Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Nou vlinder dat is nou ineens een verassing!

Nou knap maar snel op en succes met alles natuurlijk.

Hier gaat het goed. Hoef gelukkig niet meer overtegeven. Alleen als ik echt snel eet. En absoluut niet drinken bij het eten dat is echt geen goede combinatie. Ben nu 12 kg kwijt echt heerlijk!
Goh dat is een verrassing Vlinder! Welke operatie is het ook al weer geworden? De tip die ze bij ons gaven voor de pijn (gas) en het nare gevoel bij het slikken (bij drinken) is dat je rustig door je neus inademt en door je mond rustig uit. (En als ik dan idd op de ademhaling lette dan was de rest minder erg.)

Je moet er nu nog mss niet aan denken, maar dadelijk vloeibaar eten. (Mijn ervaring is dat varkensvlees gepureerd en verdund met water/kookvocht niet lekker is. Maar mss vind jij dat wel heel lekker (Alhoewel: mijn moeder heeft het ook getest en vond het ook niet te pruimen en die was niet geopereerd.)

Nu dus lekker rustig aan doen en je laten verwennen door je omgeving. (Mijn tip is wel dat je sneller weer wat kunt wandelen dan je denkt. De eerste twee weken liep ik letterlijk een blokje om (150 meter ofzo) en nu loop ik iedere keer een paar kilometer. En dat terwijl ik nog maar vier weken geleden ben geopereerd.)

Hier gaat alles ook prima. De afgelopen dagen bijna de hele dag de hort op geweest en dat merk ik nu wel: moe. Maar goed ik had deze week gewoon veel afspraken (enkele in het ziekenhuis: controle hier en controle daar) en gisteren met een vriendin wat gaan drinken en nog ff geshopt (woonboulevard). En toen 's avonds ook nog naar koor en dat was allemaal een beetje te veel. Maar goed ik heb vandaag verder niks meer (vanmiddag een sollicitatiegesprek gehad) en morgen alleen de boodschappen.

@Monique: jij moest dus ook regelmatig overgeven? Ik heb het zo af en toe, maar ben de laatste dagen veel misselijk. Denk dat dat door het weer komt. Maar de chirurg zei dinsdag dat het misselijke langzaam weg gaat. Ik hoop het.
@ Monique, heel erg bedankt ja ik ben nog heel erg misselijk inde ochtend verder gelukkig niet ik probeer 2 kleine flessen water en 1 beker soep per dag binnen te krijgen voor vocht maar lukt niet hahah en 12 kilo is wel veel en knap zeg want van welke maat kom je en heb je nu. ik kan me niet voorstellen om eindelijk af te gaan vallen zonder meer extreem aan te komen voel me dan zo

gelukkig :-)

@ wapiti, ja het ging ineens super snel maar ben er zo blij mee elke dag voel ik me iets beter het is een maagverkleining geworden

en het gas doe zoooo veel pijn maar vandaag is al wat gezakt.

het drinken gaat opzich wel want ik neem echt mini slokken ben bang voor door lekken of wat dan ook.

ik moet wel eerlijk zeggen dat ik elke dag wel verlang naar een boterham met kaas raar he niet eens het avond eten hahaha maar ze hebben de dieet aangepast dus 4 dagen soep water en light sap en daarna 6 dagen optimel karnemelk erbij en daarna over naar vast voedsel dus nog 2 weken dan komt me broodje kaas hahaha want ik vind eten pureren helemaal niks en ben je al veel afgevallen in die 4 weken en dezelfde vraag voor jouw van welke maat kom je en ben je nu.

ik zelf heb 48- 50 en hoop tot 42 te komen

was voor de dieet 120

voor de operatie 111

en ga over 1 week weer wegen
Ik had 54-56 en woog 135 kg en heb er nu ca 14 kg af en sowieso wel een maat minder. Broeken zakken af en bh moet binnenkort ook ingenomen worden. Truitjes die eerst te kort waren zijn nu korte jurkjes haha.

Geen idee waar ik ga eindigen maar ik ga ervoor!
Optimel karnemelk ken ik niet maar wel de yoghurtdrank. Die valt bij mij niet zo goed in de ochtend maar de yoghurt weer wel. Was wel blij dat ik die twee weken ook wel iets mocht eten (nou ja eten) iig iets anders dan aanmaak en thee enz. Thee heb ik ook al heel lang niet meer op: geen zin in. Hopelijk is het het weer geweest want ik was altijd een ongelofelijke theeleut. Lust ook geen koffie.
@ wapiti, dat is heel veel kilo eraf goed zeg en is ook fijn om kleren aan te doen zonder te denken van shit sta niet goed te strak en nu gewoon te groot hahah fijn gevoel ik ken het ik was 2 jaar geleden 20 kilo kwijt en heb gelukkig al die kleding en ook de bh's

bewaard dus hoef niks erbij te halen.

ik ben ook een theeleut. lust ook geen koffie

vanaf morgen mag ik yoghurt enzo heb er zin in.
Ik heb na de operatie echt afgezien. Echt die gassen heb er zo'n last van gehad dat ik dus een nacht extra ben gebleven. Was helemaal vaan de wereld haha en dat maar bij een maagband operatie, gbp is veel zwaarder!

In de 6 weken na de operatie kon ik goed eten maar nu ik dan 2 weken geleden ben opgespoten kan ik het verschil echt goed merken. Ben ook 3 kilo kwijt in die 2 weken.

Ik had maat 48 en nu 46. Mijn doel is (gezond bmi natuurlijk) maatje 40/42 zou ik echt zo blij mee zijn!

Vorige keer op controle was er een mevrouw die was al 100kg kwijt!!

Wapiti, wat val jij nou gemiddeld per week af? Bij een bypass gaat het toch vrij snel?
Ik val in een week zo rond de 1,5 kilo af, maar ben ook al een keer een week niet afgevallen (schijnt heel normaal te zijn). En moet ook zeggen dat ik de operatie peanuts vond. Wel last gehad van gassen en dus speirpijn enz. Maar verder hoorde je mij helemaal niet klagen. (Ondanks dat ik de eerste 1,5 week echt heel misselijk was door de antibiotica en tramadol.)

Ik vind het nu veel lastiger: veel misselijk, rekening houden met drinken (niet tijdens en rond het eten), heel weinig kunnen eten en drinken (= 1 boterham en 1 stukje vlees op een dag en dat is het). Daar word ik weleens moedeloos van, maar dit gaat volgens de chirurg en dietiste gewoon over.
Vlinder, wat geweldig dat je al geopereerd bent!

Veel sterkte met herstellen!
Hallo, ik heb hier al wel eerder mee geschreven. Vandaag werd het me even allemaal te kwaad en moet ik gewoon even van me af schrijven. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.

First of all, mijn verhaal is een verhaal op zich, dus laat alsjeblieft geen keuzes daarvan af hangen.

Vandaag precies 3 jaar geleden heb ik een maagbandje gekregen, ik was er zo blij mee en ik was er zo klaar voor. Helaas na 5 dagen ging de boel ontsteken. Na 10 dagen in het ziekenhuis en volgepompt te zijn met antibiotica mocht ik naar huis. Het kastje was gaan ontsteken maar kreeg de voordeel van de twijfel. Helaas.. Een paar maanden later was het weer raak. Dit keer is het kastje verwijdert in het ziekenhuis, na een paar maanden zou ik een nieuw kastje krijgen. Na een paar weken (wond was nog open zodat eventuele rommel eruit kon. Helaas zat het slangetje niet goed vast en kwam deze door de wond naar buiten. Daar gingen we weer opnieuw naar het ziekenhuis, ik mocht weer blijven en er werd weer geopereerd. Een nieuw kastje. Nu moest het goed gaan.. Niet dus, de boel ging weer ontsteken.. Ik ben weer geopereerd, kastje eruit en kastje erin. Dit zou de laatste keer zijn. Anders werd ook het maagbandje eruit gehaald. Op mn werk werd ik gewaarschuwd, als je nog een keer in het ziekenhuis komt te liggen word je contract niet verlengd. En ja wat doe je daar tegen.. Even ging het goed.. Toen werd het litteken waar achter het kastje zat weer rood, kwam een bult onder.. En ja ik voelde het al aankomen, afspraak gemaakt in het ziekenhuis, bloed geprikt, arts gezien. Jahoor weer ontstoken.. Maar ik viel wel goed af dus wou mn bandje zo graag houden.. In eerste instantie heb ik ze zo ver gekregen dat ze het bandje zouden laten zitten. Maar op de dag voor de operatie belde de artst dat ze toch alles gingen verwijderen (reden: ze hadden al eerder rommel verder op het slangetje gezien dus ze waren bang dat het verder ook ontstoken was) Volgende dag in het ziekenhuis weer een operatie, ik ben nog nooit zo naar wakker geworden, ik had een drain vanuit mn buik, ik had een sonde naar mn maag. Wat bleek, er zat een gaatje in mn maag onder het bandje. Dat kon er ook nog wel bij.. Maar alles was eruit.. En daar lig je dan. Dat is ondertussen een maand of 5 geleden. Ik ben langzaam aan weer aangekomen maar werk nu heel hard om het er weer af te krijgen. Mn contract is niet verlengd, ik lag weer in het ziekenhuis.. Ik ben daar zo boos over geweest.. Kan er nu nog steeds boos worden maar het heeft toch geen zin. Ik zou nu nog een gb mogen maar ik durf niet.. Aan de ene kant denk ik ja ik moet het doen, maar ik heb nu weer een nieuwe baan en ook daar heb ik nog geen vast contract en is de kans veel te groot dat ze me eruit gooien hierdoor. Ik kan me dat niet veroorloven.. Ik zat net een programma te kijken waar iemand een gb kreeg.. Daardoor barste even de bom.. Huilend heb ik dit zitten schrijven, ik wil niemand ontmoedigen.. Maar wou gewoon even mn verhaal kwijt bij mensen die weten waar ik het over heb.. Ondanks alles zou ik zo graag weer een bandje willen, maar dat mag ik niet meer.. Voor iedereen die nog onder het mes moet heel veel succes!!! En voor alle andere natuurlijk ook!!
Bollie

Fijn wat van je te lezen!! Ken je verhaal nog alleen het laatste stukje niet. Balen dat het bandje er toch uit moest. Ook je baan nog eens kwijt

Verder nog een geopereerde wat een verassing was en verder weet ik het even niet meer en heb nu geen tijd/zin om alles weer te lezen. Voor mij is het ook heel anders dan toen ik in het begin zat en tips wilde.
Jeetje, wat een verhaal Bollie!

Ik snap je twijfel wel, een GBP is ook niet niks hoor.

Sterkte!
Vanmiddag VIP middag in Velp. Mag een voor ons zeer belangrijk persoon mee nemen. Mijn man gaat mee. En die mogen dan hun hart luchten en ei kwijt raken. Hahahahaha. Morgen meer ben een beetje druk nu.

Toedeloe.
Jeetje wat een verhaal Bollie. Wat een nare ex werkgever zeg.

Hier gaat alles gelukkig goed

11-9-12 GBP en nu 45 kilo lichter.

Ik ben lekker aan het hardlopen moet alleen droog weer worden nu hahaha .

Van maat 56-58 naar 42-44.

Geen moment spijt gehad.

Groetjes

dita
Toch even het verhaal van Bollie gelezen.

Tjonge als er iets mis gaat, gaat ook alles mis. Ik weet niet goed wat te zeggen op zulke verhalen. Vind het heel erg dat haar dit is overkomen. En hoop dat ze snel weer de oude is.

Ik wist niet dat ze nog maagbandjes deden. Juist omdat er zoveel naregheid mee is. Lieve bollie ik hoop dat alles weer goed zal gaan komen. Dat je lekker slank wordt, en een leuke baan krijgt.

Gr Coral.
Coral, ik heb ook een maagbandje. Maar heb echt totaal geen problemen, het is zeker even wennen en aftasten maar weet precies wat ik wel en niet kan eten enz. Mijn buurvrouw heeft ook een bandje en die is er 44 kilo mee afgevallen ook zij heeft totaal geen problemen gehad.

Helaas lees je ook vaak alleen de negatieve verhalen terwijl er veel positieve verhalen zijn.

Het verhaal van bollie is echt super vervelend maar ze had ook een gaatje in dr maag, als ze dat niet had gehad (ik kan niet uit het verhaal opmaken of het gaat door het bandje komt) dan had ze waarschijnlijk geen problemen gehad, ze was er immers best veel mee afgevallen.
hai Bollie,

ik moet wel eerlijk zeggen dat je je wel sterk heb gehouden

om door te zetten en vervelend als je zo onder heb moeten lijden

je hoor zoveel leuke verhalen om je heen en dan baal je wel dat het zo moet gaan. ik hoop dat je tot jezelf kan komen om ooit nog een keuze te maken voor een maagverkleining.

gr vlinder
hai meiden,

ik heb zo zin in kaas pffff heb al smeerkaas 20+ gekocht voor wanneer ik weer vast voedsel moet maar is zo moeilijk deze periode elke dag het zelfde drinken me lichaam verlang naar

vast voedsel

ik moet vrijdag pas weer naar het ziekenhuis dan hoor ik hoe en wat. want ik weet zelf niet na hoeveel dagen je vast voedsel mag dacht 2 weken na de operatie weet iemand dat (ook al hoor ik het vrijdag maar dan weet ik het alvast hihihi )

verder gaat het goed ik ben nog niks afgevallen maar is pas 1 week na de operatie dus ik heb geen haast
Ja wij mochten na twee weken weer vast voedsel maar mochten ook meteen yoghurt en jij niet, toch? Is wrs bij ieder ziekenhuis anders.
Ja overal is het anders. Ik hoef (gelukkig) geen 2 weken shake.

Wel uitkijken met vette en zoete dingen. Dus geen chips meer enzo. Ook om de lever wat kleiner te maken. Ben waarschijnlijk eind juli aan de buurt. Heb vanmorgen gebeld, en mag over twee weken terug bellen. Ben al een beetje afschijt van het eten aan het nemen. Nog een paar keer uit eten bij onze favo restaurantjes en bistro's nog een keer een shoarma, of een kebab. Een bezorg pizza. Nog een keer een patatje met. Mijn coca cola light verslaving overwinnen. Koolzuur mag ook niet meer.Zal water moeten worden. Nog een keer naar de WOK. Ik doe net of ik nooit meer zal eten. Als ik mijn buurvrouw hoor valt het allemaal best wel mee. Na een aantal weken. Zij heeft 5 dagen vloeibaar gehad. En at toen alweer vast. Ben ook beniewd. Maar ja je moet wel hé????
Overal is het anders......ik moest 3 weken dik vloeibaar....vond het prima te doen......Ervoor eiwitrijk/suikervrij en vetarm gegeten. Was 4.1 kg kwijt en chirurge was tevreden!! Had de maagband nog.

Ik wil ff inhaken op maagband. Het wordt wel steeds minder en er zijn ziekenhuizen die helemaal niet meer plaatsen. Dat er ziekenhuizen zijn die het nog wel doen: prima!

Op voorlichting is hier verteld dat 75% uiteindelijk een andere WLS nodig heeft.
hallo,

Ik heb mezelf weer bij elkaar geraapt en het gaat weer goed! Het is gewoon dat er niemand in de buurt is, die er een beetje verstand van heeft en dan is het wel even fijn om je verhaal kwijt te kunnen.

@Brendah, heej hoe is het met jou? Je klinkt niet helemaal happy of ligt dat aan mij?

@Nannie, dank je wel. Helaas zou ik nu nog niet voor een GBP kunnen kiezen omdat ik het me niet kan veroorloven om er weer zo lang uit te liggen. Geen uren op contract is geen inkomen en dat heb ik toch echt nodig.

@Coral, dank je wel. Ik heb gelukkig weer een leuke nieuwe baan! Ben er super blij mee maar dus helaas nog geen uren op contract. Dat mijn bandje geplaatst werd vast het al drie jaar geleden, misschien dat dat al scheelt dat ze het toen nog wel deden.

@Dita, Ik was ook niet zo blij met mn ex werk gever nee.. Maar goed, Wat ben jij al veel afgevallen zeg!! Helemaal super!!

@Monique, het gaat gaatje is pas ontdekt nadat ze het bandje gingen verwijderen. Ze weten dus niet hoe lang dat er al heeft gezeten. Maar daarom is niet alles verwijdert, dat kwam puur door alle ontstekingen.

@Vlinder, dank je wel voor je lieve woorden. Het valt idd niet altijd mee als je de goede verhalen van iedereen hoort. Heb jij een GBP gehad? Lastig he die eerste periode! Maar het komt goed! Succes en je mag snel genieten van je smeerkaas!!

Fijne avond!
Bollie

Balen dat je je baan bent kwijt geraakt en nu opnieuw moet beginnen. Onderaan en eerst uren moet opbouwen. Hoop dat je die snel hebt zodat jij ook de GBP kan laten doen.

Gaat goed met mij! Het is voor mij jaar terug van redo en had eerder een GBP moeten doen (maar is altijd achteraf)

Ben sinds 2 weken weer aan het werk. Leuk maar wennen na 5 maanden thuis en moet uur heen en uur terug reizen. Is te doen maar dan ben je wel gaar in de avond. Misschien dat je dat leest door mijn tekst?
Had mijn controle vandaag. Is jaarlijks in MCL Leeuwarden. Ik vindt dat erg fijn!

Chirurge was SUPERTEVREDEN!! en ben een voorbeeld patient. Vragen over eten en drinken. Soms haal ik 1 liter en soms 2 liter. Geen probleem als dat voorkomt. Eten kan ik alles. 1 dumping ooit gehad. Of ik aan sport deed? Nou sinds 2 weken werk ik weer na 5 maanden geen werk en moet ik veel lopen naar en van bus. Verder fiets ik veel. Was prima!!! Daarbij voor ik in huis ben moet ik 2 trappen op en naar boven (slapen) nog 1.

Nog even gehad over gesprek op OK vorig jaar waar ik aangaf blij te zijn als ik onder 100 ben. Zij zei toen dat ik dat wel halen zou en zie ik heb het gehaald!!!

Volgend jaar weer terug tenzij er problemen zijn. Of als ik zwanger mag raken dan willen ze je ook extra controleren en moet je naar gynaecoloog.

Heb met aandacht naar mensen in volle wachtkamer geluisterd.
Goedemorgen meiden, ik weer de DATUM!!!!!! Voorlopige dan hè.

Maandag 12 augustus!! Hoera!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven