Gezondheid alle pijlers

Allergische reactie op BH

27-03-2015 15:42 14 berichten
Ik heb last van contact eczeem en ben o.a. allergisch voor synthetische stoffen.

Nu had ik bh's die grotendeels uit katoen bestaan en daar had ik geen last van. Onlangs van hetzelfde merk, model etc. nieuwe bh's gekocht en daar reageert mijn huid wel heel erg op.

Het gaat dan om een reactie op de synthetische delen bij de band en de sluiting.

Wat nu? Ik heb er nu maar stukjes stof tegenaan genaaid, maar bij een rekbare band is dat niet zo handig.

Iemand tips, misschien zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?
Alle reacties Link kopieren
Had je `m eerst een keer gewassen?
Voor de eerste keer dragen geloof ik niet. Daarna wel een paar keer maar dat hielp niet.
Ik zou je huid even rust geven, de bh wassen en dan over een paar weken nog eens proberen.

Maar als je echt allergisch bent, dan zou het wel eens einde oefening kunnen zijn.
Ook BH's van hetzelfde merk etc. kunnen nieuwe/andere stoffen bevatten. Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem en vraagt het in de winkel altijd even na als ze een nieuwe BH nodig heeft.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 27 maart 2015 @ 15:48:

Ik zou je huid even rust geven, de bh wassen en dan over een paar weken nog eens proberen.

Maar als je echt allergisch bent, dan zou het wel eens einde oefening kunnen zijn.

Dat heb ik al gedaan, maar de reactie blijft terugkomen.

Het probleem is dat ik nu echt niet weet welke bh ik zou moeten kopen. Deze waren de bh's met de minste synthetische delen die ik heb kunnen vinden.
quote:muppp schreef op 27 maart 2015 @ 15:50:

Ook BH's van hetzelfde merk etc. kunnen nieuwe/andere stoffen bevatten. Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem en vraagt het in de winkel altijd even na als ze een nieuwe BH nodig heeft.Mupp, zou je aan die vriendin kunnen vragen welke bh's zij wel kan dragen?
Mijn stiefzus heeft het ook en draagt sloggie's. Maar dat is al jaren geleden en ik weet niet of ze inmiddels ook andere merken ontdekt heeft. het is niet dagelijks onderwerp van gesprek.
Aantrekken over een dun katoenen hemdje?
verba volant, scripta manent.
quote:Wollstonecraft2 schreef op 27 maart 2015 @ 15:59:

[...]

Mupp, zou je aan die vriendin kunnen vragen welke bh's zij wel kan dragen?Ja ik ga het proberen, ze is op rondreis....
Net even gekeken, maar helaas is sloggie er alleen tot cup C, ik heb cup DD
Als je googled op katoen bh allergisch kom je op veel tips.

Onder andere

http://www.ecotex.nl/contents/nl/d373_bustehouder.html
Is dit soort bh niet iets?

http://www.freepeople.com/intimates-bras/
Haakje, wat een fijne site. Ik had al gegoogled, maar blijkbaar niet zo goed, want deze site had ik nog niet ontdekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven