Gezondheid alle pijlers

Alcohol na bevalling (fv)

14-11-2015 15:20 41 berichten
Vorige week bevallen, de bakjes filet vliegen erdoorheen, maar heb toch ook wel eens zin in een glaasje wijn vanavond

Mag dit al? Ik lees van alles over alcohol en bv maar ik geef dus fv.

Na de vorige zwangerschap had ik gewacht tot de nacontrole na 6 weken omdat ik toen zwangerschapsvergiftiging had en ze gingen prikken op lever/nierwaardes enz.

Deze zwangerschap en bevalling zijn gewoon normaal verlopen. Onze dochter is vandaag 7 dagen en alles gaat goed
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen.
Waarom zou het niet mogen? Zou niet aan de zuip gaan, maar je kunt best iets drinken volgens mij.
Tuurlijk, even proosten. Gefeliciteerd!
Jezelf straallazerus zuipen zodat je je baby niet hoort huilen lijkt me een slecht plan. Maar een wijntje of een biertje omdat je daar trek in hebt is geen probleem hoor. Hou er alleen wel rekening mee dat het nogal hard binnenkomt na 9 maanden zonder alcohol.
Gewoon 1 wijntje was de bedoeling hoor ;) en natuurlijk zorg ik dat we voor onze kinderen kunnen blijven zorgen! Dankjewel!!
quote:stadenland schreef op 14 november 2015 @ 15:30:

Gewoon 1 wijntje was de bedoeling hoor ;) en natuurlijk zorg ik dat we voor onze kinderen kunnen blijven zorgen! Dankjewel!!Kies een hele lekkere eerste. Dat heb je verdient. Proost!
Oeioeiiii jij gaat teut worden! Geniet ervan! :-)

T eerste wijntje na m'n zwangerschap en 12 weken borstvoeding (dus na een jaar in totaal zowat) kwam enorm binnen, maar o wat was ie heerlijk! :-)
Prima hoor. Ik heb een week na de geboorte wit wijntje gehad.
Proost! En natuurlijk gefeliciteerd met je dochtertje!
quote:Katherina schreef op 14 november 2015 @ 15:34:

[...]

Kies een hele lekkere eerste. Dat heb je verdient. Proost!Najahet word het kleinste flesje wat in de kast staat want anders staat zo'n grote fles te lang open haha
He? Waarom zou dat niet kunnen?
Oh heerlijk! Onze tweeling is donderdagavond laat geboren en maandag mochten we naar huis. Maandagavond heerlijk sushi gegeten met een heerlijk wit wijntje er bij! Geniet er van. Ja hij kwam binnen en ja hij smaakte naar meer, maar gelukkig niet gedaan :D
Ik kan niet wachten tot dat eerste biefstukje met een heerlijk glas rood. Geniet van je wijntje vanavond! Ik moet nog een paar weken...
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Kun je mij 1 reden geven waarom het niet zou mogen TO?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Man, zodra hier de hechtingen er goed en wel inzitten, trek ik een fles Moët open, hoor! Desnoods met nog een lading crême de Cassis erdoorheen.

God. Wat mis ik mijn wijntje of aperitiefje!
quote:pointdexter schreef op 14 november 2015 @ 16:11:

Ik kan niet wachten tot dat eerste biefstukje met een heerlijk glas rood. Geniet van je wijntje vanavond! Ik moet nog een paar weken...

Nog 2 hè, Pointie, nog 2..

We houden vol!
Ik heb op de dag van zijn geboorte al een glas champagne gedronken.
Ik heb een biertje genomen, en ik gaf nog wel bv. Dat mocht toen nog . Maar man, wat hakte dat biertje er in zeg. Ik heb het niet eens op gekregen
Proost! En gefeliciteerd!
quote:pointdexter schreef op 14 november 2015 @ 16:11:

Ik kan niet wachten tot dat eerste biefstukje met een heerlijk glas rood. Geniet van je wijntje vanavond! Ik moet nog een paar weken... Morgen komt mijn moeder hier een biefstukje van de slager maken
Geniet ervan!!
quote:Nouschi schreef op 14 november 2015 @ 16:11:

Kun je mij 1 reden geven waarom het niet zou mogen TO?

Uhhja weet ik veel?

Bloedverlies ofzo of eh ja geen idee maar die kraamverzorgster moet toch niks voor niks al die lichamelijke controles doen dan is er vast wat aan de hand :p
quote:stadenland schreef op 14 november 2015 @ 16:57:

[...]

Uhhja weet ik veel?

Bloedverlies ofzo of eh ja geen idee maar die kraamverzorgster moet toch niks voor niks al die lichamelijke controles doen dan is er vast wat aan de hand :pNou ja, als je net 2,5 liter bloed bent verloren zou ik niet aan alcohol beginnen nee. Maar jij zit nu zo vrolijk te forummen dat ik vermoed dat dat wel mee zal vallen
Tuurlijk mag dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven