Gezondheid alle pijlers

Allergische reactie tetanus prik?

26-02-2011 14:42 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,

Mijn vriend heeft woensdag een tetanus prik gehad. Nu is er een rode plek gekomen rondom de plaats waar geprikt is, ook is het opgezet. Hij heeft geen spierpijn, kan alles bewegen, alleen die ene plek is super gevoelig.

Iemand enig idee wat dit is?

Groetjes
Life is a fairytale told by an idiot
Geen idee,even de huisartsenpost bellen?
Koelen met ijs. Klinkt trouwens niet als een allergie, maar meer als een ontsteking. Ik zou er wel even de huisartsenpost ervoor bellen.
volgens mij hoort het zo. Heb ik laatst ook gehad met de tetanusprik. Duurde bij mij wel een paar weken voor de pijnlijke plek helemaal weg was.
Pijn, roodheid en zwelling rond de injectieplek zijn veel voorkomende bijwerkingen van de vaccinatie.
Volgens mij is dit een normale reactie van het medicijn wat ingespoten is, en kan dit nog een aantal dagen aanhouden.Mijn ma had afgelopen week ook deze spuit gehaald ivm de beet van een dier.. Hele gebied was flink dik maar vanzelf weer over gegaan
Ja, sommige mensen krijgen deze reactie. Evt een nat verband eromheen.
http://www.consumed.nl/me ... etanus_Vaccin#onderdeel11

Leve google en consumed.

Kijk maar bij bijwerkingen
Heb ik helaas ook altijd.... Over een paar dagen is het vast wel over. Bij de griepvaccinatie is het bij mij nog veel erger. Heb dan echt een ei onder mijn huid. Ook dat trekt weer weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven