Gezondheid alle pijlers

Al 3 jaar niet meer ongesteld

06-02-2014 22:56 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

zoals de titel al vermeldt, ben ik al een tijd niet meer ongesteld.

Ik ben nu bijna 17 ik ben al ruim 3 jaar niet meer ongesteld geweest. In het begin zag ik dit niet als een probleem, omdat je in de eerste maanden de menstruatie erg onregelmatig kan zijn en ook een tijdje kan uitblijven. Na ongeveer 1,5 jaar kreeg ik ineens last van hevige buikpijnen, die steeds terugkwamen. We besloten ermee naar de huisarts te gaan, ook om het feit dat ik toen ruim anderhalf jaar niet ongesteld was geweest. De huisarts nam het voor mijn gevoel niet erg serieus en stuurde me weer naar huis met 'het zal wel door de stress komen, misschien dat je met een psycholoog moet praten' De buikpijn bleef aanhouden en enkele weken later zijn we weer naar de huisarts gegaan en gevraagd om een doorverwijzing naar het ziekenhuis voor een echo. Hieruit bleek dat ik veel kleine cystes op mijn eierstokken had en dat dat waarschijnlijk de reden was dat ik niet menstrueerde. Ik heb sindsdien een aantal keer een bloedonderzoek laten doen, maar met mijn hormonen leek niks mis mee te zijn. Er werd dus geconstanteerd dat ik geen PCOS had. Ik ben nu ruim een jaar verder en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik maak me nogal zorgen aangezien ik geen idee heb wat er aan de hand is en ik met de vraag zit of ik alsnog PCOS zou kunnen hebben?

Ik heb geen overgewicht, heb wel wat last van puistjes (maar dat hoort ook wel bij de pubertijd) en wat overbeharing betreft heb ik donker haar, waardoor de haartjes op min benen en armen goed zichtbaar zijn, maar ik heb het niet extreem op mijn buik of rug (een klein beetje).

Ik weet nu dus echt niet meer wat ik moet doen, heeft het zin om weer naar de gynaecoloog te gaan? of aan de pil te gaan? en zou het kunnen dat ik alsnog PCOS kan krijgen?

sorry voor dit lange verhaal,

ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen.

groetjes
Alle reacties Link kopieren
@Masque,

Ik overweeg ook om weer tebeginnen met de pil, heb het een tijd geslikt maar voelde me er totaal niet prettig bij, veel last van de bijwerkingen etc, maar ik twijfel nog of het erg zou helpen, aangezien je alsnog geen eiersprong krijgt. Ook vraag ik me af of de pil kan zorgen dat de cystes minder worden.

Kreeg je al last van de bijwerkingen voordat er geconstanteerd was dat je pcos had of daarna? En is bij jou al vastgesteld dat je onvruchtbaar bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven