Al 4 dgn totaal geen energie meer, komt dit door depressie?
donderdag 11 maart 2010 om 13:36
Ik slik al een hele tijd (bijna een jaar) een antidepressiva (Citalopram). Maar omdat het effect hiervan minimaal is heb ik van de huisarts een nieuwe antidepressiva meegekregen (Mirtazapine). Afgelopen zondagavond heb ik hiervan m,n eerste tablet genomen. Ik heb die nacht geslapen als een blok (12 uren!) en de volgende ochtend was ik doodop en enorm duizelig.. Ik heb toen 's middags weer 4 uurtjes geslapen en omdat ik zo moe was lag ik 's avonds om 20 uur alweer in bed en weer enorm geslapen (16 uren!). Ik heb het echter bij een tabletje gehouden, want ik kan i.v.m. mijn werk absoluut niet zo moe zijn... Dus zondagavond een tablet genomen en daarna niet meer.. Maar tot nu toe ben ik nog steeds enorm moe (kan volgens mij wel 24 uren per dag slapen), ik ben duizelig, mijn reactievermogen is ineens erg laag en ik spreek ook ineens een stuk langzamer. Daarnaast is mijn energiepijl gezakt naar dat van een hoogbejaarde (terwijl ik in de 20 ben).. Als ik me heb aangekleed sta ik al te puffen en zuchten en wil ik alweer slapen.. Kortom... ik voel me niet ok! Nu ben ik gister bij de huisarts geweest om mijn klachten aan te kaarten en deze gaf aan dat het niet kon komen door die Mirtazapine omdat deze na 24 uur al uit mijn lichaam moet zijn.. Hij schrijft mijn klachten toe aan mijn depressiviteit. Ik ben echter al een jaar depressief en ik heb nog nooit eerder deze klachten gehad! En ik weet dat hij de huisarts is en er dus meer verstand van heeft dan ik... Maar ik vraag me gewoon sterk af of het niet wat anders kan zijn (ook uitgesproken naar huisarts en hij zegt van niet). Nu ben ik benieuwd of een van jullie misschien ooit zoiets heeft gehad of misschien tips voor mij heeft?
Bedankt alvast!
Bedankt alvast!

donderdag 11 maart 2010 om 13:50
donderdag 11 maart 2010 om 14:09
Ik heb mijn andere AD wel afgebouwd.. In 2 maanden tijd ben ik van 40 mg naar eerst 20 mg gegaan en toen 10 mg.. en de laatste week slikte ik ze helemaal niet meer.. en toen ben ik zondag begonnen met de nieuwe AD.. maar dus bij een pilletje gelaten.. En ja mijn depressie is helaas nog steeds wel aanwezig.. Ik heb met de HA afgesproken nu eerst 2 weken even niets te slikken en daarna verder te kijken..
donderdag 17 juni 2010 om 23:57
ik ben een jongen van 19 jaar.
ik heb van me baby af aan, tot me 12de in het ziekenhuis gelegen.
ik ben van lagere school naar vmbo gestapt, ik heb hard gevochten.
ben in leerjaar 3 van het vmbo aangewezen als dadidge van veel zware misdrijven, die bij mij op school plaats vonden
daarbij ben ik van alle misdrijven vrijgesproken.
daarna bleek het ook nog te zijn, dat me ouders mij vanaf me baby af aan met anti depressiva pillen hebben vol geduwt.
omdat ze wisten dat ik slim zou worden en dat je geen geheimen verborgen voor me kon houden,dus nu ik erachter ben gekomen ben ik doorgedraait, me vader bleek niet me echte vader te zijn.
me moeder was een hoer en verzwijgt veel en heeft mij gebruikt als proefkonijn voor doktoren om geld binnen te krijgen
dus in feite mijn leven verzieken voor geld.
ze hebben mij 300 prikjes gegeven etc ik weet het zelf niet ik ken me eigen nog niet zolang ik ben jarenlang iemand anders geweest door dit alemaal(doktoren ontkennen dit en politie wil dit niet onderzoeken )
ik functioneer nog, zoals elk normaal persoon.
vele van jullie leiden onder angst, je moet doorgaan met je leven.
anders ren je in angst weg voor alles wat je hebt bereikt en hebt.
en raakt het kwijt het is zonde.
ik schaam me voor niemand, ze kunnen alemaal een depressie krijgen.veel depressieve vrienden kunnen aleen nog bij mij terecht de rest van hun vrienden zien hun niet meer staan dit wereldje is te ziek voor mij.
vele willen niet inzien, omdat ze te complex zijn opgesloten in een systeem. waarvan ze niet weten wat hun, daadwerkelijk raakt.er zit een sheur in de werkelijkheid, dat aan jou vreet.
je wordt van je ziel beroofd, vertrouw niemand ook al is het je
physcoloog.je mag in de gebroken spiegel kijken.
en aanshouw je eigen, gemaakte monster creatie.
je wordt van je ziel berooft waar je bijstaat daarom vertrouw niemand PEACE kheb nog steeds liefde voor iedereen
ik heb van me baby af aan, tot me 12de in het ziekenhuis gelegen.
ik ben van lagere school naar vmbo gestapt, ik heb hard gevochten.
ben in leerjaar 3 van het vmbo aangewezen als dadidge van veel zware misdrijven, die bij mij op school plaats vonden
daarbij ben ik van alle misdrijven vrijgesproken.
daarna bleek het ook nog te zijn, dat me ouders mij vanaf me baby af aan met anti depressiva pillen hebben vol geduwt.
omdat ze wisten dat ik slim zou worden en dat je geen geheimen verborgen voor me kon houden,dus nu ik erachter ben gekomen ben ik doorgedraait, me vader bleek niet me echte vader te zijn.
me moeder was een hoer en verzwijgt veel en heeft mij gebruikt als proefkonijn voor doktoren om geld binnen te krijgen
dus in feite mijn leven verzieken voor geld.
ze hebben mij 300 prikjes gegeven etc ik weet het zelf niet ik ken me eigen nog niet zolang ik ben jarenlang iemand anders geweest door dit alemaal(doktoren ontkennen dit en politie wil dit niet onderzoeken )
ik functioneer nog, zoals elk normaal persoon.
vele van jullie leiden onder angst, je moet doorgaan met je leven.
anders ren je in angst weg voor alles wat je hebt bereikt en hebt.
en raakt het kwijt het is zonde.
ik schaam me voor niemand, ze kunnen alemaal een depressie krijgen.veel depressieve vrienden kunnen aleen nog bij mij terecht de rest van hun vrienden zien hun niet meer staan dit wereldje is te ziek voor mij.
vele willen niet inzien, omdat ze te complex zijn opgesloten in een systeem. waarvan ze niet weten wat hun, daadwerkelijk raakt.er zit een sheur in de werkelijkheid, dat aan jou vreet.
je wordt van je ziel beroofd, vertrouw niemand ook al is het je
physcoloog.je mag in de gebroken spiegel kijken.
en aanshouw je eigen, gemaakte monster creatie.
je wordt van je ziel berooft waar je bijstaat daarom vertrouw niemand PEACE kheb nog steeds liefde voor iedereen