Gezondheid alle pijlers

Allergisch.. help

28-04-2010 21:49 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de gouden tip? Ik heb uitslag over mijn hele lichaam... het is knalrood, warm en het jeukt. Ik heb vanochtend al een Allerfre gehad dus die kan ik niet meer nemen, maar het wordt allen maar erger. Hoe kan ik dit verzachten... iemand een tip?

Ik vermoed dat dit een allergische reactie.
Bel de HA post voor een recept voor Aerius, misschien willen ze je ook even zien.

Anders een bad met havermout (havermout niet los in bad doen)
Het erge is dat ik een afspraak had bij de ha vandaag, maar die heb afgebeld. Ik schaamde me te erg om te gaan. Ik kom er de laatste weken / maanden zo vaak. Heb bijna 2x per week contact met de assistente of de ha dat ik gewoon niet meer durf. Ze zien me aankomen... weer iets nieuws.

Heb ook afgebeld omdat het vanmiddag behoorlijk minder werd, maar nu baal ik van mijn beslissing.
Gewoon bellen gekkie!
Weet je zeker dat het niet van die allerfre komt?
Even koud douchen en de fan daarna zachtjes over je lijf laten blazen.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ik denk dat ik morgen toch maar naar de ha ga. De huisartsenpost is alleen voor spoed. Daar valt dit denk ik niet echt onder.

Stom stom stom... heb ook geen havermout.

Ik zal de koffie maar vast meenemen voor de beste man.
quote:mamalelie schreef op 28 april 2010 @ 21:58:

Weet je zeker dat het niet van die allerfre komt?Ik heb het gekregen na het zetten van mijn B12 injectie. Daarna heb ik pas de allerfre geslikt.
Heb je mentholpoeder in huis (vast niet, want dat heeft niemand denk ik zomaar)? Anders een koele douche of koude kompressen.

(en ik zou dus wel even de huisarts bellen)
Oh ja even koud douchen.. ga ik proberen.
Als je je er naar onder voelt is het spoed zat voor een huisartsenpost. Die mensen zitten er toch
Een allergische reactie kan heel ernstig zijn San, kan ook naar binnenslaan, dus beter gewoon even bellen, de dames assistenten weten wel raad.
.
Ben nu aan het bellen...
Ik zou ook de HAP bellen hoor!

Ik kreeg 2 jaar terug (na uit eten te zijn geweest) ineens een dikke lip (allergische reactie dus) en moest ook meteen toen ik belde langskomen.

Ik heb toen antihistamine gekregen, maar de zwelling was pas na een paar dagen helemaal weg.

Gewoon bellen, als zij het niet ernstig genoeg vinden, zeggen ze dat ook gewoon, maar liever een keer teveel bellen dan te weinig!
Heb je vandaag die injectie gehad? dan zou ik zeker even bellen naar de huisartsenpost voor advies.
Nou heb net de ha post gebeld. Ik mag nog een tablet Allerfre en ik moet stoppen met een nog lopende kuur totdat ik de ha gesproken heb.

Het kon verder niet kwaad tenzij mijn oogleden gaan opzwellen of als ik benauwd wordt. Maar dat speelt gelukkig.

Nou ja... morgen toch maar langs de huisarts dan. Domme doos die ik ben.
Ik hoop dat het vanacht een beetje gaat, succes en goed dat je toch even gebeld hebt.
'Toch raar dat je niks voor/tegen de jeuk hebt gekregen. Ik heb ooit een hevige reactie gehad op antibiotica. Ik ben daar al allergisch voor maar voor die ik toen kreeg helemaal.

Ik heb mezelf blauwe plekken gekrabd van de jeuk. Mijn rug zag er uit alsof ik met de zweep geslagen was. Vreselijke avond. Ik heb gebeld, uitgelegd en ik heb antihistamine en een zalfje gekregen. Na één pil ging de jeuk al weg.
Hoop dat je lekker slaapt TO en goed dat je gebeld hebt!
quote:Ratteke schreef op 28 april 2010 @ 22:34:

'Toch raar dat je niks voor/tegen de jeuk hebt gekregen. Ik heb ooit een hevige reactie gehad op antibiotica. Ik ben daar al allergisch voor maar voor die ik toen kreeg helemaal.

Ik heb mezelf blauwe plekken gekrabd van de jeuk. Mijn rug zag er uit alsof ik met de zweep geslagen was. Vreselijke avond. Ik heb gebeld, uitgelegd en ik heb antihistamine en een zalfje gekregen. Na één pil ging de jeuk al weg.Allerfree= Antihistamine = de pil waardoor jouw jeuk meteen weg ging.
Douchen, koelen, afleiding zoeken in een film of iets. Kloppen op of met een speelgoedautootje over de kriebel, zodat je wel íets doet, maar niets stuk krabt. Sterkte!
Kan toch wel Ratteke. Ik had ooit een wespensteek in mijn bovenbeen. Daar heb ik toen xyzal voor gekregen. Hielp voor geen meter en ik heb een week niet kunnen lopen. Toen kreeg ik van de drogist een homeopatisch spulletje en was het leed geleden binnen een kwartiertje.
quote:borderwalk schreef op 28 april 2010 @ 22:36:

[...]

Allerfree= Antihistamine = de pil waardoor jouw jeuk meteen weg ging.Ah, weer wat geleerd vandaag. Maar had zoiets mij dan ook niet geholpen? Of is het een hooikoortsmiddel?
quote:Ratteke schreef op 28 april 2010 @ 22:59:

[...]

Ah, weer wat geleerd vandaag. Maar had zoiets mij dan ook niet geholpen? Of is het een hooikoortsmiddel?Ben niet medisch onderlegd, maar met een beetje hulp van wikipedia: een antihistaminicum onderdrukt allergische reacties. omdat het de werking van het lichaamseigen histamine blokkert. Histamine ligt in bepaalde cellen opgeslagen en komt vrij nadat het lichaam in contact is geweest met een allergeen (een stof waar iemand allergisch voor is). En je kan allergisch zijn voor van alles van pollen( hooikoorts) tot antibiotica. Dus misschien had het jou geholpen, maar er zijn natuurlijk allerlei varianten en sterkten, daarom heb je gelukkig de huisartsenpost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven