Allergische reactie oogdruppels?

donderdag 26 augustus 2010 om 08:43
Gisterochtend ben ik bij de oogarts geweest en daar heb ik van die druppels gekregen die je pupillen wijder maken. Van die druppels had ik gister al veel last, maar goed, dat hoorde erbij en na een paar uurtjes trok het wazig zien en de livchtgevoeligheid weer weg.
Gisteravond echter werd vooral mijn linkeroog helemaal rood en nu vanochtend is het nog steeds helemaal rood, branderig, tranerig en vooral droog. Het gevoel alsof er iets in zit wat je er niet uitkrijgt.
Voor alle zekerheid heb ik de poli even gebeld of het een allergische reactie kan zijn. Ze moest het overleggen met de oogarts en ik word daarover teruggebeld.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Zou het inderdaad een allergische reactie kunnen zijn?
Ik heb in ieder geval vandaag mijn bril maar opgelaten, ondanks het feit dat ik me echt vreselijk vind met bril
Gisteravond echter werd vooral mijn linkeroog helemaal rood en nu vanochtend is het nog steeds helemaal rood, branderig, tranerig en vooral droog. Het gevoel alsof er iets in zit wat je er niet uitkrijgt.
Voor alle zekerheid heb ik de poli even gebeld of het een allergische reactie kan zijn. Ze moest het overleggen met de oogarts en ik word daarover teruggebeld.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Zou het inderdaad een allergische reactie kunnen zijn?
Ik heb in ieder geval vandaag mijn bril maar opgelaten, ondanks het feit dat ik me echt vreselijk vind met bril
donderdag 26 augustus 2010 om 09:37
Misschien een gekke vraag, maar mocht je die druppels wel combineren met lenzen? Ik ga er tenminste vanuit dat je normaal lenzen draagt omdat je zegt dat je vandaag je bril maar hebt opgelaten.
Als je atropinedruppels hebt gekregen (zo klinkt het wel, maar ik ben natuurlijk geen oogarts), hoor je daar niet van die bijwerkingen van te krijgen voor zover ik weet. Inderdaad wel lichtgevoeligheid (hangt natuurlijk samen met de vergrote pupil) en wazig zien. Maar pijn? Lijkt mij niet...
Als je atropinedruppels hebt gekregen (zo klinkt het wel, maar ik ben natuurlijk geen oogarts), hoor je daar niet van die bijwerkingen van te krijgen voor zover ik weet. Inderdaad wel lichtgevoeligheid (hangt natuurlijk samen met de vergrote pupil) en wazig zien. Maar pijn? Lijkt mij niet...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~

donderdag 26 augustus 2010 om 09:53
Ik ben net teruggebeld en het is waarschijnlijk inderdaad een allergische reactie op de oogdruppels die ik heb gehad. Ik kan het uitspoelen met gekookt, afgekoeld water. Als het na een paar dagen niet over is moet ik weer even aan de bel trekken.
Ik heb gisteravond mijn lenzen een paar uurtjes ingedaan. 's Ochtends en overdag had ik gewoon mijn bril op, maar ik denk dat ik mijn lenzen gisteren beter helemaal niet had kunnen indoen.
Afwachten dus maar.
Ik heb gisteravond mijn lenzen een paar uurtjes ingedaan. 's Ochtends en overdag had ik gewoon mijn bril op, maar ik denk dat ik mijn lenzen gisteren beter helemaal niet had kunnen indoen.
Afwachten dus maar.
donderdag 26 augustus 2010 om 10:05
donderdag 26 augustus 2010 om 10:38
@ leaf: heb je zachte lenzen of harde lenzen? het probleem met zachte lenzen is het feit dat ze alles opnemen, dus ook restanten van druppels etc. voor het uitspoelen van de ogen zou ik fysiologisch zout gebruiken (zelf maken 1 liter afgekoeld gekookt water met 9 gram zout zodat je 0,9% NaCal oplossing krijgt) of even halen bij de apotheek/drogist en geen water. water is niet isotoon en voelt niet echt lekker in ogen.
had je gisteren nog niet gespoeld? hoop dat het snel over is!
had je gisteren nog niet gespoeld? hoop dat het snel over is!

donderdag 26 augustus 2010 om 20:05
waarschijnlijk heb je fenylefrine en tropicamide gekregen, van atropine blijven je pupillen nl dagenlang groot.
je kunt bij de apotheek ook kunsttranen halen, om dat droge gevoel weg te krijgen. er zijn er een aantal zonder recept verkrijgbaar. die kun je gerust zonder probleem een aantal dagen meerdere malen per dag gebruiken.
je kunt bij de apotheek ook kunsttranen halen, om dat droge gevoel weg te krijgen. er zijn er een aantal zonder recept verkrijgbaar. die kun je gerust zonder probleem een aantal dagen meerdere malen per dag gebruiken.
vrijdag 27 augustus 2010 om 01:34