Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Origineel

Slimpie kan je zo zoet maken als je wil

Ik kan tot nu ook alles eten. Blijf op mijn

hoede want je hoort ook verhalen dat het

om kan slaan. Kies ook de gezonde dingen. Tuurlijk neem ik ook

wel eens wat lekkers.

Diëtiste zegt ook -nádat ik gemaild had- dat dat mag

en Kcal niet altijd te tellen. Ook ik vergelijk de

verpakkingen in winkel.

Rotdag vandaag echt dipje Dat na 7 weken.

Ook emo Laat het gaan en man haalt me eruit. Nu heeft

hij me naar terrasje je meegenomen
kira, wil graag van je horen hoe het gaat met de plastische chirurgie. mij is verteld om pas 2 jaar na de gbp een buikwandcorrectie te doen, omdat het zolang duurt tot je lijf alles heeft verwerkt.

origineel,vind ik wel humor dat iedereen wat anders kan hebben, ik leef met slimpie, klein scheutje dan. te zoet werkt niet lekker, en prik al helemaal niet. maar af en toe een slokje bier gaat weer wel goed. heel maf.

Brenda het is even vallen en opstaan idd. maar je komt er wel. echt waar.onze dietiste benadrukte vooral dat je nu niet meer op doieet bent, wat niet wegneemt dat je niet op je eten hoeft te letten. vanavond weer bbq gedaan op verzoek, dus maar voorzichtig wegen morgen....

verder gauw weer buiten zitten nu het nog kan.....fijne avond
Klopt het is echt met vallen en opstaan. Had dat

met maagband niet. Kom er ook wel maar ppfff

Ons is ook op hart gedrukt niet te diëten.

Lekker BBQ
Goedeavond dames,

Ik ben even afwezig geweest en moet nog even bijlessen. Heb een turbulente week achter de rug, lekker op vakantie geweest naar Frankrijk, maar thuis is bij ons ingebroken en de auto gestolen toen we net een dag terug waren. Dus ik ben niet veel online geweest. Wel gelukkig nog een half kilo afgevallen tijdens mijn vakantie ( niet veel, maar ik heb het pre operatie dieet ook even opzij gezet tijdens vakantie) aangezien ik nu nog 5 weken om te lijnen heb. Dus nu er weer vol tegen aan en druk met alle verzekeringen en rompslomp ....en proberen van dit naar gevoel af te komen.
Almostthere, wat een drama! Kan me voorstellen dat je daar een naar gevoel aan over houdt. En dat zo net na je vakantie,bah!

Brenda, ik vergelijk geen verpakkingen en zo. Maar ja, na zoveel jaar opletten op je eten weet ik echt wel wat wel en niet gezond is. Wij eten standaard gezond en dan mag er soms een uitspatting. Gisteren een bbq, waar ik alleen maar vlees en een hapje salade op heb. Tja, dan vandaag maar weer netjes.

Slimpie is bah een heel minimaal scheutje kan wel, maar is niet voldoende voedingsstoffen voor mijn darmen. Dus geen slimpie meer.

Chirurg was tevreden. Toen ik hem vertelde dat ik al had gezwommen hoefde hij mijn wondjes ook niet meer te zien. Dat geloofde hij wel . Ik mag weer sporten, alleen moet ik de heftige buikspieroefeningen nog even achterwege laten. Ook de 10 kilo afgevallen vond hij prima. Dus pas begin oktober weer naar BoZ.

Geniet vandaag van het mooie weer dames!
Almosthere

Dat is echt balen ingebroken en auto weg

Geeft onprettig gevoel in eigen huis.

Origineel

Ook ik weet echt wel wat gezond is maar vind

het een uitdaging om te vergelijken.

Lekker naar huis nu . Gewerkt tot 12:45
Ik meld me ook maar weer eens.

Ben net terug van vakantie en ben daar wonderbaarlijk genoeg 2,5 kg afgevallen(de fb-ers herkennen me nu) dat was na het avondeten hier thuis, Ben eens benieuwd war de waag morgenochtend aangeeft. Anders ga ii net zo leven als daar, niks doen(niks verbranden), geen honger en dus ook niet hoeven eten(tenzij het heel lekker is).

Ik heb overigens nog steeds niks gehoord van het Atrium, ik ga deze week nog maar eens bellen. Begin nu best wel geirriteerd te worden, zal wel loslopen, maar toch.
Duvelke, welkom terug Gek he, afvallen in de vakantie. Wel goed gedaan Ik vind ook wel dat Atrium nu echt zijn/haar tijd neemt zeg. Ik zou ook bellen.
Duvelke

Welkom terug!!

2,5 kg afgevallen: toppie!!!

Raar dat je niets gehoord hebt. Zou ook bellen

ben benieuwd.

Net voor de echte hitte centrum in geweest. Moest

wat ruilen. Meteen shirt gescoord in uitverkoop maat kleiner

Straks auto weer halen van kleine beurt.

Net maand geleden goed gekeurd en kleine beurt

moest. Belde ze net moest er meer gebeuren of

komt er meer aan. Weten ze leuk te brengen

Vanavond op bezoek naar MCL Leeuwarden.
prima brenda, geniet van de kleinere maatjes !!!!

kira bedankt voor de info. ik had info gevraagd in thailand, werd al meteen gebeld, dus die willen wel graag. Op zich lijkt het me wel wat, maar gaat uiteindelijk ook in de papieren lopen. EN of het dan echt een vakantie gaat worden....

duvelke, lachen toch , afvallenin de vakantie. ga ik ook mn best voor doen.....

ga dadelijk ontbijten met zoonlief. fijne dag
Hèhè daar ben ik weer..

Was even naar huis geweest vanaf vrijdag en sinds dinsdagavond weer aan boord maar ons internet is over ons limiet heen dis slecht internet, gelukkig is het einde in zicht van deze maand!!

Ik ben weer een kilo afgevallen, zit nu op -38kg, bijna de -40kg gepasseerd woehoe!!

Hoe gaat het eten bij jullie nu het zo warm is? Ik heb namelijk veel minder eetlust, nu vooral koud eten zoals salade en joghurt fruit en nu veel water..

Ga even bijlezen.. Groetjes..
Ik heb vanvdaag een breif gekregen van het Atrium!!!!!! Ik mag me 21 augustus melden bij Dhr. Boetskes(verpleegkundige) en/of Dr. Greve. Ik weet niet wat het precies inhoudt dus spannend is het wel. Verder stond er nl niks in de brief, het was gewoon een afsprakenkaart.
Spannend!! Dinsdag over 3 weken!!

Jammer dat er alleen maar een afsprakenkaart in zat.

Verder zwaai ik even want zit in Zwijndrecht, dagje sauna gedaan en nu in hotel.
Dank je Brendah....geniet van je relax time.
Duvelke, dat is dus nog 3 weken spannend! Ben benieuwd.

Brenda, lekker genieten lees ik

Navata, goed bezig Bij mij gaat het drinken nog steeds bagger, zeker met die warmte is dat eigenlijk niet goed. Ik drink me suf en haal net de liter per dag. Daar moet ik nog een keer een oplossing voor vinden. Eten doe ik normaal.

Majesteit, hoe is het met het hondje?
Dank jullie dames!

Zitten nu te wachten dat Primark opengaat. Zijn

in Rotterdam.
zit weer eens klaarwakker te zijn. origineel, hondje is helaas donderdag gestorven. hij had het ineens zoo benauwd, dat we dit niet langer meer konden aanzien . En helaas wisten we al dat hij longkanker had, dus dit was het laatste wat we voor hem konden doen : en hebben meteen ´sochtends een afspraak bij de DA gemaakt.

brenda, lekker er even uit. wij gaan lekker over ruim 2 weken een paar dagen op vakantie, kijken er echt naar uit. Nu helemaal, want het leven zonder hondje is niet zo leuk.
Majesteit, en nu de nieuwe draai zien te vinden. Jammer dat je een trouwe metgezel hebt verloren. Veel sterkte ermee.
Majesteit

Dikke voor jullie! Het moet een plekje krijgen.

Lekker er even tussenuit straks.

Wij hebben heerlijk genoten Zaterdag dagje sauna en overnachten in Zwijndrecht en gisteren geshopt in Rotterdam. Niet eens kleren gekocht hahaha. Heb ik nog te goed

Vandaag gewerkt. Morgen vrij en woensdag gesprek bedrijfsarts en daarna met mijn teamleider.
Hoi Kira31,

Leuk dat je zoveel info hebt gegeven over jouw sleeve! Ik kon niet eerder reageren, omdat we er een weekje tussen uit waren naar Limburg.

Ik begin nog maar net met mijn traject, mag 20 augustus op het 1e gesprek komen in Leeuwarden. Maar volg alle verhalen op de voet, je wilt toch proberen op alle voors- en tegens voorbereid te zijn. Ik twijfel soms wel over een operatie, maar wil in ieder geval weten of ik er voor in aanmerking kom, en hoe het zou lopen met het littekenweefsel dat ik al in mijn onderbuik heb door 2 keizersneden, sterilisatie, kijkoperatie en curetage, daarna verwijdering baarmoeder en later 1 eierstok. Uit andere reacties heb ik al begrepen dat ik daarom ws. langer moet blijven....

Ik kijk erg uit naar dit gesprek, hopelijk eindelijk eens een professioneel iemand die begrijpt wat allemaal op je pad komt als "dikkertje"!!.

Heb het deze vakantie ook weer meerdere malen ervaren dat je veel beperkingen hebt. Ben bijvoorbeeld verzot op achtbanen, maar niet elke stoel sluit dan goed. Deze week in de Efteling werd er zelfs een knie op de beschermbeugel voor mijn buik gezet om het een laatste klikje te geven zodat het goed sluit(heb er meerdere blauwe plekken aan overgehouden, maar tóch wil ik deze sensatie niet missen! ). De reacties van lachende mensen die er op de neus bijstaan in de wachtrij wíl je negeren, maar vallen je toch zwaar! Of stoeltjes op terrasjes, die nét even knellen en je een vervelend gevoel bezorgen i.p.v. genieten!

Om nog maar niet te spreken over de foto's die je na de hand gaat bestellen(dát is de reden waarom ík de meeste foto's maak) en je met de neus op de feiten gedrukt wordt: hier móet iets gebeuren!

Dus neem ik me voor: dit was het láátste jaar dat ik knel kwam te zitten, IK GA ERVOOR! Die ballast moet eraf!

Groetjes Tineke
majesteit: Wat sneu dat jouw hondje is overleden. Het zijn tenslotte net kinderen van je, hé? Maar verder leed is hem nu bespaart gebleven. Ik weet dat dit erg cliché klinkt, maar op een gegeven moment krijgt het vast een plekje in je leven. Ik leef met je mee (ben zelf een poezen-mens en wil onze Minoes ook nog lang niet kwijt). Ik werk met de post , kom dus regelmatig allerlei honden en poezen tegen en die krijgen allemaal even aandacht tijdens mijn ronde.

Brendah: Bedankt dat je kira31 aan de mouw hebt getrokken, zoals je had belooft! Fijn als mensen zich aan hun belofte houden.

Groetjes Tineke
tkbmi46 , volgend jaar is het bmi 30 !!! en wat zul je dan genieten, natuurlijk gaat het jou ook lukken !!! en dan kun je idd heel hard lachen......

dankjewel allemaal voor de lieve woorden , heel langzaamaan begint het weer een beetje te wennen. is vrijdag ook de caaf gaan hemelen, dus ben u helemaal huisdiervrij. blijft niet leuk.

enne brenda, win kelen en dan niets kopen???? snap ik echt niet !!! ik kom zoveel leuke dingen tegen.....en houd me netjes in . aye aye.
Majesteit, gecondoleerd met je hondje. Had op fb gezien dat je de beslissing had moeten nemen. Hoe is het nu met je?

Tineke, fijn dat je nu nog meer gemotiveerd bent

Brenda, lekker zeg, zo genieten.

Nieuwe kleren zit er voorlopig voor mij ook niet in. Ik val veel te weinig af. Ben afgelopen week 600 gram kwijt geraakt. Zit nu een maand na de ok op 12 kilo, waarvan 10 de eerste 2 weken. Ik baal, ik hoop echt dat het afvallen nog gaat beginnen. Ik eet nog steeds max 500 kcal op een dag, dus daar kan het niet aan liggen. Morgen begin k met sporten, ik zal mijn lijf dunner krijgen!

Boehoe, er is nog steeds niet 1 kledingmaatje vanaf

Gek hè, hoe sommigen zijn voorbestemd om niet af te vallen......

Waarschijnlijk heb ik miv volgende week wel een baan voor 5 maanden. Voordeel: ik kan mijn oude werkkleding nog gewoon aan .
Hallo Allemaal,

Kwam na wat gegoogle op jullie forum terecht.

Ik krijg woensdag 22 augustus mijn maagband, Atrium Heerlen, dr Greve.

Ben nu vooral in spanning aan het afwachten hoe alles gaat verlopen...

Ik wilde jullie even laten weten het erg prettig te vinden om jullie ervaringen te lezen!
quote:majesteit schreef op 31 juli 2012 @ 14:10:

enne brenda, win kelen en dan niets kopen???? snap ik echt niet !!! ik kom zoveel leuke dingen tegen.....en houd me netjes in . aye aye.

Heb me ook ingehouden Heb het nog te goed

Bovendien was het nog net niet en was het nog veel zomerkleding dus dan kan je beter even wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven