Gezondheid alle pijlers

Als je moet niezen dan

25-12-2013 22:45 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijk ik altijd naar een lamp of zo en dan komt die nies wel. En ik dacht altijd dat dat bij iedereen zo werkt. Niet dus. Er zijn pechvogels - zo zie ik ze - bij wie dat niet werkt. Maar wat doe je dan? Je moet eigenlijk niezen, maar die nies komt toch niet. Wat doe je dan als de lamp of andere sterke lichtbron niet werkt?

Als ik moet niezen dan

Totaal aantal stemmen: 8

Kijk ik naar lamp/zon/oid (100%)
Doe ik ... Geen stemmen
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
ik hou mijn vinger onder mijn neus en dan stopt ook de drang om te niezen. waarom weet ik niet maar het werkt
Dan trappel ik met mijn voet, kijk omhoog en denk aan huisstof. Dan lukt het bij mij altijd, serieus waar.
als de nies niet komt, dan hoef ik blijkbaar niet
Men beweert dat slechts 18-35% van de bevolking zo'n niesreflex bij fel licht heeft. Zie Photic Sneeze Reflex.
Als iemand in je gezicht blaast is de nies ook weg.. Maar wil liever niezen dan hem tegenhouden. Heb het idee dat je het dan alleen maar uitstelt en dat ie 10 keer harder terugkomt.
Dat van dat licht wist ik niet. Ik kijk ook altijd in fel licht. Mijn kinderen beginnen al te niezen als ze ineens buiten in de felle zon komen. Ik dacht dat iedereen dat had. Op het werk houd ik mijn niezen altijd beschaafd. Maar als ik thuis ben dan laat ik me lekker gaan. Dan klinkt het meer als een ha-tsjie-wa-wa
Fel licht helpt bij mij niet, ik moet heel snel zacht op mijn borstbeen slaan, dan komt ie.

Of niet... en dat is onwijs irritant.
Ik heb het ooit verkeerd begrepen, ik dacht dat je juist naar het licht moest kijken als je niet wilde niezen. Ik heb het jaren gedacht, en heb het wel 1000 keer gebruikt als ik bijv. In de klas zat en niet wilde niezen. Ik denk dat ik er ongeveer een jaar achter ben dat het is om wel te kunnen niezen. Nu werkt het beide niet meer...

Als ik heel graag wil niezen concentreer ik mij er gewoon goed op, dan lukt het wel haha
Bij mij werkt fel licht ook niet. Is wel altijd de eerste tip die je krijgt trouwens! Bij mij werkt een paar keer in mijn neus knijpen terwijl ik inadem of als ik aan mijn wenkbrauwhaartjes pluk. Thuis doe ik dit altijd, maar op mijn werk laat ik het maar achterwegen. Wel teleurstellend als ie niet komt
quote:dubbelma schreef op 25 december 2013 @ 22:48:

ik hou mijn vinger onder mijn neus en dan stopt ook de drang om te niezen. waarom weet ik niet maar het werkt

Zo werkt dat ook bij mij. Als ik naar het licht kijk ga ik echt niet niezen. Ik had er ook nog nooit van gehoord dat sommige mensen dat hebben

Grappig, dat is net zo iets als een krakend oog als je in je binnenste ooghoek drukt. Daar heb ik wel eens naar gevraagd bij anderen en het werd door sommigen herkend (en anderen keken me aan of ik niet wijs was).
Bij mij gaat het soms als volgt. Mijn neus kriebelt en ik ga niezen: "Ha... ha... ha..." Ik houd mijn zakdoek gereed. De omgeving denkt dan ook dat ik moet niezen. En dan verdwijnt de kriebel. Ik stop dan met "ha... ha..." en zeg: "O... ik dacht dat ik moest niezen."

Om het niezen uit te lokken houd ik de vingers tegen de neusgaten (losjes) en zeg ik "mmmmm".
World of Warcraft: Legion
Totaal iets anders trouwens, weet je hoe je iemand van de hik af kan helpen? Zeggen dat ie 100 euro krijgt bij een volgende hik.
Hier ook geen reflex bij licht. Als de nies niet komt komt ie niet. Meestal snuit ik mijn neus dan en is dr niesprikkel ook weg.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik moet altijd een aantal keer niezen als ik de wenkbrauwhaartjes boven mijn neus epileer
quote:Rary schreef op 26 december 2013 @ 08:59:

Totaal iets anders trouwens, weet je hoe je iemand van de hik af kan helpen? Zeggen dat ie 100 euro krijgt bij een volgende hik.

Ik ga je tip zeker niet uitproberen!
quote:Hilary schreef op 25 december 2013 @ 22:50:

Dan trappel ik met mijn voet, kijk omhoog en denk aan huisstof. Dan lukt het bij mij altijd, serieus waar.
Niezen is toch fijn zo af en toe!

Hoe langer je er over nadenkt hoe gek t toch eigenlijk is, dat niezen...
Niezen bij kijken in fel licht - check.

Krakend oog bij wrijven - check.
Bij mij lukt het wel, in het licht kijken.

Tegen de hik probeer ik hardop te bedenken wat ik gister gegeten heb, de dag daarvoor etc. Als ik nadenk hou ik mijn adem een beetje in en ben ik afgeleid. Misschien een rare methode, maar het werkt
Some flies are too awesome for the wall
quote:MocyMoos schreef op 28 december 2013 @ 01:27:

[...]

Ik ga je tip zeker niet uitproberen!

Ik heb hem gisteren bij mezelf uitgeprobeerd en het werkte!

Ik was aangeschoten en had de hik en zei tegen mezelf, ik geef je 100 euro als je nog 1 keer hikt.

Toen probeerde ik uit alle macht te hikken en er kwam niks!

Toen was ik 100 euro armer en rijker!
quote:Rary schreef op 05 januari 2014 @ 00:55:

[...]

Ik heb hem gisteren bij mezelf uitgeprobeerd en het werkte!

Ik was aangeschoten en had de hik en zei tegen mezelf, ik geef je 100 euro als je nog 1 keer hikt.

Toen probeerde ik uit alle macht te hikken en er kwam niks!

Toen was ik 100 euro armer en rijker!

Bij mezelf oké!

Bij mijn puber ga ik het níet proberen!
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven