Gezondheid alle pijlers

Afvallen in vier maanden

05-10-2014 22:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na al jaren bezig te zijn geweest met afvallen en veel hoogtepunten en dieptepunten te hebben meegemaakt, wil ik toch weer richting het pad van het afvallen wandelen.

Dit keer wil ik het op een gezonde manier doen, maar ik vind het lastig om te bedenken wat ik dan mag en kan eten. Ik heb namelijk geen vast slaapritme en ben dus vaak meer/minder uur wakker op een dag wat dan naar mijn idee ook meer/minder eten betekent. Ik heb verder geen overgewicht. Ik ben 1.84cm lang en weeg 74 kilo. Toch ben ik erg ontevreden over mijn buik en bovenbenen. Ik heb van mezelf ook al een erg brede bouw dus dat is regelmatig even slikken als ik in de spiegel kijk..

Het liefste begin ik 's ochtends met een bak magere yoghurt met evt. wat cruesli erin. Tussen het ochtend- en middageten een stuk fruit. Dan 's middags twee boterhammen met vegetarische paté, als tussendoortje voor het avondeten een evergreen o.i.d. en dan als avondeten vlees en groente. Ik wil de komende tijd graag dingen als rijst/aardappelen ontlopen. Ik wil echter wel één keer per week pasta eten (mijn lievelingseten, can't resist it).

Verder vind ik het moeilijk om na 20:00 uur niks meer te eten. Ik eet na het avondeten vaak wat zoets, omdat ik daar dan veel behoefte aan heb. Maar dan krijg ik toch binnen een uurtje weer trek in allerlei lekkers. Nu heb ik nu nog wel de controle om eraf te blijven en pak dan vaak een kop thee, maar het is wel lastig. Werkt het als je jezelf aanleert niet meer na 20:00 uur te eten?

Heeft iemand tips voor me?

(Over precies vier maanden ben ik jarig, dus dan wil ik ongeveer vijf à zes kilo afgevallen zijn)
Ik lees niks over beweging en waarom kun je niet gewoon meer ritme aan gaan houden dan?
Trouwens, als jij alleen met yoghurt ontbijt, tussen de middag twee boterhammen eet en 's avonds alleen op groente en wat vlees vertoeft, snap ik prima dat je vervolgens honger krijgt.

Misschien kun je online eens berekenen hoeveel kcal je op die manier nuttigt. Lijkt mij vrij weinig.
@theia

Omdat ik heel onregelmatige schooltijden heb en ik het dan wel lekker vind als ik een keer kan uitslapen. Vind het dan vervelend om vroeg m'n bed uit te komen puur en alleen om te eten.
68 kilo bij 1.84 is wellicht wat licht. Hoe oud ben je?
Je hebt een prima gewicht t.o.v. je lengte. Als je ontevreden bent over bepaalde lichaamsdelen, dan zou ik gaan sporten en die specifieke lichaamsdelen aanpakken.
Dat zoetigheid na je avondeten is gewoon gewenning. Doe het een paar avonden niet en je zult zien dat je er snel vanaf bent.

Heel herkenbaar maar ook erg makkelijk om er vanaf te komen.

Wil je toch nog iets zoets? Neem dan een stukje 85% puur chocolade. Dat valt nog onder het kopje gezond.
Je hebt een prima gewicht bij jouw lengte. Ik denk dat je meer bereikt met sporten dan met afvallen.

Het klinkt alsof je erg weinig eet, dan krijg je inderdaad 's avond honger. Een bakje yoghurt, 2 boterhammen en 's avonds groente en vlees. Dat is echt te weinig, je zit nog op school, je hebt meer energie nodig dan dat je nu eet. Zorg ook voor een vast ritme, dus o.a. voldoende slaap.
Aller eerst is het te gemakkelijk om koolhydraten zomaar vaarwel te zeggen. Ook hierin zitten essentiële voedingsstoffen en is het een bron van energie. Let goed op dat je voeding in balans blijft met de benodigdheden want voor je het weet ben je nog verder van huis.

Ik zie ook dat je maar 1 stuk fruit per dag eet. Dit zou ik ophogen naar 2 stukken. Vermijdt bananen en overigens zitten er in appels ook veel suikers dus zou ik hier geen 2 van eten op een dag.

Raadpleeg de schijf van 5 en misschien kan je hier nog wat alternatieven vinden.

Ik maak zelf wel eens (in combinatie met sport) gebruik van het 21-dagen plan. Dit houd in dat je 21 dagen flink moet doorzetten, maar de resultaten mogen er zijn. Dit houdt ook in dat je weinig koolhydraten binnen krijgt dmv pasta, rijst en aardappelen maar deze worden wel vervangen door groente.

Ik eet niks meer na 20:30 en als je echt honger hebt en je kan er niet van slapen: eet dan gewoon een bakje magere yoghurt zonder iets erin. Het is niet lekker maar het honger gevoel gaat wel weg.

Eet regelmatig en misschien is minder eten niet het probleem maar meer bewegen? Buik en bovenbenen zijn goed te trainen in een sportschool zolang je wel eerst een goeie uitleg hebt gekregen. Ga nooit zelf experimenteren zonder ervaring!

Succes!
Minder koolhydraten en veel meer eiwitten en vetten.

Waar zijn de noten, eieren, roomboter, stuk kaas ed?

Laat die Evergreen eens weg en neem een handje noten, een blok kaas of een ei met een wortel oid

http://melchiormeijer.wor ... iker-de-bittere-waarheid/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven