Allergisch voor witte wijn
maandag 16 april 2018 om 08:45
Laten we voorop stellen, ik ben geen grote drinker. Als ik 1 keer in de maand een paar wijntjes drink is het veel.
Gisteren op bezoek bij vrienden. Die drinken stevig en zijn echte wijnliefhebbers dus er is altijd goede wijn in huis. We waren er smiddags en ik heb 3 wijntjes op. Daarna naar huis gegaan, thuis gegeten, koffie, thee en water op en dus pas uren later naar bed. En dan begint het. Het grote plafond staren.
Op de een of andere manier schijnt het door de wijn te komen. Ik kan er de klok op gelijk zetten, als ik 2 of 3 wijntjes ( of meer, dat maakt geen klap uit) drink dan slaap ik niet. De laatste maanden valt het mij op en nu ben ik er klaar mee, geen wijn meer voor mij. Maar toch ben ik nieuwsgierig waardoor dat komt. Ik ken echt een heleboel mensen die dagelijks wijn drinken, die hebben daar geen last van.
Ik heb dit jaar tot nu toe 3 keer wijn gedronken en 3 keer was het raak. slapeloze nachten tot gevolg. Ik pieker niet in de nachten, probeer echt alles te doen om in slaap te vallen, maar tevergeefs.. ik zie alle uren voorbij komen op de klok.
Herkent iemand dit? En zo ja, waar komt het door?
Het is geen halszaak, ik ga gewoon geen wijn meer drinken. Ik kan daar prima zonder, maar bijzonder is het wel.
Gisteren op bezoek bij vrienden. Die drinken stevig en zijn echte wijnliefhebbers dus er is altijd goede wijn in huis. We waren er smiddags en ik heb 3 wijntjes op. Daarna naar huis gegaan, thuis gegeten, koffie, thee en water op en dus pas uren later naar bed. En dan begint het. Het grote plafond staren.
Op de een of andere manier schijnt het door de wijn te komen. Ik kan er de klok op gelijk zetten, als ik 2 of 3 wijntjes ( of meer, dat maakt geen klap uit) drink dan slaap ik niet. De laatste maanden valt het mij op en nu ben ik er klaar mee, geen wijn meer voor mij. Maar toch ben ik nieuwsgierig waardoor dat komt. Ik ken echt een heleboel mensen die dagelijks wijn drinken, die hebben daar geen last van.
Ik heb dit jaar tot nu toe 3 keer wijn gedronken en 3 keer was het raak. slapeloze nachten tot gevolg. Ik pieker niet in de nachten, probeer echt alles te doen om in slaap te vallen, maar tevergeefs.. ik zie alle uren voorbij komen op de klok.
Herkent iemand dit? En zo ja, waar komt het door?
Het is geen halszaak, ik ga gewoon geen wijn meer drinken. Ik kan daar prima zonder, maar bijzonder is het wel.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 16 april 2018 om 10:37
Ik maakte een grapje.. schreef ik al eerder in mijn reacties. Juist omdat het te pas en on te pas wordt gebruikt noemde ik dat hier. Geloof me, ik weet alles van allergieën af met een kind met een zware noten/pinda allergie.Koffiehagedis schreef: ↑16-04-2018 09:50Inderdaad. Die term wordt echt te snel voor van alles gebruikt dat niets met allergie te maken heeft.
Ik heb die slapeloosheid trouwens ook met alcohol. Alle soorten trouwens.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 16 april 2018 om 10:38
Bier drink ik niet. Dat vind ik echt niet lekker... bij gin-tonic heb ik geen last van wakker liggen.
maandag 16 april 2018 om 10:50
Allergisch voor wijn...ik dacht ah dat is de sulfiet (heb ik nl echt problemen mee), maar dit is gewoon de alcohol vrees ik.
Ik denk dat het niet aan de wijntjes op zich ligt maar aan de alcohol...slapen is bij mij na een paar wijntjes, biertjes, baco'tjes etc ook niet te doen.
Ik zeg; gewoon water en sapjes of het voor lief nemen!
Ik denk dat het niet aan de wijntjes op zich ligt maar aan de alcohol...slapen is bij mij na een paar wijntjes, biertjes, baco'tjes etc ook niet te doen.
Ik zeg; gewoon water en sapjes of het voor lief nemen!
maandag 16 april 2018 om 22:42
https://www.voedselallergie.nl/allergenen/sulfiet.html hier zat ik eerst aan te denken maar ik herken je klachten niet in de symptomen. Je kunt deze klachten wel krijgen van te veel alcohol. Je schrijft dat er goede wijn wordt geschonken, deze bevat meestal iets(veel) meer alcohol dan Aldi slobberwijn.