Allergische reactie op haarverf?
maandag 1 maart 2010 om 09:18
Hallo,
Ben zaterdag naar de kapper geweest waar ik al jaren mn haar verf met naar mijn weten dezelfde verf. (zonder problemen) Nu dacht ik dat ik een vetbultje of iets op mn hoofd had en heb daar aan gekrabt (kwam pus uit) volgende ochtend heb ik een bult of eigenlijk een zwelling op mn voorhoofd bij de bult trekkend naar beneden. Is het waarschijnlijk dat dit van de pukkel is of een allergische reactie zoals mijn collega zegt? Ben nogal angstig voor ziektes e.d. dus vandaar mijn vraag. (voordat ik direct naar de dokter ren voor een puist! )
Groetjes!
Ben zaterdag naar de kapper geweest waar ik al jaren mn haar verf met naar mijn weten dezelfde verf. (zonder problemen) Nu dacht ik dat ik een vetbultje of iets op mn hoofd had en heb daar aan gekrabt (kwam pus uit) volgende ochtend heb ik een bult of eigenlijk een zwelling op mn voorhoofd bij de bult trekkend naar beneden. Is het waarschijnlijk dat dit van de pukkel is of een allergische reactie zoals mijn collega zegt? Ben nogal angstig voor ziektes e.d. dus vandaar mijn vraag. (voordat ik direct naar de dokter ren voor een puist! )
Groetjes!
maandag 1 maart 2010 om 09:37
je had een bultje, die krab je open, er komt pus uit en een dag later heb je nog steeds een bult met wat zwelling? Lijkt me duidelijk van die bult te komen dan, door het openkrabbelen zijn daar waarschijnlijk bacterieen ingekomen. Je kunt even afwachten of het wegtrekt en anders even de huisarts het netjes open laten maken en schoon laten maken.
zondag 28 augustus 2011 om 11:28
Had ook altijd veel last van jeuk tijdens het verven van mijn haren. Heb laatst colourwell gebruikt. een 100% natuurlijke haarkleuring zonder ppd. Had donker kastanje bruin gebruikt. Mijn haren zijn nu donker bruin met een warme rood/oranje tint. Het glanst ook nog eens mooi. En helmaal geen last meer van irritaties