Gezondheid alle pijlers

Allergische reactie

31-07-2013 13:58 8 berichten
Na het stoppen met de pil heb ik helaas weer veel last van puistjes, vooral op mijn kaaklijn. Onder het mom van baat het niet, dan schaadt het niet, heb ik bij de apotheek benzoylperoxide zalf gekocht. Die heb ik gisteravond voor het slapen gaan licht aangebracht op de puistjes. Sinds vanochtend is mijn hele nek en kaak echter vuurrood en het jeukt echt ontzettend. Het is volgens mij geen netelroos omdat er geen verdikkingen te zien zijn, alleen vuurrood. Ik vermoed dus een allergische reactie op die zalf.

Zal dit vanzelf wegtrekken of is het handiger om toch ff contact op te nemen met de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in de bijsluiter?
Niet meer smeren en je gezicht met afgekoeld kokend water schoonmaken. Is het een allergische reactie, dan trekt dit vanzelf weer weg. Lees de bijsluiter wat je verder moet doen bij deze reactie.

En tip voor de volgende keer: eerst een klein stukje huid proberen. Als dat goed gaat kun je alles insmeren.
baat het niet, dan schaadt het niet
Als het echt heel erg wordt kun je ook wat anti-histamine nemen (vrij verkrijgbaar). Dat stopt de reactie (al helpt het niet voor de roodheid die er al zit).
Je kan ook een vreselijk uitslag krijgen van een andere soort tandpasta!
Ik reageer ook zo op benzoylperoxide. Het zal vanzelf weggaan waarschijnlijk, maar als je veel last hebt kun je de huisarts bellen. Die kan dan wat voorschrijven zodat het sneller wegtrekt.
Hoi hoi,

Ik kreeg geen allergische reactie maar wel een super droge huid (de vellen kwamen eraf) van dat spul.

De huisarts heeft me toen ery acne voorgeschreven. Hier had ik geen klachten van en het hielp redelijk tegen de acne (die ook na het stoppen met de pil was ontstaan).

Inmiddels gebruik ik geen ery acne meer en ba zo'n 1,5 jaar is de acne nu minder geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven