Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
@origineel ik denk gewoon dat het is omdat het gewoon puur een vereiste is in het mcl, dat iemand ook naar een dietist is geweest, een officiele. Nou ja ik heb haar duidelijk gemaakt waarom ik daar ben, maar ben wel bang dat als ik wel ineens wat kilo's afval bij haar dat ik dus echt niet door de screening heen kom ofzo, maar goed we zullen zien.
Hallo, daar was ik weer.

Beetje drukachtig geweest afgelopen dagen, daarbij een rooster wat één dag werken op één dag vrij heeft, de hele week door. Kom ik niet in een goed ritme van.

Majesteit: ik hoor helemaal niks meer van het ziekenhuis.... Heb het plan al opgevat om via h.a. mijn bloed te laten prikken, alleen weet zij niet op wat ze moet laten prikken...

Brenda: ik zat net ook even een traantje weg te pinken hoor, bij je verhaaltje over het telefoontje van MCL! Het is ook een hele mijlpaal!

Zo herken ik ook de plonk in Origineels maag, bij anesthesie! Het is een heel emotioneel traject ernaartoe, en als je er dan eindelijk bent.....

Bij mij duurde het trouwens meer dan een half jaar, mijn hele voortraject! Ik ging ook in eerste instantie naar het Atrium in Heerlen en Brunssum, waar Duvelke nu ook in haar voortraject zit. Ik was er wel blij mee, omdat ik in dat hele traject echt een studie gemaakt heb van alle ingrepen, alle voor- en nadelen en ga zo maar door. Ik was er na die periode echt klaar voor.

Holadio: ik herken het braken niet hoor. Werd wel akelig van sommig eten in het begin, maar hoefde dan gelukkig steeds nét niet over te geven. Het kan inderdaad zijn, dat je nét een hapje teveel neemt voor je in de gaten hebt dat het fout valt. Maar goed: wel vinger aan de pols houden, en dus doen wat de dokter zegt en bloed laten prikken als het niet goed is!!!

Inderdaad is pijn aan een of allebei je 'zijkanten' achter de ribjes, vaak een soort van verstoppinkje in de darmen, het heeft gewoon toch wel wat tijd nodig om helemaal goed op gang te komen, ook al kun je redelijk regelmatig naar de wc. Ik gebruikte de eerste tijd steeds een half glaasje Movicolon. Hielp meestal goed.

O Majesteit, het taartverhaal is weer heerlijk! En ik zie je vader al lekker van zijn rijsttafel smikkelen thuis! Fijn is dat toch, om je ouders een beetje te kunnen verwennen!

Wat krijg je voor klachten als je Kalium te kort hebt? Kan het ook wel googlen trouwens, dat gaat sneller dan het hier lezen (geen kritiek )

Ik vergeet nu natuurlijk weer op de een of ander te reageren, geen kwade opzet, gewoon Alzheimer light. Jullie komen volgende keer weer aan de beurt, hihi.

Fijne dag allemaal!!!

O ja, fijne vakantie Dita!!!
hihi maaike ik heb helemaal geen klachten !!! merk er weinig van. Is gewoon de uitkomst van het bloedprikken. En ik heb van de obesitas kliniek een formulier gekregen voor mijn huisarts waar hij me allemaal,op moest laten prikken. je hebt mijn tel nr dus als je een smsje stuurt met je adres stuur ik je wel een kopietje......

Joepie Brenda eindelijk die datum !! tuurlijk komen er dan traantjes.heb je gisteren al uitgebreid ge-appt. en holadio, dat beroerde herken ik ook, toch verkeerd gegeten. soms heb ik de ogen nog steeds iets groter dan mijn maag en sta dan ook in de wc te wachten tot het er weer uitkomt (maar sta dan te springen om het te laten zakken....ben als de dood om te spugen.het zal dus nog wel even blijven.

nee, lief heeft een andere taart teruggekocht, en daar vond ik alleen de bodem lekker van. dadelijk nog het laatste bezoek.

origineel , wat kan jou het nou schelen hoe je op de tafel komt, als je er maar komt !!! ik heb ook bij de dietiste gelopen zonder af te vallen !!! dus werkt niet altijd.

leo wat fijn dat je nu onder de 90 zit, wat een droom he? en dan ben je er nog niet eens !!! er gaat nog meer af !!

mn bezoek belt aan, doei
Moos, als je van een dieet heel veel afvalt, hoef je toch geen gbp of zo meer? Ik zou het proberen als ik jou was.

Maaike, ik zit al zo lang te wachten en te dubben, dat lezen en informatie halen heb ik al achter de rug. Dan is het weer fijn dat het heel snel gaat

Net via de post een afwijzing binnen op de sollicitatie waar ik 3 keer op gesprek geweest ben en waar ik heel goede hoop op had Ik denk dat ik nu voor 1 september niets meer kan beginnen. Gelukkig zit er nog wat belastingteruggave aan te komen, anders hadden we echt geld moeten gaan lenen om te eten.......
Intermoos

Balen dat je het zo nu eerst moet voorschieten. Hoop dat ze je snel laat gaan om verder met het traject te kunnen. Voorlichting is best leuk en zeer interresant.

Holadio

Hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Alweer 3 weken geleden

Origineel

Heb het aangepast bovenin

Balen van de afwijzing

Nu eerst maar je operatie en daarna verder zoeken

Leonore

Wauw 90 kilo of eronder, daar doe ik het ook voor!!

Maaike

Balen van je rooster, kan je inderdaad niet goed inkomen.

alzheimer light (je weet het mooi te zeggen)

Het is inderdaad een emotionele achtbaan en dan zijn er de tranen en die gaan meer komen.

Majesteit

Hebben ge-appt, thanks daarvoor

Ga nu naar trein en dan naar Meppel

Zo mobiel nog wel even terug. Even wat dingen inslaan (pyjama, slobberbroek)
over achtbanen gesproken: morgen naar Walibi. Ga samen met man en collega en haar man. Is feest en park speciaal open voor familiedag PostNL. Met optredens van: Glennis Grace/Wolter Kroes en Jeroen vd Boom.

Lekker gek doen nog ff
@origineel ik heb ook geen probleem met afvallen, maar het vasthouden ervan snap je wat ik bedoel? ik ben een aantal keer goed afgevallen maar dat zit er na zoveel tijd weer aan, dus met die operatie hoop ik dat het gejojo over is, mijn lichaam ziet er niet uit door al dat gejojo.
Moos, dat snap ik wel, van dat jojo. Maar van een dietiste wordt altijd gezegd dat je eetgewoontes anders worden. Ach, je wordt er allicht wijzer van. Wel balen dat het niet meer vergoed wordt.

Brenda, dank voor het aanpassen. Ik had het al gezien

Vandaag stonden ze in de winkel te stunten met speciale afval drankjes. Er zit niets in dan smaakstoffen. Mogen volgens mij wel in de 2 weken na de gbp, dus ik heb maar alvast wat flesjes ingeslagen.
Intermoos

Wel afvalpogingen, want je schrijft jo-jo en dan toch diëtiste. Was t dan te weinig?

Zal in mijn geval anders zijn ivm maagband en problemen. Baal met je mee.

Van t andere forum 3 in die dagen dat ik er ben

1 op dag dat ik aankom, ik dinsdag en 1 dinsdag opname en woensdag operatie.

Heb wat met dinsdagen bedacht ik me nu. 3x oogoperatie op dinsdag, mb dinsdag en nu weer
dinsdag operatiedag! Gelukkig ben ik op maandag....
@brenda ik had mijn 3 grootste afvalpogingen neergezet met grootste aantal kilo's kwijt maar de kleinere pogingen heb ik er niet opgezet want dat paste er niet erop, maar heb haar dat wel verteld.

Maar ik heb het nooit officieel gedaan, en ze had ook op het verwijs briefje gezet dat ik daar heen moest voor richtlijnen en voedingsadvies ivm een eventuele operatie.
Origineel

Intermoos

Op die manier. Wanneer mag je weer terug naar MCL?
Hoi dames

Ja ik weet het,het is errrrgggg lang geleden,ik lees nog steeds trouw mee maar antwoord niet zoveel meer.

Ik zal mijn leven is beteren.Leuk vind ik het om te lezen dat er twee dames bij zijn in BoZ.is altijd leuk om iets bekends te horen,alhoewel ik die ene dokter niet ken waar origineel door geopereerd gaat worden.Maar ik heb wel begrepen dat er tweenieuwe zijn????

Op 24 mei zal ik het welhoren,1,5 jaar na operatie enmoet ik terug opcontrole bij de verpleegkundige.

Alles gaat goed hier albegin ik nu te merken dat het inderdaad een hulpmiddel is(gbp)want ik moet nu dus beginnen op te passen dat ik niet terug aankom.Maar de knop is nu zo om dat een kilootje erbij er die ook direct terug af moet,vroeger zou ik gedacht hebben,oh dat komt wel.

Nou meiden ik ga,ikga mijn best doen om weer eens wat meer te schrijven.

Groetjes
HaiiiiIiii,

@origineel; balen zeg! Hoopte dat je overall nu goed nieuws zou hebben. Een beetje positive wet van murphy In mijn netwerk zocht iemand naar een senior recruiter met sales achtergrond. Zou dat wat voor je zijn? Is wel dus een heel andere richting qua functie en markt (fmcg).

@brenda: zijn jullie nu geslaagd voor autootje?? En hoe gaat met je hubbie en de criminele perikelen op tankstation?

Meiden, ik heb akelig nieuws gehad vd week wat ook mijn wedergeboorte proces in de weg staat. Ik zal niet ingaan op details (want dat heb ik beloofd aan hubbie) en ik hoop dat ik dit heel snel achter me kan laten. Als afleiding heb ik me even flink laten gaan in het online shoppen. Ok, de helft heb ik weer terug moeten sturen omdat het toch te groot was (go figure; jarenlang dacht ik altijd slanker te zijn in werkelijkheid). Leuk jurkje in maat 44 (donkerblauw), een zandkleurig colbertje in maat 46, een wit colbertje en een broek in maat 46. Deed me wel even goed die afleiding!
Kickstart

als eerste en shoppen is altijd leuk

En geslaagd ook.

We zijn nog steeds op zoek naar een auto maar hebben de tijd.

Op werk hubbie vrij rustig maar wel paniek omdat mijn man straks vrij heeft gevraagd (lees zorgverlof) en de manager zelf op vakantie is. Man zegt ook we zeggen het niet af om die reden en er loopt ook nog een regiomanager. Bedenkt die maar wat.

@Sassika

Leuk je te lezen hier

Super dat het zo goed gaat!!
Oja ben nog niet geslaagd voor mijn dingetjes maar dat komt wel.

Heb heerlijk kunnen slapen met het idee in het vooruitzicht.

Lieve meiden ben blij met jullie!!!!

Vanochtend een nieuwe weegschaal gekocht en hoop die te hebben voor woensdag.
Sassika, fijn om nog iemand te horen met goede resultaten uit BoZ. inderdaad is dit een arts die in januari begonnen is. Jonge vent

Kickstart, wat balen zeg Fijn he, dat shoppen helpt Kun je me op fb wat meer info geven over de baan? Ik ben geen senior recruiter (wel senior), maar misschien maak ik een kansje.......

Brenda, lekker is dat he, die voorpret. Je hebt nog eventjes voor je noodzakelijkheden.

Mijn moederdag begon niet best. Ons meisje is verkouden en was vannacht wakker, manlief is ook verkouden (en dus "superziek") en zoon wilde vanmorgen al om 5.15 op. Om de anderen niet te storen hebben we dat maar gedaan. Ik ben dus al meer dan een uur op........
Origineel, succes vandaag.
@origineel sterkte daar in de ziekenboeg, nooit keuk als kinderen ziek zijn.

@brenda 24 mei mag ik naar de voorlichtingsbijeenkomst dus dat is al snel.
smorreges, kickstart jammer die tegenvaller, maar fijn dat je geslaagd bent voor wat leuke kleding !!! hopelijk is de reden van de narigheid straks opgelost !!!

Brenda vandaag ook lekker een dagje uit, geniet er maar van, al kan jou week natuurlijk niet meer stuk. origineel, hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar vooruit met je, net als met de rest.

wij hebben gisteren plantjes gehaald voor in de tuin en kregen er een hele doos lobelia'tjes gratis bij !! gisteravond naar het circus geweest (renz) en een heelrijke avond gehad, sodeju wat zijn die leeuwen toch groot van zo dichtbij !!! en onvoorstelbaar dat er toch mensen gewoon met zo'n tablet tegen de regels in foto's gaan maken, en als het ze dan verboden wordt gewoon verder gaan met de foon !!! zitten dan ook vooraan....ondertussen waren die grote leeuwen best afgeleid. ik kan niet zo goed tegen dat soort dingen, er zal maar door zoiets egoistischn iets gebeuren met de dompteur bv. maar heb genoten van lief, die nog nooit in een circus was geweest. hij heeft er ook van genoten. Als nou mijn cluppie vanmiddag wint is mijn hele dag goed !!! Aan kadootjes doen wij nooit, vind ik een beetje onzin. ik ben al verwend genoeg.

schatten van vent en kids+aanhang. wat wil een mens nog meer (nou ja staatsloterij winnen zou een probleem zijn!!) zou ik als majesteit ook eigenlijk wel verdienen nietwaar? maar dit terzijde. wens ik jullie ook allemaal een fijne dag toe, en niet vergeten;alles is tijdelijk !!!

sassika ik herken dat nu al van dat op blijven letten met eten !!! kan het er wel eens warm van krijgen dat dit succes teniet zou worden gedaan !!! het gevecht begint dus nu , alleen sta ik behoorlijk op voorsprong, hoef het alleen maar vast te houden.
En ik zit op een tankstation, aan een klein diepvriesbakkie macaroni. Het was even wat onrustig druk de afgelopen 2 uur, maar nu is het weer wat kalmer.

Veel Edelgermanen die huiswaarts gaan van ???.

Brenda heeft zo te horen een superleuke dag!

Kickstart: knuffeltje! Ik hoop dat het niet al te ernstig is, dat wat nu op je pad komt. Zoek er wel vertrouwde mensen voor, om over te praten.

Origineel: één verkouden man is erger dan 10 zieke kinderen.... Hier is die van mij ook soms op sterven na dood, als ie een beetje verkouden is...

Ik probeer vanavond nog terug te komen, als het hier écht rustig is, dan ben ik wat meer op mijn gemak...

Fijn restje zondag nog meisjes!
Majesteit

Heerlijk een avondje circus en je dag/weekeinde kan niet meer stuk met het winnen tegen aartsrivaal NEC

Mijn week kan ook niet meer stuk

Heerlijke dag gehad en echt GENOTEN!!

Origineel

Sterkte met de zieken Vroeg bedje maar in!

Maaike

Heb je al "gesproken' vandaag met sms-en

Hoop dat het een lekkere dienst is en blijft.

Thanks voor je lieve woorden, deed me erg goed.

Zal het proberen uit te leggen. Had op FB gezet dat ik een dagje weg was met een collega van mijn afdeling. En de mannen waren ook mee. Kreeg hele lieve/leuke reacties en daar was die van Maaike 1 van en daarop ontstond een discussie met iemand anders op FB dat ze het niet eens was met Maaike. En ik weet precies wat ze bedoelde onze Maaike

Was er best verdrietig van even

Hebben een superdag gehad en leuke optredens: Glennis Grace, Jeroen vd Boom en Wolter Kroes. Waren er vroeg en hadden meteen de achtbanen al. Ben nu wel kapot.

Komende week 3 dagen werken en dan lekker lang weekeinde.

Morgen even kijken of ik wat op papier kan zetten voor mijn teamleider. Als ik deze week begin met pre-dieet en veel drink dan moet ik ook vaker naar de plee dus daar moeten ze van op hoogte zijn en bovendien heb ik liever 6x 10 minuten met het weinige eten. Denk dat het niet kan maar we zullen zien.

Anders vermaak ik me ook wel
Hello ladies,

Iedereen een fijne moederdag gehad?

Ondanks een aantal zieken lees ik.

Brenda, die discussie heb ik denk ik gemist. Maaike niet alleen hier maar ook op Facebook ben je er altijd voor ons allemaal ;) Heel lief!

Majesteit naar t circus geweest, super leuk! Vind dat ook echt altijd genieten.

Kickstart.. Wat vervelend dat je akelig nieuws hebt gehad! En dat shoppen lijkt me dan ook een heerlijke uitweg!

Sassika, Leuk iemand te lezen uit BoZ! Ik heb daar de 20e (April) geopereerd. Merk je nu dat je na anderhalf jaar meer kan eten of sneller iets 'makkelijks' eet dan iets gezonds ofzo? Omdat je er nu toch echt op moet gaan letten..

Ik heb gisteren 2 crackers binnen gehouden en een appel en een beetje bami en vandaag al een kwart appel en een cracker... Jeeeej! Dit is echt super voor mij hoor haha want de afgelopen dagen is alles eruit gegaan. Ben ook ontzettend moe en mn emoties zijn verschrikkelijk op hol geslagen. Gisteren dagje naar t thuisfront geweest, beetje te ver rijden (vriend reed), t complete dagje heeft een beetje (veel teveel!) energie gekost.

Deze week iedereen een kort weekje?

Groetjesss!!
Holadio, dan vandaag maar ff genieten van het weer of lekker languit op de bank. Je moet nu niks meid alleen aan jezelf denken en zorgen dat je alles weer op de rit krijgt.

Brendah, die discussie heb ik ook gemist. Misschien ook maar goed.

Verder gaat alles hier zijn gangetje, ben nog steeds herstellende van die rib en verveel me soms ook wel een beetje. Maar och dan klimmen we in de laptop en dan vliegen de uren weer om.

Dames allemaal eendikke knuf en tot tiks
Holadio

Vandaag maar lekker in tuin een boek lezen.

Duvelke

Voor jou hetzelfde!

Discussie was niet leuk maar Maaike had gelijk!!

Later op avond thuis appte diegene dat ze woorden had met andere vriendin van mij. Ze hadden elkaar uitgemaakt voor weet ik nog wat. Nu zegt zij (die ruzie begonnen is) dat ik moet kiezen. Ja hallo heb geen ruzie. Trek t me aan en zit ermee in maag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven