je mag gewoon ALLES eten, maar moet net als ieder "normaal" mens, goed opletten wat je eet. EN dat is bij sommige dikkerdjes wel een probleem, bv als je gewend bent alle frustraties weg te eten, of gewoon een ongezond eetpatroon hebt. Omdat ik altijd al magere producten at, heb ik dat gewoon zo gelaten, maar echt nodig is het niet meer. De grap is natuurlijk dat ons nieuwe maagje gewoon alles niet meer accepteert, dat je beroerd wordt van de slechte dingen.....maar ook dat went, en is goed te accepteren. Dus idd, eet nu nog maar lekker waar je van houdt. kibbeling is bv voor mij er niet meer bij. EN oh jee daar is dus een relletje van gekomen op FB. wat een ellende, maar laat je niet gekmaken, volg je eigen weg. en ik eet ook nog wel eens een paar chipjes hoor !!! of een ministukje taart...mag allemaal.

kickstart, wow wat veel al afgevallen !!! ja dan kom je nog wel eens aan nieuwe kleding toe he? ik had op voorhand de laatste uitverkoopjes in de wacht gesleept, en heb daar nu plezier van .

zwaai ik even vriendelijk naar een ieder en wens jullie allemaal een hele fijne dag
Hoi

In 2008 heb ik een Gastric Bypass gehad. Daarvoor had ik 2,5 jaar een maagband, man wat een ellende.....

De eerste 7 maanden was leuk, daarna ging het berg afwaards. Ik kon bijna niks eten, ook amper vloeibaar.

Op een of andere manier begon mijn maag te protesteren tegen de maagband. Zelfs een lege band maakte geen verschil. Op een gegeven moment kon ik amper nog drinken!!! Ik heb gebeld dat er toen echt wat moest gebeuren!! Diezelfde week nog een afspraak en er werd besloten de band eruit te halen en een gastric bypass te doen. Een maagverkleining alleen kon ook eerst, maar onderzoek wees uit dat men binnen een jaar terug kwam voor een omleiding. Aangezien ik al een paar keer geopereerd was, besloot ik alles in 1x te laten doen, was ik er af.

En inderdaad, ik was er af!!! Wat een genot, Zelfs de operatie zou ik zo weer doen, geen pijn niks!!! Eerst natuurlijk vloeibaar en daarna langzaam aan vast. Prachtig, en ik kon weer brood eten na 2,5 jaar!!!! En ik viel af!!!! In totaal 50 kilo, ik was dus helemaal blij.

Niet lang daarna ben ik geschieden, nieuwe vriend en helemaal leuk. Ik had twee dochters, nu bijna 11 en een van net 8. Nu ben ik zwanger.....As vrijdag alweer 22 weken, maar vraag niet hoe....

Ik heb die voruw in het MCL gevraagd of ik zwanger mocht worden en of het uberhaupt goed zou zijn. Ja, geen probleem kreeg ik te horen. Nou ik heb het geweten, en weet het nog....Wat een ellende....Kreeg met ongeveer 12 weken bindweefsel ontsteking. Ontstekingen over het hele lichaam. In de eerste instantie dachten ze door een keelontsteking, maar aangezien het na de eerste prednisonkuur niet over was, kwam het door mijn lichaam!!!! Zit nu aan de 4de kuur, maar ben bijna eraf, van 30mg zit ik nu op 2,5 mg om de dag!!! Best wel beetje trots haha!!! Benen zijn ingezwagteld geweest, heb steunkousen, ja van die mooie huidskleuren!!!!

Vorige week nacht in MCL omdat ik beorerd was, griep en koorts aanval!!! Moet erom denken dat het geen longontsteking wordt!!! En dat ondanks de prednison!!! Ze snappen er niks van....Mijn bloed is top!!!

Vanmorgen (weer) op de weegschaal, en werd er beroerd van!!!! Ik sta elke dag op de weegschaal, nog steeds ja.....Ik snap dat als je zwanger bent zwaarder wordt, met de laatste zwangerschap ben ik maar 5kg aangekomen!!!! En aangezien ik er nu rekening mee hou, en al niet zoveel kan eten, viel het me vanmorgen zwaar tegen!!! Ben bijna al 10kg gegroeid, en moet nog zo lang....Ik moet nog zo`n glucosetest ofzo doen, maar dan moet ik 3x op een dag prikken, en het ziekenhuis!!!! 8 uur, 11 uur en 14 uur, eerste x nuchter.....Maar heb 2 kids, geen rijbewijs.....Pfffff denken dat het zo maar gaat. Gelukkig morgen een afspraak met die vrouw, noem maar geen naam, en zal haar vragen waarom ze niks meer heeft verteld over het feit dat men zo ziek kan zijn.

Moest naar de internist.....Die zei het.....De gyneacoloog.....Die zei het, maar zij niet!!!!! Zij is nooit mijn type geweest, maar goe,d je hebt ze niet voor het uitzoeken.

Ik ben in die tijd door Goudswaard in het MCL geopereerd. Ook ziets.....Een tijdje na mijn bypass kreeg ik vage buikpijn......Rontgen en van alles liet niks zien, zeiden ze tenminste.....Tot een ct-scan werd gemaakt. Heeft hij een stuk maagband laten zitten!!!! Bleek ook gewoon in mijn dossier te staan!!! De maagband was tijdens het verwijderen geknapt, maar hij kon een stuk niet vinden , dus ook maar niet gezocht!!! Het was al in mijn lever aan het groeien!!! Dus weer onder het mes en het laatste stukje ellende verwijderd.

Ach ondanks dit alles, zou ik het zo weer doen!! Ik kan een frikandel speciaal eten, geen probleem, brood: hrrelijk!!!! Aardappels en groente, jummy!!!! En hoop dat als ik straks weer wat minder ziek ben, ook nog van de rest van de zwangerschap wat kan genieten!!!!

Ik ben met iemand mee geweest die ook graag een maagband zou willen, maar kreeg te horen dat ze dat helemaal niet meer doen. Tenminste in het MCL (leeuwarden) niet meer. Door alle ellende waar men in de loop der jaren achter is gekomen. Ze gaat het traject wel in, en kijkt wel wat voor haar het beste zal zijn.

Ik wens iedereen die binnenkort geopereerd moet worden heel veel succes!!!! Sterkte hoeft niet, want je kiest er zelf voor, en is niet iets wat je binnen een dag beslist, en sterkte voor de operatie hoeft ook niet, uit mijn ervaring stelt het niks voor!!!!

Ondanks de regen (het spoelt hier) wens ik jullie allemaal een hele fijne dag!!!!

Mijn gegevens voor evt in de tabel

Naam: Remy

Leeftijd: 34 jaar

Soort operatie: GBP

Datum operatie: November 2008

Ziekenhuis: MCL Leeuwarden

Chirurg: Goudswaard
Kickstart

Haha dank je! Is een besthome van kijkshop en is onderweg.

Lief dat jij hem kreeg

Mag ik vragen waarom semi-vloeibaar?

Balen dat je nu thuis zit
Remy, wat een verhaal. Ik hoop dat je verder een wat plezieriger zwangerschap hebt. Het hoeft inderdaad geen probleem te zijn, als ze alles maar goed in de gaten houden met voedingsstoffen en zo.

Lekker Brenda, die weegschaal. Ik heb er nog 1 omdat ik vorig jaar een uitgebreide poging tot afvallen heb gedaan. Helaas wilde toen de weegschaal maar niet minder aangeven, eerder alleen nog maar meer. Hopelijk wordt hij nu vriendelijker voor me

Majesteit, ik ga in augustus ook voor de uitverkoopjes. Maar ja, voor de winter zal ik aan het nieuw moeten. En wat voor maat heb ik volgend jaar zomer? Ik zal maar niet rekenen op 38 Hoewel, dan is al mijn overtollig vet eraf, zou wel mooi zijn
Hallooooooo remy. Mensen remy is dus mn vriendin/stiefmoeder waar ik het over had.
Aha, duidelijk
Majesteit,

Dank je voor je verhaal en steun. Rel was niet leuk maar we kijken vooruit!

Met MB is t ook al eetpatroon veranderen dus daar ben ik aan gewend. Weet dat iets lekkers ook mag maar met mate. Mijn vpk zei toen neem dag dat je wat lekkers neemt maar volg geen dieet.

Remy,

Wat een verhaal!

Fijne zwangerschap wil ik je wensen!

Zet je thuis in het lijstje.

Rare vraag maar ben jij meegeweest met iemand van hier :$
Heb antwoord op mijn laatste.

Typ tussen bedrijven door en het is echt dan druk en dan 10 min wachten. Doe langer over bericht.
@brenda ja ze gaat met mij elke keer mee haha
Tjemig Remy wat een verhaal.Collega van me wilook terug zwanger worden na gbp,ik weet niet of ze ervanf weet dat dit allemaal kan gebeuren.heb haar er in ieder gevalnog nooit over gehoord.Maar dat aankomen van je dat heeft toch ook met de prednison te maken want dat is op dat gebied natuurlijk troep,super voor ontstekingen maar bagger voor je kilo's.Nou ja sterkte verder nog.

Holadio,bij lekkere trek of honger probeer ik iets gezonds te pakken,maar ikmoet zeggen dat ik ook welis wat lekkers pak.Ik merk wel dat ik moet oppassen om niet in mijn vroegere gewoontes terug te vallen,ik ben trenslotte niet voor niets zo groot gegroeid.ik ben ook wel eens bang dat dat weer terug gaat gebeuren.Veel dingen kan je een stuk minder verdragen zoals chocolade en dingen met vet enzo,als ik een stukje chocolade opheb moet ik stoppen maar na een half uurtje kan ik weer een stukje op.Ga ik zodoor dan ben ik zo weer terug bij af.Ik haal dus maar niet te veel in huis,kan ik bij zwakke momenten ook niet te veelpakken.dan kan men wel zeggen je hebt toch niet voor niets zo'n operatie gedaan,maar ja als ik supersterk zou zijn zou ik vroeger na alle afvalpogingen ook niet terug aangekomen zijn.Ik sta nu gelukkig nog sterk in mijn schoenen zo van ik heb nu een mooi gewicht en ik wil het zo houden.de basis is goed nu en die houd ik zo!!!!!!!!!!!!!!!

Wat betreft het eten bij jou,gaat ophet gemakje.Ik moet zeggen dat heeft bij mij ook heel lang geduurd voor dat echt heelgoed ging.Ik las hier dan op viva weleens dat het bij meiden na enkele weken al super ging,nou dat heeft bij mij toch ook wel zo'n drie maanden geduurd voor dat ik daar echt mijn draai in had gevonden.Het is echt luisteren naar je lichaam,denk je ik heb genoeg,stop dan ook direct want neem je dan toch nog een hapje dan is het mis.Na een half jaar was ik ook pas echt zo dat ik kon zeggen en nu voelikme echt goed.Ieder heeft zijn eigen tijdsindicatie nodig,dus luister gewoon naar je eigenlichaam.

sorry dat de woorden soms aan elkaar staan,maar er zit iets onder mijn spatietoets,krijg het niet weg.

Brenda,een weegschaal,jippie,ik zou niet zonder kunnen.Ik ben daar al mee getrouwd vanaf klas 1 van het middelbaar denk ik,hoezo obsessie.

Maaike,laat ze zeuren,ik eet ook lekkere dingen,is toch ook de bedoeling van gbp,dat je gewoon kan leven net als een ander.

Lees:dat je toch nog flinkmoet opletten gezond moet eten en af en toe wat lekkers,kom op,laat ze.dat zijn mensen die weten niet beter.

Iedereen een prettige avond,doei
Wat een verhaal Remy! En welkom hier op t forum trouwens ;). Je hebt echt een hoop meegemaakt.

Misschien willen vriendlief en ik in de toekomst ook wel kindjes, maar nooit zonder overleg/in behandeling bij de huisarts/kliniek.

Sassika, begrijp dat je af en toe nog iets lekkers eet. Eerlijk is eerlijk, dat doet iedereen! Als je het maar goed compenseert he, dan zal die terugval niet komen. En wat je zegt verder is ook zo!

Met mijn eten gaat t steeds beter (zei ik vorige keer ook, en ging het weer helemaal mis). Het is een kwestie van uit proberen. Eiwitten krijg ik (majesteit zei er iets over) gelukkig voldoende binnen!

Brenda, sinds de operatie staat hier ook een weegschaal in huis. Maar weeg maar 1 x per week. Deed het eerst elke dag en kreeg op mn kop van de chirurg. Ik sta trouwens ook al een dikke week 'stil' en dat vind ik best wel logisch na al dat braken. Lichaam in de spaarstand. Maar wel leuk om het zo bij te houden!

Origineel.. voor jou is t ook nog maar fftjes! :-)

Aaah ik heb hoofdpijn dus ga weer afsluiten! hihi

Fijne avond allemaal!!
Zo de opening is aangepast

Weegschaal is binnen! Het is een besthome van de Kijkshop en kan tot 200 kg en ook voor vet, vocht, spier en botmassa.
smorreges, nou brenda, zo ver zal die weegschaal dus nooit gaan komen !! klinkt wel erg interessant.

Sassika, ik heb ook een weegschaalobsessie,; elke ochtend en avond sta ik er nog op. En heel bijzonder om die verschillen tussen avond en ochtend te zien. ik ben nu de laatste weken weer een kilo afgevallen, en kan weinig verband vinden tussen mijn eten en het gewicht. ook als ik een dag gesnoept heb zie ik dat niet echt terug. dus dat betekent dat het gevaarlijk is, en ik extra moet opletten. Ben ook geschrokken van verhalen die dochterlief vertelde over GBP patienten, dus ben heel alert nu op mijn kalium bv. eet nu even extra banaantjes en tomaten, daar zit ook veel in. heb nu de hele dag die snoeptomaatjes staan. en ben op zoek naar kaliumzout , advies van mijn huisarts. Oftewel holadio, zo sta je stil, en dan ineens zakt het toch wel weer. volgens de plastisch chirurg gaat dat proces wel een jaar of 2 door. Ik ga dan ook proberen mijn buikwandcorrectie in de winter te plannen, en wil na de zomervakantie eens een bezoekje brengen aan de plastisch chirurg. Ga vanwege de kosten naar een ziekenhuis verderop, dus wil daar toch eens rustig gaan rondkijken. consult enz betaalt de verzekering gewoon, maar de OK net weer niet. Maar als ik overstap naar de hoogste categorie aanvullend, krijg ik 1000 euro terug. dus dat ga ik dan maar doen. als je naar het buitenland gaat, komen dus ook de kosten voor consulten , verblijf in ziekenhuis, en hotel voor lief enz enz erbij.

en ik merk aan mezelf dat ik dat toch ook wel eng vind, dat ver van huis gaan. ook alomdat je weer terug moet rijden/vliegen. dus qua kostenplaatje maakt belgie bv niet zoveel uit.

duik ik nu even lekker de krant in......fijne dag allemaal

remy, welkom bij de club. we hoeven jou weinig meer te vertellen dus. fijn dat intermoos en jij elkaar hebben. hoewel ik hier op het forum al wel heb geleerd dat wat voor de een werkt bij de ander heel anders kan uitpakken. maar de grote lijnen komen wel overeen. zo merk ik ook , net als sassika , dat de oude gewoontes nu, na een jaar, weer proberen boven te komen. maar heb ik ook gemerkt dat dat ook bij de anderen in mijn natraject zo is, en dat we het allemaal eng vinden. het is dus nu gewoon knokken tegen de oude gewoontes, en volhouden wat je nu doet. net zoals met roken; toen ik net gestopt was, miste ik de sigaret als ik bv op vakantie was, of ergens op een terrasje zat, maar dat is nu wel gewend. Ben ik dus nu erg geschrokken nu ik weet hoe slecht een waterpijp is !! dacht ik heel dom dat je dan iets rookte wat een soort substantie was met een smaakje, en dat het alleen om de smaak ging. nou mooi niet !!! het is nog slechter dan roken zelfs !! dus nu wil ik daar helemaal niks meer mee doen, gewoon bang om weer te gaan roken.

ben ik gisteren weer goed te pakken genomen door de fysio, maar hebben we wel gelachen op muziekles.is zoonlief zijn politiebureau-ervaring weer te boven gekomen en ziet er nu ook de humor van in..maar het heeft wel indruk gemaakt.proberen we dus zondag nog maar eens of hij mee kan .
Majesteit

Beetje bijgekomen van fysio? Toch herkenbaar van gewoontes. Hoe was kooksessie?

Zondag poging 2 en maar wel ID-bewijs meenemen

Gaan we naar huis en vrij t/m zondag

Kijken wat ik graag wil eten en dan op naar morgen en starten met pré-dieet.
Haiiiiii,

@Majesteit: jeminee, iedere keer als ik je hoor over de fysio dan schrik ik een beetje. Voor jou natuurlijk de normaalste zaak vd wereld en uiteraard goed voor je Hoelang mag je nog?? Ja nou de items die ik uiteindelijk heb gehouden die waren nu net niet in de sales. Heb ik weer LOL

@Remy; Welkom meid! En je bent een topper dat je Intermoos zo steunt. Zo'n buddy kan eenieder zeker gebruiken. En wat een traject heb je meegemaakt. Uiteraard allemaal voor het goede doel, maar toch knap dat je er zo positief instaat

@Brenda; lekker zo'n lang weekend. Hoor goede verhalen over de besthome! Nu al aan shakes? Succes! Ja ik ben de vloeibaar omdat op dit moment niks goed valt. Ondanks de medicatie. En dan sla ik meteen 2 vliegen in 1 klap ivm vochttekort.

@Holadio; lekker gerelaxt meid?

@Origineel; is het nog wat geworden met die functies? I hope so! Het is je gegund! Sowieso zal je straks na je operatie een nog betere indruk achterlaten. Ik merk bijv het verschil nu al in hoe mensen op je reageren. Waar je voorheen mss heel erg werd vertrouwd op je inhoud/deskundigheid, nu zullen ze een nog compleet plaatje te zien krijgen, een sprankelende persoonlijkheid
ben ik nog eventjes, lief doet nog even een paar boodschapjes voor morgen. heb vandaag dubbel gekookt, hoeven we morgen tijdens de voetbal alleen maar op te warmen.

kickstart,wat vervelend die shakes, heb je al eens overwogen om gewoon eiwitshakes te nemen? zijn er in verschillende smaakjes ook nog, heel goed te doen en lekker vullend. ja de fysio is heftig (pijnlijk) maar na 2 dagen wordt het weer beter, en uiteindelijk ben ik wel uit de rolstoel, van de rollator en krukken af !!! ik loop zeg maar met "losse handen" !!!

Dus uiteindelijk heb ik er voordeel van, en daar houd ik me dan ook stevig aan vast, en gelukkig is mijn stop ook echt stop. En soms ga ik stijf van de zenuwen erheen, maar gelukkig is het een schat van een vent, en hebben we ook veel lol samen hoor. Maar ja, die spieren moeten wel uit de knoop......dry-needling heet die techniek. werkt wel dus, en natuurlijk hoeft dat niet bij iedereen. en hoelang nog?? ik heb een chronische indicatie, dus tot het over is lijkt me......en dan neem ik een grote taart voor hem mee !!! of iets wat ik ook kan eten haha.

Jaja brenda, we nemen zeker onze ID of een kopie ervan mee naar het stadion, Je gaat daar toch niet met een paspoort lopen !!! zoonlief laat het zich vast niet weer gebeuren, dat is me wel duidelijk geworden.

enne, morgen al de uitwedstrijd he?? spannend. rare lui daar bij rkc.

maarre, moet jij ook aan de shakes, of gewoon een aangepast dieet?

heb ik vanmiddag mezelf verwend met een paar pringletjes...goed beschouwd toch een soort troost-eten. maar nam ik vroeger de hele koker, nu maar een stuk of 10, en weer druk aan de babytomaatjes, vanwege de kalium...joepie. nee hoor, vind ik ook wel lekker.

is maaike met limburger op vakantie? hee meiden kom eens om het hoekje kijken.

holadio drink je wel genoeg?? daar kun je ook hoofdpijn van krijgen.....laat ik me er maar weer eens mee bemoeien. heb ik nu eens ijsthee zonder prik geprobeerd, met smaakje. ging helemaal goed, smaakt weer eens anders, zo weinig keus eigenlijk zonder prik.

ga gauw weer verder in kijn boek, fijne avond.
Majesteit; succes met de wedstrijd! Ja, de eiwitshakes zijn bij mij bekend en de vanillesmaak gebruik ik meerdere malen pw. Maar helaas vallen die nu ook verkeerd. Mss te zoet? Geen idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven